Oratge mogut amb pluges i vent este divendres, però millora el cap de setmana

Imatge d'uns vidres amb gotes a causa de la pluja

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres | pixabay

 

Arriba el canvi d’oratge que anàvem anunciant els dies anteriors, amb més núvols, pluges, vent i un descens dels termòmetres. Ara bé, de cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló.

 

Divendres

El dia començarà variable, amb sol i núvols, però a mesura que avancen les hores el cel s’anirà tapant i també arribaran les pluges. Cauran, sobretot, a partir de migdia, però no es descarta que de matí puguen escapar-se ja algunes gotes.

 

Les precipitacions seran més probables que afecten les zones costaneres, sobretot en les comarques de la Safor i la Marina, mentres que en les comarques interiors seran menys probables i anecdòtiques. Al final del dia, desapareixeran pràcticament.

 

Amb este embossament d’aire fred la temperatura baixarà i es podrà vore neu a partir d’uns 1.000-1.200 metres en les muntanyes de la meitat nord del territori. El vent de mestral començarà també a bufar amb intensitat en les comarques interiors de Castelló, amb ratxes fortes o puntualment molt fortes.

 

Les màximes baixaran en tot territori valencià, amb ambient més fred en les hores centrals del dia, ja que les mínimes es mantindran paregudes a les de la jornada del dijous. D’esta forma, al migdia, els termòmetres es mouran entre els 13º i 15º en la costa i entre els 8º i 12º en l’interior, puntualment més baixes en zones elevades.

 

Mapa de previsió per a este divendres

Mapa de previsió per a este divendres | AEMET

 

Dissabte

Una volta l’embossament i el sistema frontal desaparega, l’oratge tornarà a la tranquil·litat. Per tant, dissabte d’ambient en conjunt solejat i sense pluja, però amb alguns xicotets matisos encara.

 

Durant les primeres hores del matí, en les comarques de la Safor i la Marina, el dia començarà amb alguns núvols baixos, també en l’interior de Castelló. Amb el pas de les hores aniran a menys i el sol acabarà imposant-se en totes les comarques del territori valencià.

 

El vent encara es mantindrà actiu en les comarques de l’Alcalatén, l’Alt Maestrat i els Ports, amb un vent de mestral que durant el matí encara serà fort però de cara a la vesprada anirà a la baixa. La temperatura nocturna baixarà clarament, amb ambient fred de matinada i primeres hores del matí. Hi haurà algunes gelades dèbils en l’interior. Les temperatures màximes continuaran sense canvis.

 

Imatge d'una posta de sol amb alguns núvols

De cara el cap de setmana, l’oratge torna a millorar amb el retorn de l’anticicló | pixabay

Diumenge

L’oratge de cara al diumenge es mantindrà estable i solejat en tot el territori, excepte en les comarques costaneres d’Alacant, a on hi haurà alguns núvols. Les temperatures es mantindran paregudes, tant les mínimes com les màximes, tot i que les nocturnes podran baixar un poc, amb gelades més extenses en l’interior del territori. El vent, en conjunt, fluix i variable amb intervals de component oest moderat en el litoral alacantí.

 

També pots llegir

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.