Mastodon
23.6 C
València
Dijous, 11 setembre, 2025

Prohibit el botelló en les falles 2020

Només es podrà beure alcohol en les barres de les falles | Cedida

 

La Taula de Diàleg Faller ha secundat la proposta de què el ban faller de 2020, és a dir, el document que arreplega tota la normativa de la festa, incloga la prohibició de fer botelló durant les festes grans de la ciutat, incloses les zones en les demarcacions falleres a on sí que està autoritzada la venda i consum de begudes alcohòliques. D’esta manera, només es podrà consumir alcohol en les barres de les comissions falleres

 

La Taula ha celebrat este dijous la segona de les reunions dedicades a elaborar el bàndol municipal que regularà el dia a dia de les Falles de 2020, després de què en abril hi haguera una primera amb tots els agents, que ja van poder fer les seues propostes de millora sobre la reflexió de les Falles d’enguany. L’objectiu és «revalidar el consens aconseguit les passades Falles, quan tots els agents van secundar el bàndol faller».

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, que ha presidit esta sessió d’una Taula de Diàleg integrada per entitats veïnals, de comerciants, consumidors, comerciants i empresaris, ha destacat altres propostes tractades en la trobada «que també han sigut molt ben acollides per tots els participants, com l’aposta pels gots de paper, de bioplàstic o de plàstic reutilitzable, per a evitar els de plàstic d’un sol ús».

 

De la mateixa manera, també s’ha donat suport a «un nou reforç dels urinaris, amb una nova senyalització inclosa en els que han de col·locar tant l’Ajuntament com les comissions falleres, en compliment de la llei autonòmica d’espectacles, i l’exigència a orquestres i discomòbils de disposar de limitadors de decibels que permetran un control acústic major», ha apuntat Fuset.

 

L’objectiu marcat per a la pròxima reunió —que se celebrarà durant este mes— és «avançar en tot allò que afecta a les comissions falleres per a poder agilitzar la gestió dels permisos, tal com va ocórrer l’any passat, quan més de la mitat de les falles van obtindre els seus documents en la primera quinzena de febrer».

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Sis ultres del Sevilla ingressen a la presó després d’una brutal agressió a Gandia

Sis membres d'un grup ultra vinculat al Sevilla CF han sigut detinguts i enviats a presó provisional per una agressió a Gandia a tres aficionats rivals. Una de les víctimes seguix en l'UCI en estat greu.

El Govern injectarà 538.000 euros a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua després de la retallada del Consell

El Consell de Ministres aprovarà una subvenció directa de 538.000 euros a l'AVL per a garantir el seu funcionament després de la retallada pressupostària del Consell.

Desarticulada una xarxa itinerant de robatoris en vivendes a Alacant, Múrcia i Còrdova

Guàrdia Civil i Policia Nacional desmantellen un grup que marcava portes amb cola per a seleccionar vivendes buides. Tres detinguts a Cehegín, vinculats a una desena d'assalts.

Incendi forestal a Buñol obliga a desallotjaments preventius i manté un ampli dispositiu

Un foc declarat de nit a l'entorn de Buñol ha motivat desallotjaments preventius de vivendes disperses. Les autoritats asseguren que no hi ha risc per a vivendes ni persones i l'operatiu seguirà actiu durant la nit.

Retards en les línies 3, 5, 7 i 9 de Metrovalencia per una incidència elèctrica ja resolta

Una incidència en el subministrament elèctric va causar demores en les línies 3, 5, 7 i 9 de Metrovalencia a primera hora. El servici es normalitza, amb retards puntuals en les freqüències.

Diana Morant titlla de dolorós i inacceptable el vídeo del Cecopi per la gestió de la DANA

La ministra critica el vídeo de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre i denúncia el retard del Es-Alert, que va arribar als mòbils més d'una hora després.

Diana Morant veu inacceptable el vídeo del Cecopi del 29 d’octubre

Morant critica que durant la DANA es debatia el text del Es-Alert a les 19.00 i l'avís va arribar a les 20.11, amb el 112 saturat per 19.000 crides. Assenyala que les morts, per ofegament, eren evitables amb una alerta a temps.

L’incendi forestal de Buñol evoluciona favorablement però seguix sense estabilitzar

El foc iniciat anit a l'entorn de Buñol avança amb evolució positiva, però encara no està estabilitzat. El desallotjament de vivendes va ser preventiu.