L’Hospital General de València posa en marxa un nou accelerador lineal per al tractament del càncer

L’Hospital General de València ha començat a tractar pacients amb el nou accelerador lineal amb què compta el servei d’Oncologia Radioteràpica per al tractament de malalties oncològiques.

És un equip compacte i integrat, d’alta precisió i de gran estabilitat, que disposa d’un sistema robotitzat d’imatge per al posicionament del pacient amb una imatge de gran qualitat.

A més, s’ha finalitzat la instal·lació d’un tercer accelerador, de les mateixes característiques que el que ha entrat en funcionament, per al qual ha calgut la construcció d’un nou búnquer subterrani. Este tercer accelerador està previst que inicie el tractament de pacients el segon trimestre d’este any.

Els dos acceleradors nous han estat finançats amb fons europeus dins del pla INVEAT (Inversió en Equips d’Alta Tecnologia) i amplien les prestacions de què ja disposava l’Hospital General de València, que va ser donat per la Fundació Amancio Ortega.

La cap del servei d’Oncologia Radioteràpica, Carmen García Mora, ha assenyalat que “amb la posada en marxa del tercer equip d’última generació, idèntic al que acaba d’entrar en funcionament, serà possible tractar els pacients en dos màquines indistintament i, en cas d’avaria o manteniment, permetrà continuar amb els tractaments sense interrupcions”.

García Mora ha explicat que el servei atén una mitjana anual d’uns 1.200 pacients, “que podran ser atesos a l’hospital amb els tres acceleradors lineals de manera més eficient, amb els beneficis de comptar amb els recursos tecnològicament més avançats”.

Així mateix, s’està finalitzant el procés d’instal·lació d’un equip de braquiteràpia d’última generació al servei. La braquiteràpia és un tipus de radioteràpia interna que permet aplicar dosis altes de radiació directament sobre localitzacions molt precises, mitjançant una font radioactiva. D’esta manera, s’evita la radiació innecessària sobre els teixits sans i disminueix el risc de complicacions. Entre algunes de les aplicacions cal destacar el tractament del càncer de pròstata, càncers ginecològics i de pell.

Tot este equipament farà possible un increment en la capacitat de tractament amb radioteràpia de pacients oncològics i situarà este hospital com un centre de referència dotat de les tecnologies més modernes i precises en el tractament de pacients oncològics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.