15 residències privades s’enfronten a sancions per no presentar plans de contingència davant del Covid-19

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha advertit este dijous que un total de 15 residències privades valencianes s’enfronten a sancions per cometre una falta greu al no haver presentat els seus plans de contingència davant del coronavirus, a pesar que el termini va acabar a finals de juliol.

 

Oltra ha destacat que la incidència del virus en els centres s’ha reduït un 52% en l’últim mes i ha garantit que la Generalitat treballa per a «evitar que l’emergència sanitària es convertisca també en una emergència social». Davant de les crítiques de Cs per les dificultats en residències per a afrontar la tardor, Oltra ha recordat que este partit s’encarrega de l’àmbit residencial en la Comunitat de Madrid, a on governa amb el PP, encara que no ha volgut entrar en «comparacions odioses» perquè creu que no és el seu estil.

 

Entre les mesures del seu departament contra la segona onada es contempla un pla de xoc amb la contractació de 29 professionals per a agilitar assumptes relacionats amb la pandèmia i de 12 nous inspectors com a reforç, junt a l’equiparació salarial del personal sociosanitari de centres públics per a igualar-los als de la Conselleria de Sanitat. Això beneficiarà a 56 metges i a 184 infermeres a partir de 2021.

 

Oltra també ha augurat que el pla d’infraestructures que estan ultimant, amb ajuda de fons europeus, permetrà avançar en els nous models residencials per a donar «una resposta més amable i centrada en les persones, el millor camí per a evitar les conseqüències dramàtiques de pandèmies».

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.