15 residències privades s’enfronten a sancions per no presentar plans de contingència davant del Covid-19

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha advertit este dijous que un total de 15 residències privades valencianes s’enfronten a sancions per cometre una falta greu al no haver presentat els seus plans de contingència davant del coronavirus, a pesar que el termini va acabar a finals de juliol.

 

Oltra ha destacat que la incidència del virus en els centres s’ha reduït un 52% en l’últim mes i ha garantit que la Generalitat treballa per a «evitar que l’emergència sanitària es convertisca també en una emergència social». Davant de les crítiques de Cs per les dificultats en residències per a afrontar la tardor, Oltra ha recordat que este partit s’encarrega de l’àmbit residencial en la Comunitat de Madrid, a on governa amb el PP, encara que no ha volgut entrar en «comparacions odioses» perquè creu que no és el seu estil.

 

Entre les mesures del seu departament contra la segona onada es contempla un pla de xoc amb la contractació de 29 professionals per a agilitar assumptes relacionats amb la pandèmia i de 12 nous inspectors com a reforç, junt a l’equiparació salarial del personal sociosanitari de centres públics per a igualar-los als de la Conselleria de Sanitat. Això beneficiarà a 56 metges i a 184 infermeres a partir de 2021.

 

Oltra també ha augurat que el pla d’infraestructures que estan ultimant, amb ajuda de fons europeus, permetrà avançar en els nous models residencials per a donar «una resposta més amable i centrada en les persones, el millor camí per a evitar les conseqüències dramàtiques de pandèmies».

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.