Barrera instal·la una Creu de Maig en la seu de la seua Vicepresidència: ‘Recuperem tradicions que havien retrocedit’

Ejemplo de shortcode con estilo
La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport s'ha sumat a la tradició de les Creus de Maig

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport s’ha sumat a la tradició de les Creus de Maig amb la instal·lació «per primera vegada» d’un d’aquests monuments florals en el pati gòtic del Palau dels Catalá de Valeriola, seu de la Vicepresidència Primera, situat a la Plaça de Nules de València.

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, ha destacat que des del seu departament pretenen, amb aquesta acció, «posar en valor nostra cultural pròpia valenciana, recuperant tradicions centenàries que formen part de la identitat i del patrimoni cultural valencià i que, en els últims anys, havien patit una reculada», ha lamentat.

En aquest sentit, Barrera ha destacat que la Creu de Maig és «una d’aquestes tradicions que volem impulsar com a part i símbol de la nostra cultura pròpia que compta amb una gran tradició en la ciutat de València, però també en altres localitats de la Comunitat Valenciana». «Una cultura popular de la qual ens sentim orgullosos», ha apuntat, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

Així mateix, ha reivindicat «les arrels cristianes de les nostres festes i tradicions com a part de la nostra personalitat i senyals d’identitat». Per això, des de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport s’han sumat a aquesta tradició amb una Creu de Maig instal·lada en el pati del Palau dels Catalá de Valeriola, la seu de la Vicepresidència, que és, segons ha destacat, «un magnífic exemple de la rica arquitectura gòtica de la nostra ciutat».

La festa de la Creu de Maig és una al·legoria de la troballa a Jerusalem de la Santa Creu, atribuït segons la tradició a Santa Elena, mare de l’emperador Constantino, tres-cents anys després de la crucifixión de Jesús, durant el mes de maig. Dos mil·lennis després, la Creu de Maig se celebra en diferents ciutats tant a la Comunitat Valenciana com sobretot a Andalusia, amb Granada i Còrdova com a ciutats «més destacades» en aquest art.

En el cas de la ciutat de València, aquesta tradició és promoguda principalment a través de les comissions falleres i per germanors, parròquies o associacions culturals i veïnals, que contribueixen així a «preservar aquesta festivitat».

Precisament, aquest 2024 s’ha produït un «notable increment» del nombre de Creus de Maig que participen en el concurs organitzat per l’associació Lo Rat Penat, amb més de 85 en tota la ciutat, a les quals se sumen a més les promogudes des de «les principals institucions».

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva