L’Hospital General de València posa en marxa un nou accelerador lineal per al tractament del càncer

L’Hospital General de València ha començat a tractar pacients amb el nou accelerador lineal amb què compta el servei d’Oncologia Radioteràpica per al tractament de malalties oncològiques.

És un equip compacte i integrat, d’alta precisió i de gran estabilitat, que disposa d’un sistema robotitzat d’imatge per al posicionament del pacient amb una imatge de gran qualitat.

A més, s’ha finalitzat la instal·lació d’un tercer accelerador, de les mateixes característiques que el que ha entrat en funcionament, per al qual ha calgut la construcció d’un nou búnquer subterrani. Este tercer accelerador està previst que inicie el tractament de pacients el segon trimestre d’este any.

Els dos acceleradors nous han estat finançats amb fons europeus dins del pla INVEAT (Inversió en Equips d’Alta Tecnologia) i amplien les prestacions de què ja disposava l’Hospital General de València, que va ser donat per la Fundació Amancio Ortega.

La cap del servei d’Oncologia Radioteràpica, Carmen García Mora, ha assenyalat que “amb la posada en marxa del tercer equip d’última generació, idèntic al que acaba d’entrar en funcionament, serà possible tractar els pacients en dos màquines indistintament i, en cas d’avaria o manteniment, permetrà continuar amb els tractaments sense interrupcions”.

García Mora ha explicat que el servei atén una mitjana anual d’uns 1.200 pacients, “que podran ser atesos a l’hospital amb els tres acceleradors lineals de manera més eficient, amb els beneficis de comptar amb els recursos tecnològicament més avançats”.

Així mateix, s’està finalitzant el procés d’instal·lació d’un equip de braquiteràpia d’última generació al servei. La braquiteràpia és un tipus de radioteràpia interna que permet aplicar dosis altes de radiació directament sobre localitzacions molt precises, mitjançant una font radioactiva. D’esta manera, s’evita la radiació innecessària sobre els teixits sans i disminueix el risc de complicacions. Entre algunes de les aplicacions cal destacar el tractament del càncer de pròstata, càncers ginecològics i de pell.

Tot este equipament farà possible un increment en la capacitat de tractament amb radioteràpia de pacients oncològics i situarà este hospital com un centre de referència dotat de les tecnologies més modernes i precises en el tractament de pacients oncològics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.