Anuncios

Estat d’alarma: Totes les noves mesures i ajudes que ha aprovat hui el Govern

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d'aquest 12 de març del 2020

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la compareixença d’aquest 12 de març del 2020 | ACN

 

El Govern ha aprovat este dimarts un nou paquet de mesures per a ajudar a autònoms, inquilins, persones vulnerables i empleades de la casa mentres dure la crisi del coronavirus. La ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero ha aclarit que estes mesures «complementen les que s’han anat aprovant en les setmanes anteriors» i que la intenció és que «ningú es quede darrere».

 

Les noves mesures aprovades

  • Lloguer: Se suspenen tots els desnonaments sis mesos després de la fi de l’estat d’alarma, la pròrroga extraordinària de sis mesos dels contractes de lloguer de la casa habitual per a evitar pujades abusives. A demés, qui caiga en situació de vulnerabilitat pot acollir-se a un microcrèdit que donarà l’estat a tipus 0 d’interés, a retornar en 6 anys ampliable a 10 en cas de dificultats. Podran acollir-se a esta classe d’ajudes persones afectades per una reducció de jornada, un ERTO, una caiguda d’ingressos. El Govern també ha afirmat que els xicotets propietaris perceben integralment les rendes i els grans i fons voltor assumiran part de l’impacte.

 

  • Empleades de la casa i treballadors temporals: Les treballadores de la llar podran acollir-se a un subsidi extraordinari temporal sempre que estiguen inscrites en la Seguretat Social i que hagen sigut despedides o no puguen treballar durant la crisi sanitària del coronavirus. A demés, els treballadors temporals també tindran un subsidi extraordinari per a aquells als que se’ls acabe el contracte durant l’estat d’alarma i no tinguen dret a cobrar l’atur per no haver reunit la cotització mínima. La duració d’esta ajuda serà d’un mes, ampliable si es decidix, i la seua quantia ascendirà al 80% de l’Indicador Públic de Rendes amb Efectes Múltiples (Iprem), uns 430 euros mensuals amb l’Iprem vigent en 2020. L’únic requisit que s’exigirà per a rebre este subsidi és que la duració mínima del contracte que s’extingix siga, com a mínim, dos mesos, excloent-se les relacions contractuals esporàdiques.

 

  • Talls de llum, aigua i gas: El Govern ha ampliat la prohibició de talls de subministrament d’electricitat, gas i aigua en totes les cases durant el període que es prolongue l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus, excepte per motius lligats a la seguretat del subministrament.

 

  • Autònoms: S’ha aprovat una prorrogació del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social durant sis mesos dels autònoms i empreses. També s’ha posat en marxa una posposició del pagament de deutes fins al 30 de juny de 2020 i una moratòria de les quotes pels dies treballats de març sense interessos. El període de meritació en cas d’empreses estaria comprés entre abril i juny de 2020, mentres que en el cas d’autònoms estaria comprés entre maig i juliol de 2020.

 

  • Hipoteques: Es farà una ampliació de la suspensió d’hipoteques que també s’estendrà a locals i oficines d’autònoms, a demés de locals comercials.

 

  • Violència de gènere: Es garantixen com a servicis essencials l’atenció a víctimes d’explotació sexual i es reforça l’ajuda a víctimes de violència masclista.

 

  • Crèdits al consum: S’aprova una posposició de pagament de crèdits al consum per a persones en vulnerabilitat econòmica amb possibilitat de rebre un bo per als viatges que hagen sigut cancel·lats.

 

  • Publicitat del joc: L’última de les mesures preses ha sigut la prohibició de la publicitat del joc online durant el temps que dure l’estat d’alarma.
Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios