21.4 C
València
Dissabte, 19 abril, 2025

Un omeprazol contaminat provoca ‘el síndrome de l’home llop’ en almenys 17 nadons a l’Estat

Al menos catorze bebés afectados con exceso de vello tras ingerir omeprazol contaminado

Almenys catorze bebès afectats amb excés de cabell després d’ingerir omeprazol contaminat | Getty Images

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha ordenat la retirada d’un lot d’omeprazol per nadons defectuós que provocava hipertricosi, una alteració genètica que afecta el creixement del cabell i que ha afectat almenys 14 bebès a Andalusia i 3 a la Comunitat Valenciana. L’origen hauria estat un fàrmat distribuït en una trentena de farmàcies. La responsable d’aquesta afecció és una farmacèutica de Màlaga.

 

Contaminat amb un principi actiu per l’alopècia

El Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics va comunicar a cada comunitat autònoma l’alerta detectada per AEMPS, que aquest mes d’agost va ordenar la retirada de les farmàcies i hospitals andalusos de tots els lots d’omeprazol de FarmaQuímica Sud SL.

 

Aquest principi prescrit per a bebès amb reflux ha provocat hipertricosi, una afecció també coneguda com a síndrome de l”home llop’, en almenys catorze menors d’un any d’Andalusia, segons han confirmat a Efe fonts de la Conselleria de Salut. Segons l’alerta de l’Agència Espanyola de Medicaments, l’omeprazol defectuós per contenir minoxidil, un principi actiu de medicaments per a l’alopècia, s’ha detectat en 22 lots amb ordre de retirada.

 

Més casos en el nord d’Espanya

Aquesta alerta farmacèutica se suma a la que es va emetre el passat 11 de juliol, quan es va ordenar la retirada d’un lot d’aquest mateix fàrmac després de diagnosticar-se tretze casos de hipertricosi en diferents províncies del nord del país i tots per fàrmacs elaborats amb el principi actiu de Farmaquímica Sud SL, situat a Màlaga.

 

Segons el Consell General de Col·legis de Farmacèutics, l’empresa encarregada de la fabricació del fàrmac ha calculat que el producte defectuós s’ha distribuït a entre 24 i 30 farmàcies andaluses. El laboratori ha apuntat a més que està contactant directament amb cadascuna d’elles i tractant cada cas de forma personalitzada.

 

Aquesta alerta farmacèutica se suma a la difosa al juliol també per un omeprazol prescrit per al reflux de bebès i que els va provocar hipertricosi. En aquest cas, els pares de quatre nens de Santander van denunciar a un laboratori, a empreses importadores i distribuïdores de medicaments i a dues farmàcies per fabricar, distribuir i vendre un producte amb principis per fer créixer el cabell que se’ls va subministrar per error als seus bebès, als quals van receptar Omeprazol.

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.

Incendi a Gandia obliga a desallotjar un edifici de quatre plantes

Un incendi declarat aquesta matinada ha provocat l'evacuació d'un edifici de quatre plantes al carrer Poeta Francesc Miret de Gandia, afectant greument l'immoble i requerint la intervenció dels bombers.

Cullera incrementa a 21 les llicències de taxis per millorar els serveis de transport

Cullera es proposa sumar sis noves llicències de taxis per respondre a l'augment de població i turisme, millorant els serveis de transport urbà de la ciutat.