17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Mor un dels 28 residents amb Covid-19 en una residència de València

 

Actualització 11/12/2020 a les 12.55 hores. Un dels ancians de la residència de persones majors i centre de dia Palacio de Raga de la ciutat de València, que patix un brot de coronavirus amb 28 residents i 15 treballadors afectats, ha mort en l’hospital a on estava ingressat.

 

Fonts de Gesmed (Gestió Soci Sanitària al Mediterrani), que gestiona el centre, han informat a EFE que la persona morta va ser el primer resident que es va enviar a l’hospital perquè tenia patologies prèvies, encara que en el centre hospitalari es va detectar que era positiu en Covid-19.

 

28 residents i 15 treballadors amb Covid-19 en una residència de València

La residència de persones majors i centre de dia Palacio de Raga, en la ciutat de València, patix un brot de coronavirus que afecta 28 residents, dels que 9 estan hospitalitzats, i a 15 treballadors. Segons han informat a EFE fonts de Gesmed (Gestió Soci Sanitària al Mediterrani), que gestiona el centre, hi ha a més 10 residents en aïllament preventiu per contacte i altres 23 són a les seues habitacions.

 

La residència, situada en el número 25 del carrer de Baix, compta en l’actualitat amb 65 residents i 56 treballadors, segons les fonts. La Conselleria de Sanitat els està secundant amb dos infermers en el centre i un metge a la disposició de la residència, afigen des de la gestora del centre.

 

Segons Gesmed, l’1 de desembre es van fer un proves de PCR a treballadors i residents i el dia següent van vore que alguns d’ells havien eixit positius. A causa d’esta situació, s’ha ampliat la zona Covid, encara que anteriorment ja es tenien als residents per grups de tall, tant diürn com nocturn, i la resta dels residents estan en les seues habitacions.

 

A demés del suport de la Conselleria, s’ha reforçat personal auxiliar i de neteja del centre, segons les fonts, que indiquen que el pla de contingència del centre també es va activar i en tot moment s’ha anat informant a totes les famílies de cada pas i de qualsevol circumstància «perquè tinguen la major tranquil·litat possible».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.