Huit detinguts per extorsionar persones que contactaven amb prostitutes a Internet

Policia Nacional | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut huit individus pertanyents a un grup criminal dedicat, presumptament, a extorsionar persones que contactaven amb prostitutes a través d’Internet.

Després d’interessar-se pels serveis sexuals oferts en anuncis falsos de diverses pàgines web, les víctimes rebien uns dies després diversos missatges amenaçadors des d’un número que no coneixien.

Es tractava del suposat cap de les xiques, que els recriminava haver-los fet perdre el temps i els exigia una quantitat de diners com a compensació. La persona que amenaçava manifestava que era d’Albània o d’algun altre país d’Europa de l’Est.

Les víctimes, bé per evitar que els seus familiars saberen que havien contactat amb prostitutes o bé per por a un risc real per a la seua vida o per a la de la seua família, accedien al pagament mitjançant transferències bancàries, proveïdors de serveis de pagament o codis de diners. Però els autors no paraven aquí, i intentaven esprémer les víctimes intentant obtenir el màxim benefici econòmic possible.

 

extorsionar persones que contactaven amb prostitutes a Internet

Més de 5.000 euros defraudats i 15 fets aclarits

 

Tot i que el grup criminal estava enclavat a la ciutat de València i contornada, les víctimes residien a tot Espanya. Després de diverses gestions els agents van identificar els presumptes implicats i van procedir al seu arrest a Madrid i València.

La investigació ha permés aclarir 15 denúncies en què s’havia defraudat més de 5.000 euros.

Últimes notícies

Eutanàsia a Ami, la rinoceronta de Bioparc València amb una malaltia irreversible

Bioparc València ha hagut de practicar l’eutanàsia a Ami, una jove rinoceronta blanca de 7 anys, després de patir una greu malaltia irreversible de la medul·la òssia que li causava un deteriorament accelerat de la salut.

El rector de la UJI reclama més finançament per a garantir la qualitat universitària

El rector de la UJI, Jesús Lancis, ha aprofitat l’obertura del curs 2026/2027 de les universitats valencianes per a exigir a les administracions més finançament i afrontar el repte de la intel·ligència artificial generativa. L’acte ha reunit a Castelló les principals autoritats autonòmiques, estatals i locals.

Els fons FEDER per a la Comunitat ja mobilitzen 630 milions d’euros

La Generalitat ha gestionat ja el 70,9 % dels fons FEDER 2021-2027 assignats a la Comunitat Valenciana, amb 629,87 milions mobilitzats i 1.515 operacions en marxa.

Braulio Vázquez obri la porta a fitxar un central i a reforçar l’àrea esportiva del Valencia

El nou director esportiu del Valencia ha explicat en la seua presentació que estudia incorporar un central, mirar el mercat de jugadors lliures i reordenar l’estructura esportiva i mèdica del club.

La Diputació d’Alacant reforça el diàleg amb els regants de Callosa de Segura

Toni Pérez ha visitat el Jutjat Privat d’Aigües de Callosa de Segura per a escoltar les necessitats dels regants i repassar les ajudes provincials per a millorar l’eficiència hídrica.

Concentració de cinc dies de l’Elx a San Pedro del Pinatar durant l’aturada

L’Elx ha programat una estada de treball de cinc dies a San Pedro del Pinatar durant l’aturada de LALIGA, amb entrenaments dobles i dos amistosos de preparació.

Rego acusa el Consell de preferir Vox abans que acollir menors migrants

La ministra Sira Rego ha acusat el Govern valencià de prioritzar l’aliança amb Vox per damunt de la solidaritat amb Ceuta i l’acollida de menors migrants no acompanyats, i ha defensat que la Comunitat Valenciana té capacitat suficient.

El PSPV acusa la Diputació de desídia pel tancament del Teatre Principal de València

El PSPV responsabilitza el govern de Vicent Mompó del tancament del Teatre Principal de València i l’acusa de falta de planificació i d’inacció malgrat disposar d’un pla director des de 2021.