13.2 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Treballadors protesten a València contra l’ERE salvatge d’H&M: Si no ens escolten, vaga

 

Els carrers de València han sigut testimonis de la concentració d’este matí dels treballadors d’H&M per a protestar contra el “SalvatgeExpedient de Regulació de Treball que prevé la companyia, amb el tancament de 30 tendes i que pot afectar fins a 1000 treballadors de tota Espanya. Al crit de “si no ens escolten, vaga“, han reclamat que la mercantil canvie la seua actitud durant les negociacions.

 

Protesta

Esta protesta, ha sigut convocada per les federacions FesMC UGT PV i Serveis CCOO PV, i ha arrancat al voltant de les 11:00 hores d’este dissabte davant la tenda que té la multinacional sueca té al carrer Colón de València. Que H&M done garantia de “mecanismes d’empleabilitat que reduïsquen de manera important el nombre de persones afectades, oferint unes condicions indemnitzatories que permeten adhesions voluntàries i garantint un seguiment del procés de transformació amb participació de la plantilla” és l’objectiu de la protesta.

 

El lema

El lema “En defensa del treball, no a l’ERE salvatge”, ha sigut mostrat en una pancarta pels treballadors. A més han mostrat cartells amb missatges com “Contra els acomiadaments, som un equip”, “Fam&Miseria” i “Tots tenim lloc, no vos feu els suecs”.

En un moment de la manifestació, passades les 11:30 hores, un grup de manifestants han entrat en la tenda amb fila, de forma ordenada -i complint en tot moment les mesures de seguretat d’higienització de mans i prevenció del coronavirus–, ondejant les seues banderes sindicals i mostrant les seues pancartes. Han recorregut la tenda fins al pis superior corejant les consignes ‘No ens n’anem, no ens acomiaden’, ‘Si no ens escolten, vaga, vaga, vaga’ i ‘som un equip’.

Mar González, delegada del Comité d’Empresa de H&M en València per part d’UGT, ha explicat en declaracions a Europa Press que la concentració és una “senyal de protesta” en mig d’unes negociacions en les quals volen “fer pressió” per a evitar els 1000 acomiadaments i el tancament de 30 tendes, tres d’elles en València, així com “modificacions del contracte per l’article 41”. “Ens n’anem directament a l’ERE, moltes famílies mengem del sou que tenim en H&M, on moltes som mares que depenem únicament d’este sou”, ha lamentat.

“Ens han tingut un any entrant i eixint de l’ERTE i ara de sobte ens claven en un ERE quan a més ens han estat fent, per la digitalització, fer a tots els clients membres de H&M, per a tindre’ls enganxats en la part online, i ara que ja tenen gran majoria de clients, ens fan un ERE i ens envien al carrer, amb la precarietat de salaris que hem tingut durant tot un any”, ha denunciat.

 

Pròximes vagues

Per tot açò és pel que els treballadors han convocat parar el dia 14 en torns de matí de 12.00 a 14.00 i altre a la vesprada de 18.00 a 20.00 i vagues de 24 hores els dies 19 i 21 coincidint amb les últimes reunions de les taules de negociacions, segons ha detallat la delegada sindical.

 

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.