Mastodon
29.3 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

La Guàrdia Civil investiga a 7 persones per furtar més de 20.000 euros a través d’estafes bancàries en Llíria

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha fet l’operació ‘CELLPHOS’, procedint a la investigació de 7 persones per delictes d’estafa bancària, falsificació de documents públics, usurpació d’estat civil, blanqueig de capitals i grup criminal, per un import de 20.140,00€.

 

De les investigacions fetes s’ha descobert el modus operandi d’este grup, anomenat ‘SIM Swaping’, que consistix en obtindre el número de telèfon i duplicar les targetes SIM de les víctimes, per a tindre el control total de la
línia mòbil i rebre els SMS
amb les claus de confirmació de les transferències i operacions fraudulentes que
ordenaven des de la banca online dels perjudicats. Prèviament descobrien les claus d’accés als comptes bancaris afectats a través de tècniques de suplantació a través de correu electrònic. 

 

El grup conseguia distraure grans quantitats de diners distribuint-lo entre comptes nacionals i comptes estatunidencs, que posteriorment blanquejaven extraient-ho en efectiu en caixers automàtics. A demés, s’ha detectat que amb l’efectiu estafat es feien compres de mitjans materials per al funcionament de l’organització,
com la compra de telèfons mòbils i de cotxes en Estats Units.

 

El grup criminal té una estructura piramidal

S’ha detectat una estructura piramidal en el funcionament del grup, comptant d’un escaló superior encarregat de la direcció del grup i cervell de l’estafa, encarregant-se dels duplicats de les SIM i accessos dels comptes, un escaló intermedi encarregant-se de recollir les compres acompanyant habitualment a l’escaló superior en les seues activitats, i un escaló inferior que eren els que faciliten les seues dades personals per a l’obertura dels comptes corrents, en els que es feien extraccions en caixers de l’efectiu estafat a canvi d’un benefici prèviament acordat.

 

En el transcurs de les investigacions s’observa un àmbit internacional en l’activitat del grup, dirigint l’efectiu a comptes estatunidencs, i el caràcter transfronterer de l’escaló superior amb constants viatges des de països sud-americans a Espanya.

 

A través de la investigació es comprova el moment de la seua extracció, de les compres fetes, i el rastreig de l’efectiu estafat, es conseguix la localització, identificació, i investigació dels components del grup criminal. S’ha identificat als responsables dels accessos a la banca online amb les connexions IP, confirmant la vinculació dels mateixos amb el cervell de l’estafa.

Últimes notícies

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.

Cos demana cautela: encara és prompte per a mesurar l’impacte dels aranzels dels Estats Units en l’economia espanyola

Cos demana cautela davant l'alça d'aranzels dels Estats Units i activa suport a exportadors amb ICEX 500 i un grup de treball per a vigilar desviaments. En vivenda, defén mesures graduals.

Cos, sorprés per la denúncia de Podemos i defén que el Govern pressiona a Israel

Podemos denuncia a Carlos Cuerpo per presumpta prevaricació per omissió al no frenar el comerç d'armes amb Israel. El ministre replica que s'aplica tota la pressió possible i que es prepara un embargament per llei.

Ryan demana un canvi en el Llevant després d’encaixar nou gols

Mathew Ryan considera inacceptable l'inici defensiu del Llevant i reclama avançar línies, millor gestion del joc i mes posesion. Després del 2-0 a Elx i el 2-2 davant el Betis, veu passos avant cap a la permanència.

El 0,16% d’expedients per la dana concentra 900 milions pendents

El 0,16% dels expedients de la dana concentra 900 milions encara per pagar. El Consorci ha abonat 3.600 milions i preveu un desemborsament total de 4.800.