L’Institut Valencià de Cultura enregistrarà un increment del 50% en les sol·licituds del Circuit Cultural Valencià

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) ha rebut un total de 154 sol·licituds d’ajuntaments per a adherir-se al programa del Circuit Cultural Valencià (CCV), el que representa un sorprenent augment de més del 50% en comparació amb les sol·licituds de la passada convocatòria.

De les sol·licituds presentades, 79 provenen de la província de València, 47 d’Alacant i 28 de Castelló, segons ha informat la Generalitat a través d’un comunicat oficial.

Les sol·licituds, que tenien com a termini de lliurament el passat 9 de maig, inclouen programacions culturals que els ajuntaments planegen dur a terme en diversos espais dels municipis. L’objectiu d’aquesta iniciativa és fer arribar una programació cultural de qualitat a tots els municipis adherits, apropant així la cultura a la població i fomentant la seva integració i desenvolupament cultural.

Per a l’avaluació de les sol·licituds, es tindran en compte diversos criteris, com la inclusió de programacions que utilitzen pressupost municipal per a espectacles que es recullen en el catàleg d’arts escèniques, música i audiovisuals del CCV. A més, es prioritzarà que els ajuntaments compten amb personal de gestió cultural i que s’incremente, com a mínim, un 5% en el pressupost municipal dedicat a la cultura en comparació amb l’any anterior.

El programa del CCV es basa en un conveni signat entre l’IVC i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) que busca cooperar en la promoció i difusió d’aquest projecte cultural entre els municipis de la Comunitat Valenciana fins al 2025.

Segons el conveni, l’IVC s’encarregarà de la programació, contractació, liquidació i pagament del cent per cent dels costos dels artistes implicats en les actuacions del CCV. Així mateix, s’estipula que el municipi que s’adherisca haurà de realitzar una inversió en cultura equivalent a l’entrada del conveni, mitjançant la contractació d’espectacles professionals, per a respectar l’efecte multiplicador del Circuit.

La dotació pressupostària per a aquest programa ascendeix a 2.420.000 euros per al finançament de les activitats culturals que programin els ajuntaments, a través d’alguna de les cinc modalitats previstes. Aquesta quantitat suposa un primer augment de 200.000 euros respecte a l’exercici anterior.
A més, s’afegiran 300.000 euros addicionals, el que implica un increment total del pressupost de 500.000 euros. Aquest reforç està dissenyat per descentralitzar la programació cultural, millorar la vertebració territorial i expandir l’impacte en el sector, generant així noves oportunitats per a les companyies professionals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un regidor de Vox a Montserrat dimitix després de ser denunciat per maltractaments i tindre una orde d’allunyament

El regidor de Vox a Montserrat, Carlos Martínez Salvador, ha entregat la seua acta després de fer-se pública una orde d'allunyament dictada per un jutjat per una denúncia de maltractaments de la seua parella, que ell nega.

Cel buidat i lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant

La Comunitat Valenciana espera un dijous amb cel poc nuvolós o buidat, mínimes a l'alça i un lleuger descens de les màximes a l'interior d'Alacant, mentres que la resta a penes presentarà canvis.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.