40.000 euros per a rehabilitar la muralla de l’Albacar del castell de Xivert

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Diputació de Castelló ha començat este mes les obres de restauració de la muralla de l’Albacar del castell d’Alcalà de Xivert, en el Baix Maestrat, les que  compten amb un pressupost de 40.000 euros i un termini d’execució de tres mesos. Amb esta intervenció es pretén consolidar tot el llenç medieval per a evitar […]

 

La Diputació de Castelló ha començat este mes les obres de restauració de la muralla de l’Albacar del castell d’Alcalà de Xivert, en el Baix Maestrat, les que  compten amb un pressupost de 40.000 euros i un termini d’execució de tres mesos. Amb esta intervenció es pretén consolidar tot el llenç medieval per a evitar la seua progressiva degradació i evitar possibles problemes estructurals.

 

El president de la corporació, José Martí, i la diputada de Cultura, Ruth Sanz, s’han desplaçat esta setmana fins a la fortalesa per a supervisar l’avanç de les obres. Actualment hi treballen cada dia un conjunt de cinc operaris especialistes en la recuperació de patrimoni.

 

Durant la visita, el personal tècnic allí present ha explicat a la delegació formada per Martí i Sanz que les obres s’estan concentrant ara en la neteja de tots els elements vegetals existents per a evitar la filtració d’aigua i que les arrels danyen els fonaments. L’actuació es culminarà amb la construcció d’un circuit d’evacuació d’aigües.

 

Fer atractiva la ruta dels castells

Més endavant, segons han detallat els especialistes, s’avançarà en altres aspectes com l’eliminació de tots aquells elements catalogats com a impropis i en la reconstrucció de la base de la muralla seguint els sistemes constructius originals.

 

El president de la Diputació ha valorat l’execució de les obres «perquè van encaminades a assegurar que durant moltes dècades més este castell continue coronant amb tota la seua esplendor la serralada que presidix este poble tan estimat per a mi». En este sentit, ha elogiat la ferma aposta de l’àrea de Cultura «per a recuperar per al poble el patrimoni material castellonenc». Cal destacar que només este 2021 i s’invertiran 1,5 milions d’euros en este menester.

 

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha assegurat que «les fortaleses de Polpís, Xivert i Peníscola voran enguany l’arribada de noves inversions per a fer més atractiva la ruta dels castells templers. Volem que la gent s’interesse i vinga a conéixer-la». Pel que fa a la intervenció en la fortalesa xivertina, ha agraït els esforços per a traure a la llum i recuperar part de l’estructura i la imatge original d’esta fortalesa datada del segle X.

Últimes notícies

Nicolás Olea, nou doctor honoris causa de la UA: ‘El cos humà no es pot separar del seu ambient’

El metge i catedràtic emèrit Nicolás Olea ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat d’Alacant, on ha defensat que el cos humà està íntimament lligat al seu entorn i que la medicina ha de prevenir el sofriment abans que calga curar-lo.

Elx recorda els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 amb una exposició

La Llotja Medieval d’Elx acull fins al 15 de novembre l’exposició ‘12 vidas. Una herida permanente’, que homenatja els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 a Madrid, entre ells dos agents nascuts a la Comunitat Valenciana.

Fixades les noves declaracions de cinc alcaldes per la gestió de la DANA a València

El jutjat que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 ha programat per a novembre i desembre les declaracions de cinc alcaldes de l’Horta i de la comissaria cap de la Unitat Adscrita, com a testimonis. En la mateixa causa continuen investigats l’exconsellera Salomé Pradas i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso.

Josep Puerto demana fe en l’estil del Valencia Basket i intensitat fins al minut 40

El capità del Valencia Basket, Josep Puerto, reclama ser fidels a l’estil de joc i mantindre la intensitat durant tot el partit davant el Maccabi, després de la dolorosa remuntada patida contra l’Olympiacos al Roig Arena.

Elda acull les primeres jornades internacionals de mares escriptores

Elda celebrarà dissabte les primeres Jornades Internacionals de Madres Escritoras, que uniran creació literària i maternitat amb autores de diversos països.

El Museu Sorolla estrena ampliació i inicia la rehabilitació de la casa original

El Museu Sorolla ha obert al públic el nou edifici d’ampliació, amb més de 2.000 metres quadrats, i ha iniciat la rehabilitació integral de la casa i els jardins originals del pintor a Madrid.

L’alcalde de Cullera assegura que Mazón no li va parlar de la DANA en la telefonada

Jordi Mayor ha declarat que Carlos Mazón li va telefonar el 29 d’octubre però, segons ell, sense informar-lo de la DANA. L’alcalde defensa que Cullera va activar mesures preventives pròpies i que no va rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències.

Canvi brusc d’oratge: dana amb pluges fortes i desplom tèrmic el cap de setmana

Després de dies de calor anòmala, una dana arribarà a partir de dissabte amb pluges intenses sobretot a l’àrea mediterrània i Balears i amb una baixada generalitzada de les temperatures.