15.6 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Igualtat destina 3,5 milions d’euros per a l’acolliment de persones ucraïneses


La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha informat que la Generalitat ha destinat 3,5 milions d’euros per a l’acolliment i atenció integral de persones desplaçades d’Ucraïna en albergs de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

Així ho ha explicat la vicepresidenta després de la reunió setmanal de la comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades convocada per a valorar la situació actual de la crisi humanitària a Ucraïna i fer un seguiment de les accions posades en marxa per part de les diferents administracions que estan donant resposta a l’arribada a la Comunitat Valenciana de persones refugiades.

La vicepresidenta ha assenyalat que s’ha resolt finançar la contractació d’emergència del servei d’acolliment de les persones que no disposen de recursos d’allotjament i que, de manera temporal, seran ateses en els albergs de l’IVAJ habilitats per a això. La gestió d’aquest servei d’allotjament, manutenció i acompanyament es realitzarà per part de les ONG amb les quals s’ha contractat el servei.

Oltra ha destacat també que la Comunitat Valenciana ha escolaritzat en aquest moment al 40% de xiquets, xiquetes i adolescents que han arribat a Espanya, “la qual cosa suposa prop de 2.000 alumnes i alumnes d’Ucraïna que ja s’han escolaritzat en aules de col·legis i instituts de la nostra comunitat”. En aquells llocs on és necessari, ha assenyalat, s’han habilitat més unitats educatives.

Així mateix, en aquests moments ja s’han tramitat un total de 13.066 targetes SIP a persones procedents d’Ucraïna, a les quals també s’està facilitant l’accés a completar les pautes de vacunació COVID-19 d’acord amb la seua edat i condició clínica. 

Aquesta dada, ha indicat Oltra, dona una idea de la “dimensió” de les persones que han arribat a la Comunitat Valenciana.

Oltra ha recordat que es tracta d’un primer acolliment que és una competència “del Govern d’Espanya”, i on la Generalitat fa de suport i s’encarrega de les competències autonòmiques, com les relacionades amb “educació, sanitat o serveis socials”, a més d’informar, assessorar i acompanyar en el procés de sol·licitud de l’estatus de persona refugiada, que també tramita l’Executiu central.

Infraestructures d’emergència

En total, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha habilitat 10 infraestructures de caràcter social com a centres d’acolliment temporal per a atendre la situació d’emergència humanitària de persones desplaçades des d’Ucraïna.

Oltra ha explicat que les persones que arriben als albergs són derivades des dels municipis, a través dels serveis socials d’atenció primària, als quals des d’Igualtat ja s’ha enviat un protocol per a coordinar l’assistència a les persones refugiades, així com una instrucció específica relativa a l’actuació en infància i adolescència.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública també ha enviat una nota informativa als centres de salut amb indicacions relatives a l’expedició d’una targeta SIP provisional a les persones procedents d’Ucraïna, i en coordinació amb Igualtat s’està tramitant el document a les persones que es troben en els albergs.

Per part seua, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport compta amb un protocol d’acolliment d’alumnat nouvingut, especialment el desplaçat, en els centres educatius de la Comunitat Valenciana, que és el que s’està posant en marxa ara mateix.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.