15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Mor un dels 28 residents amb Covid-19 en una residència de València

 

Actualització 11/12/2020 a les 12.55 hores. Un dels ancians de la residència de persones majors i centre de dia Palacio de Raga de la ciutat de València, que patix un brot de coronavirus amb 28 residents i 15 treballadors afectats, ha mort en l’hospital a on estava ingressat.

 

Fonts de Gesmed (Gestió Soci Sanitària al Mediterrani), que gestiona el centre, han informat a EFE que la persona morta va ser el primer resident que es va enviar a l’hospital perquè tenia patologies prèvies, encara que en el centre hospitalari es va detectar que era positiu en Covid-19.

 

28 residents i 15 treballadors amb Covid-19 en una residència de València

La residència de persones majors i centre de dia Palacio de Raga, en la ciutat de València, patix un brot de coronavirus que afecta 28 residents, dels que 9 estan hospitalitzats, i a 15 treballadors. Segons han informat a EFE fonts de Gesmed (Gestió Soci Sanitària al Mediterrani), que gestiona el centre, hi ha a més 10 residents en aïllament preventiu per contacte i altres 23 són a les seues habitacions.

 

La residència, situada en el número 25 del carrer de Baix, compta en l’actualitat amb 65 residents i 56 treballadors, segons les fonts. La Conselleria de Sanitat els està secundant amb dos infermers en el centre i un metge a la disposició de la residència, afigen des de la gestora del centre.

 

Segons Gesmed, l’1 de desembre es van fer un proves de PCR a treballadors i residents i el dia següent van vore que alguns d’ells havien eixit positius. A causa d’esta situació, s’ha ampliat la zona Covid, encara que anteriorment ja es tenien als residents per grups de tall, tant diürn com nocturn, i la resta dels residents estan en les seues habitacions.

 

A demés del suport de la Conselleria, s’ha reforçat personal auxiliar i de neteja del centre, segons les fonts, que indiquen que el pla de contingència del centre també es va activar i en tot moment s’ha anat informant a totes les famílies de cada pas i de qualsevol circumstància «perquè tinguen la major tranquil·litat possible».

Últimes notícies

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.

Benavent nega ser un treballador zombi i assegura que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha defés a la seua arribada a la Ciutat de la Justícia que no és un treballador zombi i que ell sí que treballava. S'enfronta a una petició fiscal de 6 anys i 6 mesos pel suposat tripijoc de contractes en Cultura entre 2003 i 2008.

Les hipoteques sobre vivendes creixen un 12,4% al novembre a Espanya i un 25,7% en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes van avançar al novembre un 12,4% a Espanya, fins a 43.319 operacions. La Comunitat Valenciana va destacar amb un augment del 25,7%.

Una tractorada contra l’acord UE-Mercosur col·lapsa el trànsit en el centre de València

Una tractorada d'associacions independents adscrites a Unaspi ha col·lapsat el trànsit en el centre de València amb corts des de les 11 hores. La marxa preveu acabar davant la Delegació del Govern i el dijous hi haurà una altra protesta del sector.