15 residències privades s’enfronten a sancions per no presentar plans de contingència davant del Covid-19

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha advertit este dijous que un total de 15 residències privades valencianes s’enfronten a sancions per cometre una falta greu al no haver presentat els seus plans de contingència davant del coronavirus, a pesar que el termini va acabar a finals de juliol.

 

Oltra ha destacat que la incidència del virus en els centres s’ha reduït un 52% en l’últim mes i ha garantit que la Generalitat treballa per a «evitar que l’emergència sanitària es convertisca també en una emergència social». Davant de les crítiques de Cs per les dificultats en residències per a afrontar la tardor, Oltra ha recordat que este partit s’encarrega de l’àmbit residencial en la Comunitat de Madrid, a on governa amb el PP, encara que no ha volgut entrar en «comparacions odioses» perquè creu que no és el seu estil.

 

Entre les mesures del seu departament contra la segona onada es contempla un pla de xoc amb la contractació de 29 professionals per a agilitar assumptes relacionats amb la pandèmia i de 12 nous inspectors com a reforç, junt a l’equiparació salarial del personal sociosanitari de centres públics per a igualar-los als de la Conselleria de Sanitat. Això beneficiarà a 56 metges i a 184 infermeres a partir de 2021.

 

Oltra també ha augurat que el pla d’infraestructures que estan ultimant, amb ajuda de fons europeus, permetrà avançar en els nous models residencials per a donar «una resposta més amable i centrada en les persones, el millor camí per a evitar les conseqüències dramàtiques de pandèmies».

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.