19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Advertixen que el Parc Natural de l’Albufera desapareixerà en els pròxims anys

Albufera

Flamencs en el Parc Natural de l’Albufera de València | ValènciaDiari
 

El catedràtic emèrit de la Universitat Politècnica de València, Herminio Boira, ha alertat este dimecres de què al llac del Parc Natural de l’Albufera li queden «cent anys per a acabar sent un Bioparc o un parc natural amb jardins» ja que el seu diagnòstic és que està «pràcticament en l’UCI».

 

«Actualment, el llac és una sopa, una espècie de caldo, verd-gris, amb moltes algues microplactòniques», i ha lamentat el deteriorament «molt ràpid» del parc i «el poc interés de solucionar estos problemes, desviant a més l’atenció del poble cap a altres coses com l’agricultura», quan és una activitat que ha «en harmonia completa amb els arrossos», ha defensat.

 

Segons Boira, el llac té unes condicions de vida «molt limitades perquè la naturalesa el que vol és que on hi haja substrat d’aigua o terra ha d’aparéixer un bosc». A pesar de tot, l’home està accelerant eixa desaparició «carregant-se la qualitat i la quantitat de l’aigua». A més ha desitjat «equivocar-se» però veu «impossible» un canvi davant l’activitat social, urbana i industrial que hi ha sobre el llac.

 

Un Robin Hood

Per a Boira, el que fa falta per a que l’Albufera es recupere és un «Robin Hood naturalista i intel·lectual que fora als despatxos de polítics i diguera: ‘Teniu un mes o dos per a retornar l’aigua de l’Albufera». En esta línia, demana un Comité Cientificotècnic «totalment independent de poders polítics i econòmics», que actue amb «total llibertat» i que es base «en el seu coneixement».

 

Al voltant de les aportacions d’aigua al llac i si seran suficients els tres hectòmetres cúbics que arriben ara, i els huit acordats per la Generalitat i la Condeferación Hidrogràfica del Xúquer, ha fet notar que a mitjan segle passat arribaven 500 i ara s’assenyala eixa xifra i «en la qualitat en què arriba». Per tant, i al voltant de la discussió sobre si s’ha de dragar el llac, sosté que «estan un poc tapant el problema».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius