80 usuaris d’una residència de Chiva porten tres setmanes aïllats a l’espera del resultat de les PCR

 

Uns cent usuaris d’una residència ubicada en la zona més antiga de la localitat de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), porten 21 dies aïllats en les seues habitacions, sense poder eixir pràcticament per a res, a l’espera dels resultats de les PCR.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la situació en la residència és desesperant i desoladora, i des del centre s’estan començant a plantejar prendre mesures contra la Conselleria de Sanitat i Salut Pública a causa de la tardança de les PCR.

 

La situació va començar el passat 27 d’agost després de què una treballadora de la residència donara positiu per coronavirus, quan ràpidament es va iniciar el protocol establit i es van fer les PCR a tots els usuaris i la resta del personal que treballa allí. 

 

S’hauran de repetir les PCR

Davant d’este fet, es van prohibir les visites dels familiars i es va aïllar als residents en les seues habitacions, amb la finalitat de reduir la propagació del virus. Com que els resultats no arribaven, la Conselleria de Sanitat els va enviar una carta el 9 de setembre informant a la residència que el col·lapse que hi ha en els hospitals era la causa pel retard dels resultats.

 

Al cap d’uns dies, el centre de majors va rebre els resultats dels 55 treballadors i el d‘un intern, que havia donat positiu, però dels altres 80 usuaris no va arribar res i, a dia de hui, tampoc se sap encara. A causa de la tardança, eixes PCR ja no tenen cap validesa, i ara tots els residents s’hauran de tornar a fer les proves.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.