13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Mor un jove arrossegat per un dromedari en una excursió a Manises

Un jove de 20 anys ha mort després de ser arrossegat el 4 d’abril per un dromedari en una excursió pel parc natural del Túria, en la qual es trobava al costat de la seua germana i els seus pares.

Tal com avança hui el diari Les Províncies, el xic va morir i la seua germana va resultar ferida en desbocar-se l’animal, quedar enganxats en la doble cadira i ser arrossegats més de 50 metres. La víctima va ingressar en estat crític a l’Hospital La Fe, on va morir diversos dies després malgrat els esforços mèdics.

Segons explica este periòdic, els germans van quedar enganxats en la doble cadira mentre l’animal corria sense control fins que va ser interceptat per un cotxe que circulava per un camí. Els pares del jove mort, que muntaven un altre dels animals, van ser testimonis del succés, així com el guia de l’excursió i altres persones que participaven en l’activitat.

Quan el dromedari va parar després de ser bloquejat per un vehicle, la jove estava malferida i seguia penjada de la cadira. El seu germà s’havia soltat i havia eixit acomiadat resultant greument ferit. Les dos víctimes tenien fractures.

Christian va patir greus lesions cerebrals en colpejar-se el cap contra el sòl, mentre que la seua germana va patir traumatismes i trencaments a les cames.

Després de rebre l’avís de l’accident, el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) va enviar una ambulància al lloc. Quan va arribar l’equip del Servei d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), el jove es trobava en estat crític. Els sanitaris van aconseguir estabilitzar a la víctima i la van traslladar amb urgència a l’hospital.

Segons van informar fonts mèdiques, el jove va patir lesions cerebrals irreversibles. Tres dies després, seguia en estat de mort cerebral. Els metges van mantindre connectat al jove a un respirador mentre preparaven la donació dels seus òrgans amb l’aprovació dels pares. L’enterrament va tindre lloc dissabte passat entre mostres de gran condolença.

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a esclarir les causes de l’incident, han apuntat fonts de l’Institut Armat, que han assenyalat que tot apunta al fet que es tracta d’una cosa accidental.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.