214 persones identificades per la celebració de la festa il·legal en el Galileu Galilei

 

Un total de 214 persones ja han sigut identificades com a participants en les festes il·legals en el terrat i un parell d’habitacions del col·legi major Galileu Galilei celebrades fa un mes i que van ser l’origen del major brot de coronavirus en el territori valencià amb almenys, 168 contagis.

 

La investigació que fa la Policia Nacional Adscrita a la Generalitat està «molt avançada» i s’espera alguna identificació més, segons fonts de la Conselleria de Justícia, que han assenyalat que l’òrgan sancionador determinarà el grau d’implicació i el tipus de sanció que, de ser greu, contempla multes entre 601 i 30.000 euros.

 

Fa una setmana, la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, va donar detalls de la investigació que concloïa que la festa il·legal celebrara el passat 26 de setembre a la terrassa del col·legi va ser una «greu violació» de la normativa anticovid i proposava per a dos directius i dos treballadors del col·legi, a més de per als convocants de la festa i els participants una sanció greu.

 

A demés, va informar que esta classe de sanció podia implicar el tancament temporal del centre i va explicar que seria l’expedient sancionador, que segons les mateixes font encara no s’iniciat i pot prolongar-se sis mesos, el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU