8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

80 usuaris d’una residència de Chiva porten tres setmanes aïllats a l’espera del resultat de les PCR

 

Uns cent usuaris d’una residència ubicada en la zona més antiga de la localitat de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), porten 21 dies aïllats en les seues habitacions, sense poder eixir pràcticament per a res, a l’espera dels resultats de les PCR.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la situació en la residència és desesperant i desoladora, i des del centre s’estan començant a plantejar prendre mesures contra la Conselleria de Sanitat i Salut Pública a causa de la tardança de les PCR.

 

La situació va començar el passat 27 d’agost després de què una treballadora de la residència donara positiu per coronavirus, quan ràpidament es va iniciar el protocol establit i es van fer les PCR a tots els usuaris i la resta del personal que treballa allí. 

 

S’hauran de repetir les PCR

Davant d’este fet, es van prohibir les visites dels familiars i es va aïllar als residents en les seues habitacions, amb la finalitat de reduir la propagació del virus. Com que els resultats no arribaven, la Conselleria de Sanitat els va enviar una carta el 9 de setembre informant a la residència que el col·lapse que hi ha en els hospitals era la causa pel retard dels resultats.

 

Al cap d’uns dies, el centre de majors va rebre els resultats dels 55 treballadors i el d‘un intern, que havia donat positiu, però dels altres 80 usuaris no va arribar res i, a dia de hui, tampoc se sap encara. A causa de la tardança, eixes PCR ja no tenen cap validesa, i ara tots els residents s’hauran de tornar a fer les proves.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.