16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El presumpte jihadista de Castelló es dirigia a un autobús amb passatgers en el moment de la detenció

 

Actualització 30/12/2020 a les 17.15 hores. La Policia Nacional es troba investigant els fets que sembraren el caos en la ciutat de Castelló en el dia de Nadal.

 

I a mesura que van passant els dies, van eixint a la llum noves dades sobre el que va passar aquella vesprada. Tal com pareix, els policies que seguien al sospitós es van donar compte que el presumpte terrorista es dirigia a un autobús amb passatgers.

 

Va ser en eixe moment, percebent un possible perill imminent, quan un dels agents es va llançar sobre l’home, que portava l’arma blanca a la mà i va conseguir reduir-lo.

 

No va ser fàcil, ja que el presumpte jihadista, cosí d’un membre de l’organització terrorista Daesh, es va mostrar molt agressiu. Tant és així que entre els dos agents que van intervindre en primer lloc no podien controlar-lo i van necessitar suport de més companys.

 

Detenen a un familiar d’un membre de Daesh per amenaçar a vianants amb un matxet en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional van detindre el dia de Nadal en la ciutat de Castelló de la Plana a un home de nacionalitat marroquina acusat d’amenaçar de mort als vianants d’un cèntric carrer amb un matxet de grans dimensions.

 

Segons fonts policials, és dona la circumstància que l’arrestat, que compta amb antecedents penals, era familiar pròxim d’un membre de DAESH que hauria viscut en Castelló abans d’incorporar-se a eixa organització terrorista en Síria.

 

Els fets es van produir durant la vesprada del dia de Nadal, quan agents de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana van acudir immediatament a una crida en la que s’informava de la presència, en plena via pública, d’un home armat amb una arma blanca que amenaçava als vianants que passejaven per un cèntric carrer de Castelló.

 

Han trobat un matxet de grans dimensions

A la seua arribada, els agents van poder observar a un individu que portava un matxet d’uns 35 centímetres i que, en vore als agents, es va dirigir contra ells al crit de ‘Allahu Akbar’ i “us mataré”. Els policies van conseguir la seua immobilització i detenció, a demés d’intervindre el matxet i una navalla.

 

Des d’eixe moment, i davant les característiques dels fets, les autoritats es van fer càrrec de la investigació.

Els investigadors van descobrir que, a demés de numerosos antecedents penals, entre ells delictes d’abús sexual a menors, el detingut era familiar pròxim d’un membre de l’organització terrorista DAESH.

 

El sospitós ha ingressat en presó

Donats estos elements es va procedir al registre del seu domicili, a on s’han intervingut dispositius electrònics que estan sent analitzats pels especialistes en la lluita antiterrorista.

 

El detingut ha sigut posat a disposició este dilluns del titular del Jutjat Central d’Instrucció número cinc, que ha decretat el seu ingrés en presó preventiva.

Últimes notícies

Evenepoel, l’enemic a batre en la Volta a la Comunitat Valenciana

Remco Evenepoel partix com a favorit en la 77a Volta a la Comunitat Valenciana, que arranca entre Segorbe i Torreblanca. La crono i l'etapa reina marcaran la general.

Una massa d’aire tropical deixarà el dijous màximes per damunt de 23 graus en el litoral valencià

El pas de la borrasca Leonardo impulsarà aire tropical i un repunt tèrmic en la Comunitat Valenciana, amb ponent fort i avisos grocs per vent i onatge.

Benidorm obrirà al públic el plató del Benidorm Fest hores abans de la final

Benidorm permetrà visites al plató del Benidorm Fest el 14 de febrer, d'11.30 a 14.00, amb l'aforament del Palau ampliat i activitats paral·leles durant la setmana.

Arranca l’enderrocament del bloc 11 de Sant Antón, pas clau per a la regeneració del barri

L'Ajuntament d'Elx ha iniciat l'enderrocament del bloc 11 de Sant Antón després de completar els treballs previs. La demolició obri una seqüència d'actuacions i projectes de vivenda.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en l’adjudicació de VPP a Alacant

Un informe intern de l'àrea de Gestió Patrimonial va detectar possibles conflictes d'interés en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. L'ajuntament va elevar el cas a la Fiscalia després d'un esbrinament que va identificar tres adjudicataris vinculats al consistori.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Un informe intern va detectar vincles entre adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan i empleats o càrrecs municipals. L'Ajuntament va elevar una denúncia a la Fiscalia, va identificar tres casos i es van produir dimissions, encara que es manté que no van intervindre en actes nuclears.

Bernabé diu que la posada en escena de Feijóo en el Congrés li invalida per a governar

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha acusat el líder del PP de desviar el focus en la comissió sobre la DANA i de blindar a Carlos Mazón. Al seu juí, eixa estratègia l'inhabilita per a aspirar a la presidència.

Les reserves del Segura superen la mitjana de l’última dècada després de sumar 46 hm³

Les reserves del Segura han aconseguit 354 hm³, 17 per damunt de la mitjana decennal, després d'una alça setmanal de 46 hm³. El conjunt nacional puja al 67,3% amb rècord des de 1988.