15 residències privades s’enfronten a sancions per no presentar plans de contingència davant del Covid-19

 

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha advertit este dijous que un total de 15 residències privades valencianes s’enfronten a sancions per cometre una falta greu al no haver presentat els seus plans de contingència davant del coronavirus, a pesar que el termini va acabar a finals de juliol.

 

Oltra ha destacat que la incidència del virus en els centres s’ha reduït un 52% en l’últim mes i ha garantit que la Generalitat treballa per a «evitar que l’emergència sanitària es convertisca també en una emergència social». Davant de les crítiques de Cs per les dificultats en residències per a afrontar la tardor, Oltra ha recordat que este partit s’encarrega de l’àmbit residencial en la Comunitat de Madrid, a on governa amb el PP, encara que no ha volgut entrar en «comparacions odioses» perquè creu que no és el seu estil.

 

Entre les mesures del seu departament contra la segona onada es contempla un pla de xoc amb la contractació de 29 professionals per a agilitar assumptes relacionats amb la pandèmia i de 12 nous inspectors com a reforç, junt a l’equiparació salarial del personal sociosanitari de centres públics per a igualar-los als de la Conselleria de Sanitat. Això beneficiarà a 56 metges i a 184 infermeres a partir de 2021.

 

Oltra també ha augurat que el pla d’infraestructures que estan ultimant, amb ajuda de fons europeus, permetrà avançar en els nous models residencials per a donar «una resposta més amable i centrada en les persones, el millor camí per a evitar les conseqüències dramàtiques de pandèmies».

Últimes notícies

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.