12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Segona mort en Itàlia per coronavirus

Imagen de diversos profesionales llevando aislada a una persona con coronavirus

Un infectat per coronavirus | València Diari

 

ACTUALITZAT 11.00

Una dona italiana ha mort este dissabte pel coronavirus en Itàlia, suposa la segona víctima mortal en el país per esta causa, mentres que s’han comptabilitzat altres 28 contagis, tots ells en el nord, on se situa el focus de la infecció.

 

09.00 HORES

Tensió en Europa per l’arribada del coronavirus a Itàlia. Ahir saltava l’alarma en el país per un total de 15 nous contagis del virus. Ara, a estos infectats s’unixen dos persones més de la regió de Véneto, en la zona nord del país. D’eixa manera, també s’han hagut de confirmar les primeres morts per contagi.

 

El governador de la regió de Véneto, Luca Zaia, ha confirmat el primer mort del país a causa del coronavirus. Es tracta d’un home de 77 anys que es trobava infectat en esta regió, en el nord del país. Va morir esta nit de divendres en l’hospital de Monselice, on estava ingressat des de feia uns dies. El pacient havia de ser traslladat a un altre centre, però el seu estat era greu i els professionals no van tindre temps de fer el canvi.

Un sopar, la raó de l’arribada del coronavirus

El primer pacient afectat va ser un home de 38 anys original de la localitat de Codogn, en el sud-est de Milà. Les autoritats creuen que l’home hauria pogut infectar-se després d’un sopar amb un amic que acabava d’arribar de la Xina. Este amic va donar negatiu a les proves realitzades, però els experts plantegen la possibilitat de que en el moment de l’examen podria tindre una quantitat clínicament insignificant de coronavirus al seu cos, però la infecció podria haver-se produït prèviament.

 

La segona pacient és la dona d’este home de 38 anys, que es troba embarassada de vuit mesos. Seguint amb este dominó, el tercer infectat es tracta d’un home que va anar a fer esport amb l’embarassada i va presentar-se en l’hospital amb signes de pneumònia. El pare d’este tercer infectat és el propietari d’un bar de Codogno, on s’han advertit tres casos més de contagi en clients que freqüentaven el lloc, a més de cinc sanitaris que han donat positiu en el virus.

 

Itàlia va ser un dels primers països en prohibir els vols destinats i amb origen a la Xina, després de què dos turistes xinesos que havien arribat a Roma foren positius en coronavirus. Es tracta d’un matrimoni d’uns 50 anys que des de fa més d’un mes es troben ingressats en un hospital de Roma amb un jove italià que va ser repatriat de Wuhan, l’epicentre d’este nou virus.

També pots llegir…

Últimes notícies

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.