20.7 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

L’Ajuntament de València exhumarà a Blasco Ibáñez del Museu de Belles Arts i el portarà al cementeri

Blasco Ibáñez

El sarcòfag buit de Vicente Blasco Ibáñez | Ajuntament de València

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Ajuntament de València, a través de la regidora Glòria Tello, ha anunciat que ha formulat una petició a la Conselleria de Cultura per al trasllat del fèretre de Vicente Blasco Ibáñez des del Museu de Belles Arts, on ara descansa, al Cementeri General, amb motiu del 92 aniversari de la mort de l’escriptor valencià.

 

Tello, juntament amb el regidor de Cementeris, Alejandro Ramón, ha explicat que s’adequarà una sala en el Cementeri General on s’instal·larà un espai expositiu «al voltant de la figura d’un dels escriptors valencians més importants». El consistori descarta la Casa Museu per «falta d’espai» i per la seua proximitat a la mar, motiu que «podria perjudicar la peça», que va ser tallada per Benlliure.

 

La sala del Cementeri General pensada per al fèretre, situada en la seua entrada principal, està buida hui dia, segons ha informat el consistori en un «Des de l’Ajuntament volem convertir-la en una finestra arqueològica amb una instal·lació expositiva que tinga com a element principal el sarcòfag de Blasco Ibáñez, al costat d’algunes fotografies i textos contextualitzadors», ha detallat l’edil.

 

 

Per a conseguir este efecte, es canviaran les actuals portes de fusta per una amb vidres «com un finestral que permeta a l’espectador veure l’interior de l’habitacle», ha explicat Tello, qui ha recordat que esta «se suma a totes les que estem posant en marxa per a potenciar la figura d’un dels nostres valencians més internacionals, com és la de Blasco Ibáñez».

 

Per la naturalesa del treball, els aspectes de desenvolupament del muntatge expositiu, el trasllat i el muntatge del sarcòfag es farà des de la Regidoria de Cultura a través de l’empresa guanyadora del concurs de transport d’obres d’art i baix la supervisió dels tècnics municipals de moviment d’obra.

 

A més, el regidor de Cementeris ha destacat que l’Ajuntament «sempre estarà al costat del reconeixement i el record d’una figura tan important com la de l’escriptor, periodista i polític valencià, que, a més, amb obres com ‘La Barraca’ o ‘Canyes i Fang’ va difondre part del nostre patrimoni cultural i agrícola».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Parlament Europeu es converteix en la casa de les víctimes de la dana a l’escoltar-les sis mesos després de la tragèdia

Els eurodiputats reben a Brussel·les a representants de víctimes de la riuada de la dana, destacant la falta de suport per part del president de la Generalitat, Carlos Mazón. Les associacions demanen justícia i reparació per a les 228 víctimes mortals.

Sumar expressa suport a Oltra confiants en el final de la seva persecució judicial

La portaveu de Sumar, Verónica Martínez Barber, manifesta el seu suport a Mónica Oltra, davant la decisió de mantenir el seu processament judicial per presumptes abusos encoberts.

Muñoz critica la ineficàcia de Mazón mentre Von der Leyen atén a les víctimes de la dana

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, lamenta que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, atengui a les víctimes de la dana abans que el president Mazón, subratllant la ineficàcia del govern valencià.

La ‘Jornada Eurojove 2025’ apropa Europa a la joventut valenciana

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana ha celebrat la 'Jornada Eurojove 2025' per connectar joves amb les institucions europees i promoure la formació i l'ocupació.

Espanya i l’ONU signen un acord per establir una divisió dedicada a les Tecnologies Digitals a València

Espanya i l'ONU acorden crear una divisió de l'Oficina de Serveis per a Projectes a València, amb una contribució de 3 milions d'euros per a la governança de la intel·ligència artificial. El ministre Óscar López destaca la importància d'aquesta iniciativa en l'agenda digital multilateral.

Paterna impulsa l’adopció dels gossos més grans del refugi municipal

L'Ajuntament de Paterna ha llançat una nova campanya per fomentar l'acolliment dels gossos més longeus del refugi municipal, amb l'objectiu de trobar-los una família que els aporti amor i tranquil·litat en les seues vides.

José Muñoz exigeix eleccions anticipades davant la situació crítica de Carlos Mazón

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, considera que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, està acorralat i reclama eleccions anticipades per a passar pàgina i restaurar la dignitat del govern valencià.

Catalá rebutja expandir l’horari dels pubs per coherència amb la qualitat de vida a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha rebutjat l'expansió dels horaris d'obertura dels pubs, argumentant la necessitat de preservar la qualitat de vida i reduir la contaminació acústica a la ciutat.