L’Hospital General de València posa en marxa un nou accelerador lineal per al tractament del càncer

L’Hospital General de València ha començat a tractar pacients amb el nou accelerador lineal amb què compta el servei d’Oncologia Radioteràpica per al tractament de malalties oncològiques.

És un equip compacte i integrat, d’alta precisió i de gran estabilitat, que disposa d’un sistema robotitzat d’imatge per al posicionament del pacient amb una imatge de gran qualitat.

A més, s’ha finalitzat la instal·lació d’un tercer accelerador, de les mateixes característiques que el que ha entrat en funcionament, per al qual ha calgut la construcció d’un nou búnquer subterrani. Este tercer accelerador està previst que inicie el tractament de pacients el segon trimestre d’este any.

Els dos acceleradors nous han estat finançats amb fons europeus dins del pla INVEAT (Inversió en Equips d’Alta Tecnologia) i amplien les prestacions de què ja disposava l’Hospital General de València, que va ser donat per la Fundació Amancio Ortega.

La cap del servei d’Oncologia Radioteràpica, Carmen García Mora, ha assenyalat que «amb la posada en marxa del tercer equip d’última generació, idèntic al que acaba d’entrar en funcionament, serà possible tractar els pacients en dos màquines indistintament i, en cas d’avaria o manteniment, permetrà continuar amb els tractaments sense interrupcions”.

García Mora ha explicat que el servei atén una mitjana anual d’uns 1.200 pacients, “que podran ser atesos a l’hospital amb els tres acceleradors lineals de manera més eficient, amb els beneficis de comptar amb els recursos tecnològicament més avançats”.

Així mateix, s’està finalitzant el procés d’instal·lació d’un equip de braquiteràpia d’última generació al servei. La braquiteràpia és un tipus de radioteràpia interna que permet aplicar dosis altes de radiació directament sobre localitzacions molt precises, mitjançant una font radioactiva. D’esta manera, s’evita la radiació innecessària sobre els teixits sans i disminueix el risc de complicacions. Entre algunes de les aplicacions cal destacar el tractament del càncer de pròstata, càncers ginecològics i de pell.

Tot este equipament farà possible un increment en la capacitat de tractament amb radioteràpia de pacients oncològics i situarà este hospital com un centre de referència dotat de les tecnologies més modernes i precises en el tractament de pacients oncològics.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.