214 persones identificades per la celebració de la festa il·legal en el Galileu Galilei

 

Un total de 214 persones ja han sigut identificades com a participants en les festes il·legals en el terrat i un parell d’habitacions del col·legi major Galileu Galilei celebrades fa un mes i que van ser l’origen del major brot de coronavirus en el territori valencià amb almenys, 168 contagis.

 

La investigació que fa la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat està «molt avançada» i s’espera alguna identificació més, segons fonts de la Conselleria de Justícia, que han assenyalat que l’òrgan sancionador determinarà el grau d’implicació i el tipus de sanció que, de ser greu, contempla multes entre 601 i 30.000 euros.

 

Fa una setmana, la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, va donar detalls de la investigació que concloïa que la festa il·legal celebrara el passat 26 de setembre a la terrassa del col·legi va ser una «greu violació» de la normativa anticovid i proposava per a dos directius i dos treballadors del col·legi, a més de per als convocants de la festa i els participants una sanció greu.

 

A demés, va informar que esta classe de sanció podia implicar el tancament temporal del centre i va explicar que seria l’expedient sancionador, que segons les mateixes font encara no s’iniciat i pot prolongar-se sis mesos, el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.