12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

214 persones identificades per la celebració de la festa il·legal en el Galileu Galilei

 

Un total de 214 persones ja han sigut identificades com a participants en les festes il·legals en el terrat i un parell d’habitacions del col·legi major Galileu Galilei celebrades fa un mes i que van ser l’origen del major brot de coronavirus en el territori valencià amb almenys, 168 contagis.

 

La investigació que fa la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat està «molt avançada» i s’espera alguna identificació més, segons fonts de la Conselleria de Justícia, que han assenyalat que l’òrgan sancionador determinarà el grau d’implicació i el tipus de sanció que, de ser greu, contempla multes entre 601 i 30.000 euros.

 

Fa una setmana, la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, va donar detalls de la investigació que concloïa que la festa il·legal celebrara el passat 26 de setembre a la terrassa del col·legi va ser una «greu violació» de la normativa anticovid i proposava per a dos directius i dos treballadors del col·legi, a més de per als convocants de la festa i els participants una sanció greu.

 

A demés, va informar que esta classe de sanció podia implicar el tancament temporal del centre i va explicar que seria l’expedient sancionador, que segons les mateixes font encara no s’iniciat i pot prolongar-se sis mesos, el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

Últimes notícies

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.