Prohibit el botelló en les falles 2020

Només es podrà beure alcohol en les barres de les falles | Cedida

 

La Taula de Diàleg Faller ha secundat la proposta de què el ban faller de 2020, és a dir, el document que arreplega tota la normativa de la festa, incloga la prohibició de fer botelló durant les festes grans de la ciutat, incloses les zones en les demarcacions falleres a on sí que està autoritzada la venda i consum de begudes alcohòliques. D’esta manera, només es podrà consumir alcohol en les barres de les comissions falleres

 

La Taula ha celebrat este dijous la segona de les reunions dedicades a elaborar el bàndol municipal que regularà el dia a dia de les Falles de 2020, després de què en abril hi haguera una primera amb tots els agents, que ja van poder fer les seues propostes de millora sobre la reflexió de les Falles d’enguany. L’objectiu és «revalidar el consens aconseguit les passades Falles, quan tots els agents van secundar el bàndol faller».

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, que ha presidit esta sessió d’una Taula de Diàleg integrada per entitats veïnals, de comerciants, consumidors, comerciants i empresaris, ha destacat altres propostes tractades en la trobada «que també han sigut molt ben acollides per tots els participants, com l’aposta pels gots de paper, de bioplàstic o de plàstic reutilitzable, per a evitar els de plàstic d’un sol ús».

 

De la mateixa manera, també s’ha donat suport a «un nou reforç dels urinaris, amb una nova senyalització inclosa en els que han de col·locar tant l’Ajuntament com les comissions falleres, en compliment de la llei autonòmica d’espectacles, i l’exigència a orquestres i discomòbils de disposar de limitadors de decibels que permetran un control acústic major», ha apuntat Fuset.

 

L’objectiu marcat per a la pròxima reunió —que se celebrarà durant este mes— és «avançar en tot allò que afecta a les comissions falleres per a poder agilitzar la gestió dels permisos, tal com va ocórrer l’any passat, quan més de la mitat de les falles van obtindre els seus documents en la primera quinzena de febrer».

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.