Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Ejemplo de shortcode con estilo
Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat han treballat durant les últimes hores en una desena de vies de les províncies de València i Alacant per restablir el trànsit, tallat per inundacions, acumulació d’aigua i despreniments provocats per la dana Adam a les comarques de la Safor i la Marina Alta.

Segons la Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, les principals incidències per acumulació d’aigua s’han registrat en la CV-60 i la CV-686, a la Safor, on s’han produït talls i restriccions de circulació en diversos punts.

A la Marina Alta, s’han detectat problemes greus en tres trams de la CV-700 i en la CV-715, la carretera que connecta esta comarca amb la Safor. En estes vies, l’acumulació d’aigua ha fet necessari intervindre per garantir la seguretat dels vehicles i recuperar la normalitat del trànsit.

A més, els tècnics han verificat despreniments en la CV-720, també a la Marina Alta. Estos despreniments han obligat a actuar amb maquinària per retirar pedres i terra caigudes sobre la calçada i revisar els talussos més afectats per la pluja intensa.

Incidències en altres comarques

Encara que la major afectació s’ha concentrat a la Safor i la Marina Alta, la dana Adam també ha tingut impacte en altres zones. En menor mesura, s’han comunicat incidències a la Marina Baixa, en la CV-755, i a la comarca de l’Alcoià, en la CV-710.

La nota de la Generalitat també assenyala afectacions puntuals a la província de Castelló, concretament en les carreteres CV-173, CV-183 i CV-205. En estos trams, les pluges han provocat despreniments i acumulació d’aigua que han obligat a actuar amb celeritat per garantir la seguretat viària.

Segons ha informat la Generalitat, ‘en totes estes carreteres s’està treballant per retirar els despreniments i atallar les acumulacions d’aigua’. Estes tasques inclouen la neteja de calçades, la revisió de cunetes i embornals i la senyalització de trams amb risc.

Recuperació progressiva del trànsit

Les previsions de la Conselleria apunten que durant les pròximes hores es recuperarà de manera progressiva la circulació en totes estes vies. Esta obertura es produirà ‘conforme avancen les diferents intervencions que estan en marxa’, han explicat des del departament.

La reobertura depén també ‘de la situació en vies adjacents gestionades per altres administracions provincials i locals’. Per este motiu, la Generalitat treballa de manera coordinada amb diputacions i ajuntaments des del Centre de Gestió de Serveis de Mobilitat (CEGESEM).

El CEGESEM és l’òrgan autonòmic encarregat de recopilar i centralitzar la informació sobre l’estat de la xarxa viària. Des d’este centre es coordinen els equips sobre el terreny, es definixen prioritats d’actuació i s’actualitza l’estat dels trams afectats per a poder informar la ciudadanía.

Mentres continuen les labors de neteja i inspecció, la Generalitat recomana extremar la precaució en els desplaçaments per les zones afectades per la dana Adam i atendre la senyalització provisional instal·lada en cada carretera.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.