9.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

40.000 euros per a rehabilitar la muralla de l’Albacar del castell de Xivert

 

La Diputació de Castelló ha començat este mes les obres de restauració de la muralla de l’Albacar del castell d’Alcalà de Xivert, en el Baix Maestrat, les que  compten amb un pressupost de 40.000 euros i un termini d’execució de tres mesos. Amb esta intervenció es pretén consolidar tot el llenç medieval per a evitar la seua progressiva degradació i evitar possibles problemes estructurals.

 

El president de la corporació, José Martí, i la diputada de Cultura, Ruth Sanz, s’han desplaçat esta setmana fins a la fortalesa per a supervisar l’avanç de les obres. Actualment hi treballen cada dia un conjunt de cinc operaris especialistes en la recuperació de patrimoni.

 

Durant la visita, el personal tècnic allí present ha explicat a la delegació formada per Martí i Sanz que les obres s’estan concentrant ara en la neteja de tots els elements vegetals existents per a evitar la filtració d’aigua i que les arrels danyen els fonaments. L’actuació es culminarà amb la construcció d’un circuit d’evacuació d’aigües.

 

Fer atractiva la ruta dels castells

Més endavant, segons han detallat els especialistes, s’avançarà en altres aspectes com l’eliminació de tots aquells elements catalogats com a impropis i en la reconstrucció de la base de la muralla seguint els sistemes constructius originals.

 

El president de la Diputació ha valorat l’execució de les obres «perquè van encaminades a assegurar que durant moltes dècades més este castell continue coronant amb tota la seua esplendor la serralada que presidix este poble tan estimat per a mi». En este sentit, ha elogiat la ferma aposta de l’àrea de Cultura «per a recuperar per al poble el patrimoni material castellonenc». Cal destacar que només este 2021 i s’invertiran 1,5 milions d’euros en este menester.

 

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha assegurat que «les fortaleses de Polpís, Xivert i Peníscola voran enguany l’arribada de noves inversions per a fer més atractiva la ruta dels castells templers. Volem que la gent s’interesse i vinga a conéixer-la». Pel que fa a la intervenció en la fortalesa xivertina, ha agraït els esforços per a traure a la llum i recuperar part de l’estructura i la imatge original d’esta fortalesa datada del segle X.

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.