Mastodon
27.9 C
València
Diumenge, 14 setembre, 2025

El jutge deixa en llibertat vigilada als 5 menors acusats d’agressió sexual a Burjassot

El jutge ha acordat llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia. La Policia Nacional va detindre a cinc joves, d’entre 15 i 17 anys, i cerca almenys a un altre, com a presumptes autors de dues agressions sexuals a dos menors de 12 i 13 anys a Burjassot (l’Horta), una d’elles grupal. La detenció havia ocorregut a última hora de la vesprada d’aquest dimecres, dins de la investigació oberta per la Policia Nacional per a esclarir els fets.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez. El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dues violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Es van citar per Instagram

Segons el relat que les adolescents van proporcionar als agents, s’havien citat per una xarxa social, Instagram, amb dos joves que no coneixen en persona. Suposadament, un d’ells va forçar a una de les xiques i, posteriorment, van aparéixer altres quatre joves que haurien agredit sexualment a l’altra.

La primera xica va aconseguir fugir i avisar a una amiga, que va anomenar als pares i els va comptar la situació i aquests van posar els fets en coneixement de la Policia Nacional. Els agents van activar un dispositiu en col·laboració amb les policies locals de Burjassot, Godella i Rocafort per a localitzar a les menors, que no són del municipi i no sabien situar el lloc dels fets.

Finalment, els agents van aconseguir contactar amb elles a la nit, quan una de les xiques estava en el seu domicili i una altra de camí a casa. Encara que inicialment van atribuir l’alerta a una broma, una de les famílies ha formulat la denúncia després que els serveis mèdics certificaren senyals compatibles amb una agressió sexual després d’explorar a la xica.

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló complix 10 anys de vols regulars amb 1,5 milions de passatgers

El 15 de setembre es complixen deu anys de vols regulars en l'aeroport de Castelló, amb més de 1,5 milions de passatgers acumulats. 2025 apunta a un nou màxim amb 14 rutes i la previsió de superar els 300.000 usuaris.

Thierry Rendall torna a una convocatòria del València quasi onze mesos després de la seua lesió

El lateral portugués entra en la llista per a visitar al Barcelona després de superar els últims entrenaments sense contratemps. És la primera vegada disponible per a Corberán des de la seua arribada.

El Vila-real només ha guanyat una vegada a Anglaterra i va ser fa 20 anys

El Vila-real debuta en la fase de grups davant el Tottenham amb un llast històric: només una victòria a Anglaterra, en 2005. Els Spurs, per part seua, a penes han vençut a equips espanyols una vegada en els seus últims set dols com a locals.

Mazón anuncia crèdits de l’IVF al 2% per a impulsar la inversió de pimes

La Generalitat llança una línia de l'IVF amb tipus fix del 2% per a nous projectes de pimes, amb imports de fins a 2,5 milions, 10 anys i tres de carència.

El PSPV recorre a la presidència de Les Corts per a convocar la taula de la comissió de la dana

Alicia Andújar sol·licita a Plans Massó que convoque d'urgència la taula de la comissió sobre la dana davant la falta de resposta de la seua presidenta, Miriam Turiel. El PSPV denuncia un bloqueig de PP i Vox i reclama un calendari per a reprendre les sessions.

El PP reclama el conveni de l’estació d’Albal amb Adif per possibles irregularitats

El PP sol·licita el conveni firmat entre l'Ajuntament d'Albal i Adif per a revisar presumptes irregularitats assenyalades per Antifrau, que inclouen sobrecostos i un pagament superior al cost real. La formació exigix transparència sobre les modificacions del contracte i el procés de l'obra, executada en tres etapes ministerials.

Detingut en l’aeroport d’Alacant un home buscat per Itàlia per tràfic de drogues

La Policia Nacional va arrestar en l'aeroport d'Alacant-Elx a un home de 51 anys quan anava a volar al Marroc. Tenia una orde europea emesa per Itàlia per tràfic de drogues i va quedar a la disposició de l'Audiència Nacional.

La polèmica per la DANA aviva la testifical de Miguel Polo este divendres

Miguel Polo, president de la CHJ, declararà com a testimoni a les 9.30 a Catarroja per la DANA del 29 d'octubre, enmig de retrets polítics i un àudio que reaviva la tensió.