Acord entre l’Ajuntament i el Valencia CF: el club accepta les condicions urbanístiques per al Nou Mestalla

Avanç a les negociacions entre l’Ajuntament de València i el València CF. El club ha acceptat les condicions urbanístiques imposades des del Consistori, que garanteixen la construcció del poliesportiu de Benicalap i que suposen un pas endavant cap a la conclusió definitiva de les obres del Nou Mestalla.

L’alcalde, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb la presidenta del club, Layhonn Chan, en una trobada que també ha comptat amb la participació de la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud.

L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat «el bon tarannà del València CF» i ha destacat que des de totes les instàncies s’ha dut a terme “un treball molt positiu des de la voluntat que este assumpte concloga aviat i siga amb la construcció d’un estadi que tots desitgem i que porta aturat des del 2009 com un mal monument de la ciutat que volem concloure”.

L’acceptació per part del València CF de les condicions urbanístiques marcades per l’Ajuntament desbloquegen la situació i permeten continuar avançant en la cerca d’una solució ràpida. L’acord permetrà donar compliment als compromisos adquirits pel club respecte a l’habilitació del poliesportiu previst a Benicalap.

En primer lloc, el València CF ha assumit que, per poder fer ús dels drets urbanístics que té a la parcel·la del nou estadi haurà de complir amb el compromís d’acabar el poliesportiu previst per a Benicalap (o ingressar els diners necessaris per a construir-los).

És a dir, que l’atorgament de qualsevol llicència d’edificació d’obres de nova planta sobre les parcel·les d’ús terciari (és a dir, de construcció d’espais de restauració, lleure o àrees comercials) a l’avinguda de les Corts Valencianes quedarà condicionat al fet que València CF ingresse a la Tresoreria Municipal el pressupost de licitació de l’obra de construcció del poliesportiu municipal previst. Esta quantia es fixarà mitjançant conveni de col·laboració, per a la licitació i l’execució per part de l’Ajuntament.

En segon lloc, el club valencianista accepta les condicions de gestió per a la zona de l’antic Mestalla, segons les quals s’assenyala que el desenvolupament del PAI de Mestalla se supedita que se sol·licite i s’atorgue la llicència d’edificació d’obres per a la conclusió de la construcció del Nou Estadi i que s’acredite pel promotor l’efectiu inici d’estes obres, és a dir, que si el València CF vol comercialitzar els terrenys de l’antic Mestalla, primer haurà d’acabar les obres del nou estadi.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Innovació Urbana, Sandra Gómez, ha destacat que amb este acord, “la ciutat de València fa un pas endavant en l’àmbit de la seguretat i en consolidar els drets urbanístics i les obligacions que tenia el club de futbol, ​​ja que les condicions que havíem imposat des de l’Ajuntament són les que finalment ha acceptat el club, i són moltes més garantistes del que ho era l’ATE (Actuació Territorial Estratègica)”.

Per la seua banda, la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, ha qualificat les conclusions de la trobada de “molt bona notícia, atés que hem avançat en el tema on tots volem arribar, que és la construcció de l’estadi amb les condicions que tant necessita ciutat com l’afició del València CF”.

L’alcalde ha explicat que, després de remetre un esborrany de conveni per part de l’Ajuntament a l’entitat esportiva el mes de desembre passat, la representació de la directiva del club ha portat este matí a l’Ajuntament una sèrie d’aportacions, apreciacions i apunts a este text, de cara a continuar avançant i, sobretot, assolir un acord definitiu sobre la construcció del Nou Mestalla i la resta de condicions.

Tant l’alcalde com la vicealcaldessa i responsable d’Urbanisme i la regidora d’Espai Públic han refusat comentar el contingut d’esta contraproposta del club, atés que l’han conegut este mateix matí, i ara haurà de ser estudiada en profunditat i analitzada pels tècnics municipals dels serveis d’Urbanisme i de Llicències, així com pels Serveis Jurídics Municipals.

Tant Sandra Gómez com Lucía Beamud han posat especial èmfasi en la importància que el barri de Benicalap dispose com més prompte millor d’una infraestructura esportiva que fa anys que està de retard. «És un deute amb tots els veïns i veïnes de la zona des de fa més d’una dècada», ha explicat la vicealcadesa i regidora, Sandra Gómez; mentre que la delegada Lucía Beamud ha destacat que es tracta d’“un tema de justícia per al barri, que fa molts anys que necessita estes infraestructures, com estem defensant des de l’Ajuntament des del minut zero”.

Durant la trobada s’han abordat altres assumptes, com el cost del poliesportiu (que ha de ser actualitzat, atés que els càlculs existents daten de l’any 2015), els possibles usos del futur estadi, així com la gestió de les restes arqueològiques trobades a l’àmbit. Ribó ha avançat que s’elaborarà un estudi de mobilitat per concretar aspectes referits a l’aparcament, però ha assegurat que no s’ha abordat el tema de l’aforament del futur estadi, i ha emplaçat l’anàlisi detallada de les aportacions i les propostes que ha presentat este divendres el club.

Últimes notícies

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.