40.000 euros per a rehabilitar la muralla de l’Albacar del castell de Xivert

 

La Diputació de Castelló ha començat este mes les obres de restauració de la muralla de l’Albacar del castell d’Alcalà de Xivert, en el Baix Maestrat, les que  compten amb un pressupost de 40.000 euros i un termini d’execució de tres mesos. Amb esta intervenció es pretén consolidar tot el llenç medieval per a evitar la seua progressiva degradació i evitar possibles problemes estructurals.

 

El president de la corporació, José Martí, i la diputada de Cultura, Ruth Sanz, s’han desplaçat esta setmana fins a la fortalesa per a supervisar l’avanç de les obres. Actualment hi treballen cada dia un conjunt de cinc operaris especialistes en la recuperació de patrimoni.

 

Durant la visita, el personal tècnic allí present ha explicat a la delegació formada per Martí i Sanz que les obres s’estan concentrant ara en la neteja de tots els elements vegetals existents per a evitar la filtració d’aigua i que les arrels danyen els fonaments. L’actuació es culminarà amb la construcció d’un circuit d’evacuació d’aigües.

 

Fer atractiva la ruta dels castells

Més endavant, segons han detallat els especialistes, s’avançarà en altres aspectes com l’eliminació de tots aquells elements catalogats com a impropis i en la reconstrucció de la base de la muralla seguint els sistemes constructius originals.

 

El president de la Diputació ha valorat l’execució de les obres «perquè van encaminades a assegurar que durant moltes dècades més este castell continue coronant amb tota la seua esplendor la serralada que presidix este poble tan estimat per a mi». En este sentit, ha elogiat la ferma aposta de l’àrea de Cultura «per a recuperar per al poble el patrimoni material castellonenc». Cal destacar que només este 2021 i s’invertiran 1,5 milions d’euros en este menester.

 

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha assegurat que «les fortaleses de Polpís, Xivert i Peníscola voran enguany l’arribada de noves inversions per a fer més atractiva la ruta dels castells templers. Volem que la gent s’interesse i vinga a conéixer-la». Pel que fa a la intervenció en la fortalesa xivertina, ha agraït els esforços per a traure a la llum i recuperar part de l’estructura i la imatge original d’esta fortalesa datada del segle X.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.