40.000 euros per a rehabilitar la muralla de l’Albacar del castell de Xivert

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Diputació de Castelló ha començat este mes les obres de restauració de la muralla de l’Albacar del castell d’Alcalà de Xivert, en el Baix Maestrat, les que  compten amb un pressupost de 40.000 euros i un termini d’execució de tres mesos. Amb esta intervenció es pretén consolidar tot el llenç medieval per a evitar […]

 

La Diputació de Castelló ha començat este mes les obres de restauració de la muralla de l’Albacar del castell d’Alcalà de Xivert, en el Baix Maestrat, les que  compten amb un pressupost de 40.000 euros i un termini d’execució de tres mesos. Amb esta intervenció es pretén consolidar tot el llenç medieval per a evitar la seua progressiva degradació i evitar possibles problemes estructurals.

 

El president de la corporació, José Martí, i la diputada de Cultura, Ruth Sanz, s’han desplaçat esta setmana fins a la fortalesa per a supervisar l’avanç de les obres. Actualment hi treballen cada dia un conjunt de cinc operaris especialistes en la recuperació de patrimoni.

 

Durant la visita, el personal tècnic allí present ha explicat a la delegació formada per Martí i Sanz que les obres s’estan concentrant ara en la neteja de tots els elements vegetals existents per a evitar la filtració d’aigua i que les arrels danyen els fonaments. L’actuació es culminarà amb la construcció d’un circuit d’evacuació d’aigües.

 

Fer atractiva la ruta dels castells

Més endavant, segons han detallat els especialistes, s’avançarà en altres aspectes com l’eliminació de tots aquells elements catalogats com a impropis i en la reconstrucció de la base de la muralla seguint els sistemes constructius originals.

 

El president de la Diputació ha valorat l’execució de les obres «perquè van encaminades a assegurar que durant moltes dècades més este castell continue coronant amb tota la seua esplendor la serralada que presidix este poble tan estimat per a mi». En este sentit, ha elogiat la ferma aposta de l’àrea de Cultura «per a recuperar per al poble el patrimoni material castellonenc». Cal destacar que només este 2021 i s’invertiran 1,5 milions d’euros en este menester.

 

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha assegurat que «les fortaleses de Polpís, Xivert i Peníscola voran enguany l’arribada de noves inversions per a fer més atractiva la ruta dels castells templers. Volem que la gent s’interesse i vinga a conéixer-la». Pel que fa a la intervenció en la fortalesa xivertina, ha agraït els esforços per a traure a la llum i recuperar part de l’estructura i la imatge original d’esta fortalesa datada del segle X.

Últimes notícies

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.