11.4 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Els casos en residències baixen un 55,6% però els morts augmenten un 38% en l’última setmana

 

Els casos positius de coronavirus registrats en residències valencianes han baixat un 55,59% en l’última setmana, pràcticament el triple respecte a la població, però els morts han augmentat un 38%, el que suposa el doble que entre la societat en general, segons ha assenyalat la patronal Aerte.

 

L’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià ha destacat que en la setmana del 29 de gener al 5 de febrer, segons dades de la Conselleria de Sanitat, s’han registrat 599 nous contagis en residències enfront dels 1.349 de la setmana passada, el que suposa un descens del 55,59% respecte de la setmana anterior.

 

Per part seua, en la població en general s’han notificat 42.868 nous positius en el territori valencià enfront dels 53.179 de la setmana passada, cosa que suposa un descens del 19,38% respecte de la setmana anterior. D’esta manera, esta setmana hi ha hagut un descens de contagis en residències de quasi el triple al general de la població.

 

No obstant això, esta setmana han mort 142 residents enfront dels 103 de la setmana anterior, que és un augment del 37,86%.  Estes xifres suposen que l’increment de defuncions en residències és quasi el doble al general de la població. El 42,20% de les residències valencianes està sense casos confirmats, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Temperatures en descens i possibles ratxes molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'inici de l'hivern arriba amb núvols, descens tèrmic i probables pluges febles a l'interior a la vesprada, amb la cota de neu baixant a 900-1.100 m. Demà continuarà el descens, amb gelades febles en zones interiors.

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.

Desarticulat un punt de venda de droga a Torrent amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat un 'punt negre' de sovintege en el barri del Xenillet de Torrent i ha detingut a un matrimoni i el seu fill. En els registres s'han intervingut 130 plantes de marihuana i 3.660 euros.

Intervingudes 136.000 paquets de tabac de contraban en Benifairó i Riba-roja

La Guàrdia Civil investiga a una persona i ha proposat sanció a una altra després de confiscar 136.000 paquets en dos operatius en Benifairó i Riba-roja de Túria.

Cinc detinguts per tràfic de drogues a Torrevieja i Almoradí després de desarticular una xarxa de cocaïna

Cinc persones han sigut detingudes i s'ha desarticulat un grup que subministrava cocaïna a redistribuïdors de la Vega Baixa. Es van confiscar 4,5 quilos de cocaïna, un quilo de pastilles d'èxtasis i 14.000 euros, i s'ha decretat presó per a tres arrestats.

La UPV desenrotlla una IA que prediu l’evolució de les turbulències i revela les zones clau

Investigadors de la UPV i la Universitat de Michigan han creat una IA que prediu l'evolució de la turbulència i identifica les regions del flux que més influïxen, amb aplicacions en seguretat aèria i indústria.

Els valencians gastaran este any més de 85 euros per habitant en Loteria de Nadal

El gasto mig previst en la Comunitat Valenciana aconseguix 85,17 euros, per damunt de la mitjana nacional de 76,08. La consignació suma 452,8 milions en 2,26 milions de bitllets.

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.