80 usuaris d’una residència de Chiva porten tres setmanes aïllats a l’espera del resultat de les PCR

 

Uns cent usuaris d’una residència ubicada en la zona més antiga de la localitat de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), porten 21 dies aïllats en les seues habitacions, sense poder eixir pràcticament per a res, a l’espera dels resultats de les PCR.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la situació en la residència és desesperant i desoladora, i des del centre s’estan començant a plantejar prendre mesures contra la Conselleria de Sanitat i Salut Pública a causa de la tardança de les PCR.

 

La situació va començar el passat 27 d’agost després de què una treballadora de la residència donara positiu per coronavirus, quan ràpidament es va iniciar el protocol establit i es van fer les PCR a tots els usuaris i la resta del personal que treballa allí. 

 

S’hauran de repetir les PCR

Davant d’este fet, es van prohibir les visites dels familiars i es va aïllar als residents en les seues habitacions, amb la finalitat de reduir la propagació del virus. Com que els resultats no arribaven, la Conselleria de Sanitat els va enviar una carta el 9 de setembre informant a la residència que el col·lapse que hi ha en els hospitals era la causa pel retard dels resultats.

 

Al cap d’uns dies, el centre de majors va rebre els resultats dels 55 treballadors i el d‘un intern, que havia donat positiu, però dels altres 80 usuaris no va arribar res i, a dia de hui, tampoc se sap encara. A causa de la tardança, eixes PCR ja no tenen cap validesa, i ara tots els residents s’hauran de tornar a fer les proves.

Últimes notícies

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.

Juan Gea alerta que la societat té por de perdre drets i acaba tragant massa coses

L’actor valencià Juan Gea torna al Festival de Teatre Clàssic de Mérida amb una Electra actualitzada i reflexiona sobre la por social a perdre drets, el trencament del diàleg i el valor del pensament humà front a la intel·ligència artificial.