Anuncios

Per a no perdre una ajuda del Govern els menors hauran de fer la declaració.

 

Ahir van sonar les alarmes com passa cada any i és que es va obrir la veda per a presentar les noves declaracions de la renda. El dia 7 d’abril va ser la primera de les jornades clau en el calendari perquè tots aquells que hagueren de declarar el seu patrimoni durant l’exercici 2020 comencessen a posar-se a això, o ja ho tingueren al dia. Això sí, en un any tan convuls en el qual la normalitat és de tot menys això.

Menos han de fer la declaració de la renda

Fins a alguns menors d’edat hauran de fer a declaració de la renda. Són aquells que van eixir beneficiats per l’Ingrés Mínim Vital, IMV, que els obligarà a emplenar el formulari.

Anuncios

En xifres de l’Agència Tributària, són un poc més de 225.000 menors, una xifra que suposa quasi el 50% del total, amb 460.000 beneficiaris entre tots els ciutadans espanyols. Respecte a este escenari, Hisenda recomana a estos joves que presenten la seua declaració de manera conjunta amb «tots els membres en cas d’estar casats els progenitors».

En cas que la parella no estiga casada

 

En el cas que la parella no tinga un enllaç nupcial, un d’ells podrà presentar «una declaració conjunta amb els fills, i l’altre, una declaració individual». Des de l’Agència Tributària com la Seguretat social assenyalen que la realització d’estes declaracions serà molt senzilla. Ja que no s’inclouran ingressos i la quota a assenyalar serà zero. La seua finalitat no és una altra que permetre comptar a la delegació del govern amb un cens major.

Des de l’òrgan de govern que dirigeix José Luis Escrivá ja s’ha advertit que s’han expedit notificacions per a aquelles persones reclamades a declarar. El motiu segons apunta el dirigent és que existirà una major transparència i formalització de l’economia espanyola.

L’Ingrés Mínim Vital

 

La veritat és que estos formularis han rebut una crítica notable des de diferents sectors del govern, ja que es considera que no hauria d’existir tal paperassa en la burocràcia respecte a una bonificació d’estes característiques. Entre els aspectes sotmesos a crítica es van exemplificar els documents, els processos a realitzar o el procés en si mateix, assumpte que va haver d’atallar Escrivá dient que no arribaria a la dada de 850.000 cases, sinó que la xifra finalment es va quedar en els 160.000 beneficiaris.

El procés de declaració d’enguany és un dels més complexos fins hui, ja que cal incloure els errors del Servei Públic Estatal, els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació o l’Ingrés Mínim Vital. Això ocorre perquè alguns empleats que no arribava al llindar mínim de declaració, sí l’han aconseguit enguany per tenir dos pagadors.

Cal estar atents, ja que L‘ERTE provocarà que la declaració de molts treballadors isca a pagar, de fet es calcula que siga més d’un 5%. «Hi ha un número molt elevat de contribuents perceptors d’ERTE als quals la retenció que va practicar el SEPE part de zero i no continua amb la que els venia practicant l’empresa on treballaven. En acumular les rendes percebudes hi ha menor retenció de la qual s’hagués practicat de tenir el perceptor un únic pagador. En tenir dos pagadors, estos contribuents estan obligats a declarar i segur els eixirà a ingressar» explica el director general de l’Agència Tributària, Jesús Gascón.

També s’inclouen en este llindar els ciutadans que van rebre quantitats superiors a les que tindrien en un primer moment, tot això causat per una major taxació en l’IRPF. Hisenda argumenta que ha de tractar de conéixer-se la quantia exacta, fet complicat pel col·lapse que existeix en l’administració. Una altra de les vies és esperar que l’Agència Tributària notifique la quantia i pagar-la quan corresponga.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios