À Punt condueix una programació especial per acomiadar el Papa Francesc

À Punt ha preparat aquest dissabte una programació especial per acomiadar el papa Francesc. La cadena oferirà en directe l’enterrament del pontífex a través de la televisió, ràdio i web. La programació s’iniciarà a les 8.15 del matí amb el documental In viaggio. Viatjant amb el papa Francesc, dirigit pel cineasta italià Gianfranco Rosi. Aquesta peça audiovisual commemora els deu anys de pontificat i detalla els 37 viatges realitzats pel papa a 53 països, amb l’objectiu de documentar la pobresa, l’emigració, el medi ambient, la solidaritat i la guerra.

El documental, que es va estrenar fora de concurs al Festival de Venècia, va ser nomenat millor documental als Premis David Di Donatello 2022. A les 9.30 hores, À Punt iniciarà el programa informatiu ‘L’adéu al papa Francesc’, on connectarà amb la plaça de Sant Pere al Vaticà per mostrar l’enterrament del summe pontífex a l’església de Santa Maria la Major de Roma, el lloc que ell mateix havia escollit.

El programa, presentat per Amparo Fernández, comptarà amb la participació d’experts com Amparo Castellano i Edgar Esteve, entre d’altres, que analitzaran el significat d’aquest ‘històric moment’. L’equip d’enviats especials, format per la periodista Remei Blasco i el càmera José Luis Ferrín, oferirà detalls en directe des de Roma al llarg del dia.

A més, À Punt ha implementat un servei de traducció simultània italià/valencià durant el sermó. À Punt Ràdio també tindrà una edició especial del programa Amunt i avall, presentat per Sergi Olcina, entre les 9.30 i les 14.30 hores, amb tots els detalls de les exèquies.

Per la nit, el programa ‘Fora de cobertura’, dirigit per Donís Salvador, analitzarà el sepeli papal, amb la participació d’experts com José Francisco Castelló i el teòleg Santiago Pons.

Últimes notícies

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.

Castelló concentra 46 projectes renovables amb 19 milions en ajudes estatals

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha concedit 19,36 milions d’euros a 46 projectes d’energies renovables i emmagatzematge a la província de Castelló, majoritàriament d’autoconsum col·lectiu amb participació de consumidors vulnerables.

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.
FILMOTECA D'ESTIU