Associacions de Víctimes de la DANA Denuncien Maltractament del Consell Valencià i Mazón a Brussel·les

Les tres principals associacions de víctimes de la DANA han expressat el seu descontentament amb el “maltractament institucional” per part de la Generalitat Valenciana i del president Carlos Mazón, en contrast amb la “empatia” demostrada per les institucions europees. En una roda de premsa celebrada a Brussel·les, han manifestat que no han notat l’absència del PP en les trobades amb eurodiputats i han destacat que la seva veu ha estat millor escoltada a Europa.

Mariló Gradolí, presidenta de l’Associació de Víctimes de la DANA-29 d’Octubre, va assenyalar que la “diferència clara” entre les institucions europees i la Generalitat demostra que les víctimes són “censurades en diferents institucions valencianes”. Els representants van acudir a Brussel·les amb samarretes que portaven la imatge de les víctimes i el lema ‘229 morts, 0 responsables’.

Gradolí va indicar que són conscients que Mazón podria mantenir una reunió amb elles, però va criticar que la trobada hauria de ser amb les associacions en conjunt i no amb víctimes individuals. Han enfatitzat la importància d’unitat entre les víctimes davant les estratègies de divisió del Govern valencià.

Les associacions han lamentat que han estat “vetades” en les comissions d’investigació tant a Les Corts com a la UE, i que no han rebut el suport necessari per part de les autoritats valencianes. A més, han destacat que les reunions amb eurodiputats han estat més fructíferes que les converses amb institucions del seu propi país, un tema que ressalta les deficiències en la resposta institucional davant les seves necessitats.

Gradolí va afegir que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, va deixar clar que no es pronunciarà sobre responsabilitats polítiques, subratllant el seu paper com a figura institucional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.