L’Hospital General de València posa en marxa un nou accelerador lineal per al tractament del càncer

L’Hospital General de València ha començat a tractar pacients amb el nou accelerador lineal amb què compta el servei d’Oncologia Radioteràpica per al tractament de malalties oncològiques.

És un equip compacte i integrat, d’alta precisió i de gran estabilitat, que disposa d’un sistema robotitzat d’imatge per al posicionament del pacient amb una imatge de gran qualitat.

A més, s’ha finalitzat la instal·lació d’un tercer accelerador, de les mateixes característiques que el que ha entrat en funcionament, per al qual ha calgut la construcció d’un nou búnquer subterrani. Este tercer accelerador està previst que inicie el tractament de pacients el segon trimestre d’este any.

Els dos acceleradors nous han estat finançats amb fons europeus dins del pla INVEAT (Inversió en Equips d’Alta Tecnologia) i amplien les prestacions de què ja disposava l’Hospital General de València, que va ser donat per la Fundació Amancio Ortega.

La cap del servei d’Oncologia Radioteràpica, Carmen García Mora, ha assenyalat que “amb la posada en marxa del tercer equip d’última generació, idèntic al que acaba d’entrar en funcionament, serà possible tractar els pacients en dos màquines indistintament i, en cas d’avaria o manteniment, permetrà continuar amb els tractaments sense interrupcions”.

García Mora ha explicat que el servei atén una mitjana anual d’uns 1.200 pacients, “que podran ser atesos a l’hospital amb els tres acceleradors lineals de manera més eficient, amb els beneficis de comptar amb els recursos tecnològicament més avançats”.

Així mateix, s’està finalitzant el procés d’instal·lació d’un equip de braquiteràpia d’última generació al servei. La braquiteràpia és un tipus de radioteràpia interna que permet aplicar dosis altes de radiació directament sobre localitzacions molt precises, mitjançant una font radioactiva. D’esta manera, s’evita la radiació innecessària sobre els teixits sans i disminueix el risc de complicacions. Entre algunes de les aplicacions cal destacar el tractament del càncer de pròstata, càncers ginecològics i de pell.

Tot este equipament farà possible un increment en la capacitat de tractament amb radioteràpia de pacients oncològics i situarà este hospital com un centre de referència dotat de les tecnologies més modernes i precises en el tractament de pacients oncològics.

Últimes notícies

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.