214 persones identificades per la celebració de la festa il·legal en el Galileu Galilei

 

Un total de 214 persones ja han sigut identificades com a participants en les festes il·legals en el terrat i un parell d’habitacions del col·legi major Galileu Galilei celebrades fa un mes i que van ser l’origen del major brot de coronavirus en el territori valencià amb almenys, 168 contagis.

 

La investigació que fa la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat està «molt avançada» i s’espera alguna identificació més, segons fonts de la Conselleria de Justícia, que han assenyalat que l’òrgan sancionador determinarà el grau d’implicació i el tipus de sanció que, de ser greu, contempla multes entre 601 i 30.000 euros.

 

Fa una setmana, la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, va donar detalls de la investigació que concloïa que la festa il·legal celebrara el passat 26 de setembre a la terrassa del col·legi va ser una «greu violació» de la normativa anticovid i proposava per a dos directius i dos treballadors del col·legi, a més de per als convocants de la festa i els participants una sanció greu.

 

A demés, va informar que esta classe de sanció podia implicar el tancament temporal del centre i va explicar que seria l’expedient sancionador, que segons les mateixes font encara no s’iniciat i pot prolongar-se sis mesos, el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.