Una empresa d’Alacant investigada per vendre banana com Plàtan de Canàries

La Guàrdia Civil ha portat a terme una investigació sobre una empresa d’Alacant per la presumpta venda il·legal de banana, presentant-la com a Plàtan de Canàries. Aquesta activitat infringeix la normativa, ja que per comercialitzar plàtans d’aquesta varietat és essencial disposar de l’autorització pertinent, la qual aquesta mercantil havia perdut.

Segons informen els investigadors, l’empresa hauria comercialitzat prop de 2.000 tones de banana durant el 2023, però no ha pogut acreditar la legalitat de la major part del producte venut. Aquesta denúncia arriba després de l’alerta d’una Associació de Productors de Plàtan de Canàries, que va informar de les irregularitats en la comercialització de plàtans sota la protecció de la Indicació Geogràfica Protegida (IGP).

Les investigacions van donar inici gràcies a una denúncia que afirmava que una mercantil a Alacant venia plàtans al consumidor final, tot i tenir l’autorització suspesa i potencialment comercialitzant bananas procedents de Portugal i d’altres països.

Després de rebre la denúncia, agents del Seprona d’Alacant van realitzar diverses inspeccions a les càmeres de conservació i maduració de les instal·lacions, així com a diversos establiments a València, Vigo i Bilbao, on s’hauria distribuït el producte. Els agents van descobrir partides de banana de Madeira venudes com a Plàtan de Canàries, i van comprovar que l’empresa ja havia perdut l’habilitació per a comercialitzar-ho.

El Seprona apunta que l’empresa presumptament falsificava documents i ocultava la comercialització del producte tant a l’empresa certificadora com a les autoritats. Aquesta auditoria també havia pres mesures cautelars per retirar la seva autorització, davant la detecció d’irregularitats.

El mes d’abril, l’empresa va ser investigada, enfrontant-se a diversos càrrecs que inclouen dos delictes contra la propietat industrial, un delicte de falsedat documental i un delicte relacionat amb el mercat i els consumidors. Les diligències corresponents s’han traslladat al jutjat d’instrucció de Sant Vicent del Raspeig.

A més, s’han iniciat expedients administratius per infraccions al reglament europeu que regula les indicacions geogràfiques, amb sancions potencials que podrien oscil·lar entre 4.001 i 3.000.000 euros.

Aquesta operació ha estat desenvolupada pel Seprona de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant, amb la col·laboració del Servei de Control de la Qualitat Agroalimentària de la Generalitat Valenciana i l’intercanvi d’informació amb les autoritats d’altres països a través d’Europol.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.