Mastodon
29.1 C
València
Dijous, 4 setembre, 2025

Almenys sis morts en l’incendi d’una discoteca a Múrcia

Almenys sis persones han mort esta matinada en l’incendi d’una coneguda discoteca de la zona d’oci de les Talaies a Múrcia. De moment no es pot descartar que hi haja més víctimes mortals. Així ho informa el servei d’emergències de Múrcia els qui assenyalen que a més, hi ha diversos ferits per inhalació de fums.

A les 6 d’este matí començaven a arribar al Centre de Coordinació d’Emergències diverses trucades informat d’un incendi en una discoteca en la zona de Talaies a Múrcia.

Fins al lloc es van desplaçar diverses dotacions de Bombers Múrcia per a intentar sufocar el foc. També es van desplaçar diverses ambulàncies medicalitzades i de transport de la Gerència d’Emergències i Urgències Sanitàries -061- per a atendre els ferits, que han sigut quatre fins al moment. Tots ells ferits per inhalació de fum. Els ferits són dos dones de 22 i 25 anys i dos homes de 41 i 45. Dos d’ells han sigut trasllats a l’hospital.

Una vegada extingit el foc han penetrat en el lloc bombers de Múrcia per a localitzar desapareguts. Fins al moment han aparegut sis cadàvers, però se sospita que poguera haver-hi més.

El director general de Seguretat i Emergències, Ricardo Villalba, es troba en el lloc coordinant amb l’Ajuntament de Múrcia els mitjans necessaris per a la gestió d’esta tragèdia. S’espera l’arribada al lloc del Vicepresident i Conseller d’Interior, Emergències i Ordenació del Territori, José Ángel Antelo.

S’ha establit una zona d’informació a familiars en el pròxim Palacio dels Esports, on també en estos moments es dirigix un equip de psicòlegs per a atendre els familiars de les víctimes.

Últimes notícies

1,3 milions d’escolars vulnerables es quedaran sense menjador per falta de beca

Eduque alerta que més de la mitat de la infància en risc de pobresa no rep ajudes per al menjador escolar. La cobertura mitjana de les beques només aconseguix el 68% del cost i l'ESO és l'etapa més afectada.

Catalunya i Comunitat Valenciana, en avís groc per pluges de fins a 20 l/m² i per altes temperatures

Girona, Tarragona i Castelló mantenen el risc per tempestes amb acumulats de fins a 20 l/m² en una hora, mentres València seguix amb màximes entre 36 i 38 graus.

Assassinat a tirs un home en una plaça del centre de Xirivella

Un home d'entre 30 i 40 anys va ser tirotejat en ple carrer en el centre de Xirivella i va morir. La Policia Nacional busca a l'autor, que va fugir després dels trets.

Rescaten a tres migrants d’una pastera a 31 milles d’Alacant i traslladen a dos a l’hospital

Salvament Marítim va rescatar a tres hòmens adults a 31 milles al sud-est d'Alacant. Dos van ser derivats a l'hospital amb deshidratació, desnutrició i cremades.

Fan eclosió 57 ous de tortuga babaua a la platja de Alcossebre

El niu trobat a la platja de Alcossebre contenia 90 ous i 57 van fer eclosió. La revisió va evidenciar cries mortes i la necessitat de vigilància primerenca; 7 s'alliberaran i 8 aniran a Headstarting

Mazón exigix a Albares que rectifique sobre el valencià o dimitisca

El president de la Generalitat reclama a Exteriors una rectificació i disculpes públiques per l'exclusió del valencià en l'oficialitat davant Europa. Advertix que, si no hi ha canvis, exigirà la dimissió o cessament del ministre.

Aemet admet que va informar del possible desplaçament de la dana cap a la regió muntanyenca de Conca

Aemet reconeix que el 29 d'octubre va esmentar la regió muntanyenca de Conca com a referència geogràfica en l'evolució de la dana. Un informe amb trucades d'Emergències aviva el debat sobre la comunicació de l'episodi.

Quatre ponts connectaran les riberes del Túria en Riba-roja i Vilamarxant per a emergències

La Generalitat construirà quatre ponts a Riba-roja de Túria i Vilamarxant per a unir les dos riberes, reforçar l'accés d'emergències i reduir l'impacte de riuades.