L’Hospital General de València posa en marxa un nou accelerador lineal per al tractament del càncer

L’Hospital General de València ha començat a tractar pacients amb el nou accelerador lineal amb què compta el servei d’Oncologia Radioteràpica per al tractament de malalties oncològiques.

És un equip compacte i integrat, d’alta precisió i de gran estabilitat, que disposa d’un sistema robotitzat d’imatge per al posicionament del pacient amb una imatge de gran qualitat.

A més, s’ha finalitzat la instal·lació d’un tercer accelerador, de les mateixes característiques que el que ha entrat en funcionament, per al qual ha calgut la construcció d’un nou búnquer subterrani. Este tercer accelerador està previst que inicie el tractament de pacients el segon trimestre d’este any.

Els dos acceleradors nous han estat finançats amb fons europeus dins del pla INVEAT (Inversió en Equips d’Alta Tecnologia) i amplien les prestacions de què ja disposava l’Hospital General de València, que va ser donat per la Fundació Amancio Ortega.

La cap del servei d’Oncologia Radioteràpica, Carmen García Mora, ha assenyalat que “amb la posada en marxa del tercer equip d’última generació, idèntic al que acaba d’entrar en funcionament, serà possible tractar els pacients en dos màquines indistintament i, en cas d’avaria o manteniment, permetrà continuar amb els tractaments sense interrupcions”.

García Mora ha explicat que el servei atén una mitjana anual d’uns 1.200 pacients, “que podran ser atesos a l’hospital amb els tres acceleradors lineals de manera més eficient, amb els beneficis de comptar amb els recursos tecnològicament més avançats”.

Així mateix, s’està finalitzant el procés d’instal·lació d’un equip de braquiteràpia d’última generació al servei. La braquiteràpia és un tipus de radioteràpia interna que permet aplicar dosis altes de radiació directament sobre localitzacions molt precises, mitjançant una font radioactiva. D’esta manera, s’evita la radiació innecessària sobre els teixits sans i disminueix el risc de complicacions. Entre algunes de les aplicacions cal destacar el tractament del càncer de pròstata, càncers ginecològics i de pell.

Tot este equipament farà possible un increment en la capacitat de tractament amb radioteràpia de pacients oncològics i situarà este hospital com un centre de referència dotat de les tecnologies més modernes i precises en el tractament de pacients oncològics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.