19.5 C
València
Dilluns, 12 maig, 2025

Carlos III serà proclamat rei d’Anglaterra  aquest dissabte

La mort de la reina d’Anglaterra, Isabel II, ha commocionat el món, ja que, malgrat l’edat de la monarca (96 anys), no es coneixia que estiguera greument malalta.

Ara totes les mirades estan posades en el seu futur successor, Carlos III, i fins ara príncep de Gal·les, que serà proclamat rei aquest dissabte.

- Advertisement -Telegram València Diari

Segons especifica el detallat protocol conegut com a ‘Operació London Bridge (Pont de Londres)‘, en morir la reina fora d’Anglaterra, en concret en Balmoral, Escòcia, la proclamació del nou monarca es retarda un dia i en lloc de ser el divendres serà el dissabte quan es reunirà el Consell d’Adhesió en el Palau de St. James per a fer una proclamació formal de la successió.

Abans, aquest divendres, Carlos III rebrà a Londres a la primera ministra, Liz Truss, abans de dirigir-se a la nació per primera vegada en un discurs televisat, en el qual rendirà tribut a la seua mare i es comprometrà a exercir les seues funcions com a nou sobirà del país.

Aqueix dia el nou rei, donarà el seu primer discurs oficial com a rei, serà proclamat en una cerimònia que tindrà lloc en el Palau de St. James de Londres enfront d’un organisme cerimonial conegut com el Consell d’Accés, segons ha recollit la cadena de televisió britànica BBC.

Durant aquesta, la mort d’Isabel II serà anunciada, després del que es llegirà una proclamació tradicional. Després, Carlos III participarà en una segona reunió en la qual realitzarà una declaració i jurarà preservar l’Església d’Escòcia, després del que serà proclamat rei.

La reunió del Consell d’Accés sol tindre lloc en un termini de 24 hores després de la mort d’un sobirà, si bé en aquesta ocasió tindrà lloc després pel fet que la defunció d’Isabel II no va ser anunciat fins a la vesprada del dijous, per la qual cosa no hi havia marge per a fixar els plans d’aquest divendres.

També s’espera que el nou rei es reunisca amb el comte mariscal, Edward Fitzalan-Howard, la persona encarregada de preparar la proclamació i el funeral de la seua mare, a fi d’aprovar el calendari programat per als pròxims dies.

Està previst que durant aquest divendres el Govern confirme la duració exacta del període de dol nacional, previsiblement entre 10 a 12 dies, fins a la celebració del funeral. Aqueix dia es proclamarà jornada festiva al Regne Unit.

Carlos haurà a més de decidir la duració —probablement un mes— del període de duel dels membres de la família reial i institucions dependents de la reialesa mentre les banderes de la Union Jack en edificis de la Monarquia onegen a mitja asta.

Aquest divendres s’espera que l’Abadia de Westminster, la Catedral de Saint Paul i el Castell de Windsor, a Londres, facen tenyir les seues campanes a l’uníson a les 12.00 (13.00 a Espanya) al mateix temps que s’efectuarà una salva de 96 canons —els anys que tenia la monarca— en Hyde Park i en altres enclavaments de la capital.

A més d’aquests actes, les dues Cambres del Parlament britànic, la dels Comuns (Baixa) i la dels Lords (Alta), rendiran tribut a la sobirana en una sessió al migdia al mateix temps que la cap de l’Executiu i altres alts càrrecs del Govern assistiran a un servei públic de record en la Catedral de Saint Paul, en el centre de Londres.

Últimes notícies

Associacions de Víctimes de la Dana Gestionen Suport Europeu per a la Recuperació

Les associacions de víctimes de la devastadora dana del 29 d'octubre busquen suport a Brussel·les amb reunions clau amb líders europeus per a assegurar la reconstrucció i la creació d'un comitè de seguiment.

Nova convocatòria de manifestació contra el president Mazón el 29 de maig

Entitats socials de la Comunitat Valenciana organitzen una nova manifestació contra Carlos Mazón el 29 de maig, coincidint amb l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat.

Hamàs allibera l’ostatge Edan Alexander després de 19 mesos de segrest

Després de 19 mesos de segrest, Hamàs allibera Edan Alexander, un ostatge israelià-nord-americà, en el context d'unes negociacions complexes i preocupacions sobre la seguretat dels altres ostatges.

Vox Decideix Abandonar el Govern d’Almassora per la Controvèrsia amb els Regidors No Adscrits

Vox ha anunciat que deixarà el govern d'Almassora arran de la decisió del PP de mantenir els regidors no adscrits. Llanos Massó, presidenta de Vox a Castelló, critica la postura de l'alcaldessa.

Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser: Premi Vicent Ventura 2025

L'Aula Magna de La Nau acollirà el lliurament del Premi Vicent Ventura 2025 a Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser, destacant la contribució a la cultura i la llengua catalanes.

Les platges del sud de València mantindran la seva evolució gràcies a la regeneració del 2023

El subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, confirma que les platges del sud continuen la seva evolució prevista després de la regeneració realitzada al 2023 amb una inversió de 30 milions d'euros, amb una disminució de 8 metres a l'arena mesurada recentment.

València activa un innovador escut preventiu contra incendis a Devesa-Albufera

L'Ajuntament de València inicia una prova pilot per aplicar productes agents retardants a Devesa-Albufera amb l'objectiu de millorar la seguretat contra incendis forestals.

La Generalitat i la Diputació creen una comissió mixta per a la reconstrucció i criden al Govern a participar

La Generalitat i la Diputació de València creen una comissió mixta per coordinar accions de reconstrucció després de la dana, amb una crida al Govern per a sumar-se a aquesta iniciativa. Carlos Mazón destaca la importància de l'acceleració de les accions i la coordinació amb l'Estat.