17.8 C
València
Dissabte, 10 maig, 2025

Mor poques hores després de nàixer un bebé de dos germans

Un bebé concebut per dos germans de sang va morir el passat 4 de juny a tan sols dos hores d’haver nascut a causa d’ictiosi congènita severa. El fet es va registrar en Dustlik, una localitat d’Uzbekistan.

En unes imatges esquinçadores es va poder veure al nounat plorant en una incubadora mentre una infermera netejava la pell seca i escatosa del seu darrere.

- Advertisement -Telegram València Diari

El Ministeri uzbek de Salut va informar que el xicotet va nàixer amb ictiosi congènita severa i amb altres problemes de salut que va descriure com “potencialment mortals“.

La seua mare, nascuda en 1994, tenia poc més de 35 setmanes d’embaràs quan va donar a llum al xiquet, que va mesurar 47 centímetres, segons va afegir el Ministeri. També va explicar que el mort era el seu segon fill i que el primer va nàixer d’un espòs anterior. En aqueixa ocasió, l’embaràs va ser normal i tot va eixir bé.

Malgrat els millors esforços dels metges per salvar-ho, el nounat va morir res més arribar al món. El Ministeri de Salut va apuntar que “en medicina està comprovat que, en la majoria dels casos, els xiquets naixen amb diversos defectes genètics si es tracta d’un matrimoni de parents pròxims“.

Per tant, demanem als joves que es preparen per a casar-se que primer se sotmeten a un examen mèdic i que després comencen una nova vida, per a evitar el matrimoni entre parents pròxims“, van destacar les autoritats.

Què és la ictiosi congènita

La ictiosi congènita és un trastorn hereditari que ocasiona pell seca que pica i sembla escatosa, aspra i roja. Els símptomes poden variar des de lleus a greus. En general, la ictiosi només afecta la pell, però a vegades també pot afectar els òrgans interns.

Generalment, el diagnòstic és per observació directa de les lesions cutànies. No obstant això, el metge pot realitzar exàmens per a descartar altres malalties que puguen causar sequedat cutània i escatositat.

La persona afectada per aquesta malaltia tendeix a presentar els porus de la pell obstruïts, la qual cosa implica un seriós perill per sobrecalfament. Aquest pot ocasionar-li desmais al no irradiar a l’exterior la temperatura excessiva del cos que, de no corregir-se, desemboca en un reescalfament dels òrgans vitals, amb el greu risc per a la vida que això suposa.

El tractament consisteix a humectar la pell, generalment amb cremes i pomades. És millor aplicar-les després del bany, quan la pell està encara humida. A més, es poden prescriure cremes que ajuden la pell a mudar d’una forma natural.

Últimes notícies

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.

Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, afirma que les modificacions de la Llei de Concòrdia per PP i Vox obren la porta a reposar la creu del parc Ribalta. El Grup Municipal Socialista condemna la 'rendició' del PP a la ultradreta, destacant la importància de la memòria democràtica.

Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa, fundador d'Indústries Ochoa i membre fundador d'AVIA, ha mort a 81 anys a València. La seva vida es va dedicar a la innovació i al creixement del sector industrial valencià.

Ricardo Belda, nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València

Ricardo Belda és nomenat nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València, aportant la seva experiència prèvia com a director de la Universitat Popular.

Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva Teresa Ribera atendrà les associacions de víctimes de la dana a Brussel·les en una visita programada per a la setmana vinent, destacant la importància de fer sentir les veus dels afectats. La visita també inclourà trobades amb alts càrrecs de la Comissió Europea i el Parlament Europeu.