214 persones identificades per la celebració de la festa il·legal en el Galileu Galilei

 

Un total de 214 persones ja han sigut identificades com a participants en les festes il·legals en el terrat i un parell d’habitacions del col·legi major Galileu Galilei celebrades fa un mes i que van ser l’origen del major brot de coronavirus en el territori valencià amb almenys, 168 contagis.

 

La investigació que fa la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat està «molt avançada» i s’espera alguna identificació més, segons fonts de la Conselleria de Justícia, que han assenyalat que l’òrgan sancionador determinarà el grau d’implicació i el tipus de sanció que, de ser greu, contempla multes entre 601 i 30.000 euros.

 

Fa una setmana, la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, va donar detalls de la investigació que concloïa que la festa il·legal celebrara el passat 26 de setembre a la terrassa del col·legi va ser una «greu violació» de la normativa anticovid i proposava per a dos directius i dos treballadors del col·legi, a més de per als convocants de la festa i els participants una sanció greu.

 

A demés, va informar que esta classe de sanció podia implicar el tancament temporal del centre i va explicar que seria l’expedient sancionador, que segons les mateixes font encara no s’iniciat i pot prolongar-se sis mesos, el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.

La jutgessa de Catarroja eleva a 232 les víctimes mortals de la DANA de 2024

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha actualitzat a 232 el nombre de víctimes mortals, una més que la xifra oficial fins ara.

Els alcaldes socialistes valencians oferiran places per a menors de Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que els alcaldes socialistes que es concentren en suport a Ceuta també aportaran places per a acollir menors migrants no acompanyats. Muñoz reclama al PP i a Vox que no utilitzen la FEMP ni la immigració per a fomentar el conflicte i el discurs d’odi.

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior nord de València dijous

Aemet ha activat per a dijous un avís groc per temperatures màximes de fins a 36 graus a l’interior nord de la província de València. Dimecres també hi ha avís groc per ruixats intensos, tempestes, granís i ratxes de vent molt fort.

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.

Els familiars del 98% de víctimes de la dana ja han cobrat 17 milions en ajudes

La Generalitat ha abonat 17.019.999 euros en ajudes a familiars de 216 víctimes mortals de la dana d’octubre de 2024, el 98 % del total concedit. Les subvencions estan exemptes d’IRPF i arriben fins als 80.000 euros per víctima.

Investigat per fingir un robatori violent a Vinaròs per a cobrar el segur del mòbil

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 58 anys que ha denunciat un fals robatori amb violència a Vinaròs per a cobrar la indemnització del segur del seu telèfon mòbil, que en realitat havia venut un familiar a Alacant.