Mastodon
23.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

La Comunitat guanya 21.495 afiliats a la Seguretat Social al març i tanca el mes amb 2.129.577

La Seguretat Social registra 2.129.577 d’afiliats a la Comunitat Valenciana al març, la qual cosa suposa 21.495 més que en el mes anterior, un 1,02% més, segons dades publicades aquest dimarts pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

L’afiliació a la Seguretat Social al març ha pujat a les tres províncies de la Comunitat Valenciana. Alacant encapçala l’ascens amb 10.985 cotitzadors més (1,52%), València ha guanyat 8.809 afiliats (0,78%) i Castelló 1.0701 (0,68%).

En termes interanuals, l’afiliació a la Seguretat Social s’ha incrementat en 61.039 persones (+2,95%).

Del total d’afiliats a la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana, la majoria –1.752.920– pertanyen al Règim General, dels quals 46.171 s’inclouen en el sistema especial del sector agrari i 30.134 en el de la llar. Hi ha 369.714 són autònoms i 6.943 treballadors del mar.

En el conjunt d’Espanya, la Seguretat Social va guanyar una mèdia de 193.585 cotitzadores al març respecte al mes anterior (+0,9%), la seua segona major alça en esta mes de tota la sèrie històrica, gràcies a l’impuls de l’hostaleria, que va sumar més de 81.000 afiliats per les contractacions associades a la Setmana Santa.

Després de l’increment de març, superior a la mèdia de 150.000 nous ocupats del període 2017-2019, el nombre d’afiliats mitjans es va situar en finalitzar el primer trimestre de l’any en la xifra rècord de 20.901.967 ocupats.

L’augment d’afiliats de març és el segon més elevat de la sèrie en un mes de març, només superat pel del 2023, quan el sistema va sumar més de 200.000 ocupats.

En l’últim any, de març de 2023 a març del 2024, la Seguretat Social ha guanyat 525.414 afiliats en valors mitjans, amb un creixement interanual del 2,6%.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.