28 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Detingudes 15 persones per extorsionar usuaris de serveis sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut a 15 persones, tretze homes i dues dones d’entre 17 i 37 anys, – 12 han estat detingudes a València, una en la localitat valenciana de Paterna, una a Madrid i una altra a Aranjuez – com a presumptes autores dels delictes d’extorsió i pertinença a organització criminal, després d’extorquir a clients de pàgines web de contactes on contractaven serveis sexuals. S’han esclarit 32 denúncies i l’import defraudat aconsegueix més de 45.000 euros.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les recerques es van iniciar a l’agost del 2021 arran d’una denúncia i després de nombroses perquisicions els policies van esbrinar que el grup criminal estava enclavat en la capital del Túria i voltants, mentre que les víctimes residien en qualsevol punt de la geografia espanyola, atès que s’anunciaven en pàgines webs on tenien accés qualsevol ciutadà.

Modus operandi

Els homes contactaven a través d’internet a anuncis falsos preguntant per serveis d’índole sexual, i uns dies després rebien missatges de números desconeguts a través d’una aplicació de missatgeria instantània, on el “suposat cap” de les xiques, que manifestava ser d’algun país de l’Est, amenaçant-los i exigint-los una quantitat de diners com a compensació en haver-les fet perdre el temps i per a evitar problemes.

Les víctimes, unes, per a evitar problemes i que els seus afins no sabessin que havien contactat amb prostitutes, i altres, per temor a un risc real per la seva vida o la de la seva família, accedien al pagament mitjançant transferències bancàries, aplicacions de pagament instantània o codis de diners a comptes o números de telèfon a nom de membres de l’organització, els quals actuaven com a “mules” per a la recepció de transferències.

En el transcurs de les recerques, els agents van esbrinar que els capitostos del grup haurien tingut problemes entre ells per a obtenir els diners, i que tres haurien retingut en contra de la seva voluntat a un altre amb la finalitat que fora a un caixer automàtic a treure els diners que pel que sembla els devia, sent detinguts a més com a presumptes autors d’un delicte de detenció il·legal.

Els detinguts, tretze d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.