L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, va publicar durant l’any 2023 deu números nous (del 264 al 273) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians.

Les publicacions corresponen als municipis d’Alaquàs, a càrrec de Mireia Mora Guzmán; Peníscola, l’autor del qual és Alfred Remolar Franch; Beneixama, a càrrec de Juan Carlos Valdés Vera; Sagunt i Canet d’en Berenguer, de Lluís Alcaide Balaguer; Villargordo del Cabriel, elaborat per Juan Piqueras Haba; Xelva, de Jordi-Vicent Alvir Ballester; la Nucia, a càrrec de Maria Antònia Cano Ivorra i Maria Isabel Guardiola Savall; i Callosa de Segura i l’Algorfa, tots dos de Francisco Marco Torres.

L’Acadèmia va presentar els fullets d’Alaquàs, Peníscola, Beneixama i Sagunt en la XVI Jornada d’Onomàstica (Silla, 27 i 28 d’octubre del 2023),  que es va dedicar a la hidronímia.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu, un inventari de la toponímia normalitzada (partides, vies de comunicació, hidrònims, orònims…) i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és triple. En primer lloc, es vol traslladar a l’àmbit municipal la informació toponímica recopilada de manera sistemàtica i generalitzada per tot territori valencià. En segon terme, establir una connexió oficial amb els ajuntaments: consensuar la toponímia normalitzada i oficialitzada. I finalment, divulgar la toponímia en diferents sectors locals, com ara el de l’excursionisme, les escoles, les associacions culturals, etc.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a recopilar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Els opuscles estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en l’apartat Publicacions del web de l’AVL:  PUBLICACIONS – AVL (gva.es)

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.