El pare dels xiquets de Godella, també detingut

 

El pare dels dos xiquets desapareguts a Godella (L’Horta Nord) que van ser trobats sense vida en la vesprada del dijous ha sigut també detingut. La mare ja havia sigut arrestada ahir després de revelar als agents el lloc on es trobaven els cadàvers.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació, l’home, que durant la jornada d’ahir es mantenia com a investigat, ja té la condició de detingut. Previsiblement, els dos progenitors passaran a disposició judicial demà dissabte.

 

Els cossos dels menors, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, van ser trobats en la vesprada d’ahir enterrats de forma separada molt prop de la casa on vivien amb els seus pares en dos espais diferents, un a uns 75 metres i l’altre a aproximadament 150 metres. La mare va ser arrestada, encara que ni ella ni el pare ha confessat l’autoria dels fets.

 

Els menors havien sigut vistos per última vegada el dimecres per una amiga de la família que els va portar menjar. L’operatiu de cerca es va iniciar en rebre en el matí del dijous almenys dos telefonades que alertaven que s’havien sentit crits a la casa que ocupava aquesta parella en el terme municipal de Godella, pròxim a Rocafort.

 

La Guàrdia Civil i la Policia Local van comprovar que el pare estava a la casa, però no la mare. Alguns testimonis indicaven que havia eixit corrent nua, fins que va ser trobada al migdia amagada en un bidó, amb arrapades “pròpies d’haver corregut, sense més”. A més, davant les preguntes sobre els menors, les respostes del pare haurien sigut “incoherents”.

 

En atenció als mitjans, el delegat del Govern en la Comunitat, Juan Carlos Fulgencio, va explicar anit que, encara que en un primer moment la mare no mostrava una actitud de col·laboració amb la Guàrdia Civil i realitzava manifestacions confuses com que els seus fills “havien de ressuscitar”, els agents van poder convéncer-la finalment de la conveniència que revelara on es trobaven els cossos.

 

La investigació segueix oberta a l’espera de realitzar les autòpsies i les proves forenses per a l’esclariment del tràgic succés.

 

El dispositiu va estar format per 110 efectius amb participació de Guàrdia Civil, Policia Nacional i Local, voluntaris de Protecció Civil i bombers amb gossos de cerca especialitzats a trobar persones vives i mortes.

 

Aquest mateix divendres, els ajuntaments de Godella i Rocafort han decretat tres dies de dol i guardaran minuts de silenci en memòria dels menuts.

Últimes notícies

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.