15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

40.000 euros per a rehabilitar la muralla de l’Albacar del castell de Xivert

 

La Diputació de Castelló ha començat este mes les obres de restauració de la muralla de l’Albacar del castell d’Alcalà de Xivert, en el Baix Maestrat, les que  compten amb un pressupost de 40.000 euros i un termini d’execució de tres mesos. Amb esta intervenció es pretén consolidar tot el llenç medieval per a evitar la seua progressiva degradació i evitar possibles problemes estructurals.

 

El president de la corporació, José Martí, i la diputada de Cultura, Ruth Sanz, s’han desplaçat esta setmana fins a la fortalesa per a supervisar l’avanç de les obres. Actualment hi treballen cada dia un conjunt de cinc operaris especialistes en la recuperació de patrimoni.

 

Durant la visita, el personal tècnic allí present ha explicat a la delegació formada per Martí i Sanz que les obres s’estan concentrant ara en la neteja de tots els elements vegetals existents per a evitar la filtració d’aigua i que les arrels danyen els fonaments. L’actuació es culminarà amb la construcció d’un circuit d’evacuació d’aigües.

 

Fer atractiva la ruta dels castells

Més endavant, segons han detallat els especialistes, s’avançarà en altres aspectes com l’eliminació de tots aquells elements catalogats com a impropis i en la reconstrucció de la base de la muralla seguint els sistemes constructius originals.

 

El president de la Diputació ha valorat l’execució de les obres «perquè van encaminades a assegurar que durant moltes dècades més este castell continue coronant amb tota la seua esplendor la serralada que presidix este poble tan estimat per a mi». En este sentit, ha elogiat la ferma aposta de l’àrea de Cultura «per a recuperar per al poble el patrimoni material castellonenc». Cal destacar que només este 2021 i s’invertiran 1,5 milions d’euros en este menester.

 

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha assegurat que «les fortaleses de Polpís, Xivert i Peníscola voran enguany l’arribada de noves inversions per a fer més atractiva la ruta dels castells templers. Volem que la gent s’interesse i vinga a conéixer-la». Pel que fa a la intervenció en la fortalesa xivertina, ha agraït els esforços per a traure a la llum i recuperar part de l’estructura i la imatge original d’esta fortalesa datada del segle X.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.