20.9 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Conseguixen convertir el CO₂ en combustible líquid pur reutilitzable

L'enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor

L’enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor | JEFF FITLOW

 

Gran pas a nivell mediambiental per a reduir dràsticament la contaminació els pròxims anys. Un grup de científics de la Universitat de Rice ha conseguit convertir el diòxid de carboni (CO₂), un dels principals gasos d’efecte hivernacle, en un combustible líquid pur reutilitzable a través d’un electrolitzador que utilitza electricitat renovable.

 

Segons s’explica en la revista científica ‘Nature Energy’, l’enginyer químic i biomolecular del laboratori d’este centre universitari, Haotian Wang, ha desenvolupat un reactor catalític que utilitza el CO₂ com a matèria primera i, fins ara, ha conseguit crear un 42% d’energia emmagatzemada en àcid fòrmic com a combustible líquid pur.

 

El CO₂ que s’emet de forma constant és reutilitzable, cosa que fa que este gran avanç científic obriga la porta a reduir de forma clara la contaminació, ja que, si té èxit, els gasos d’efecte hivernacle que emetem podrien deixar de perjudicar l’aire i serien reutilitzats.

 

L’ús d’una nova fórmula química més eficient ha permés la creació d’este nou dispositiu, ja que tècniques utilitzades fins ara per a reduir el CO₂ requerixen, per exemple, l’ús de moltes sals, que al final del procés, s’han d’eliminar de l’aigua creada, havent d’utilitzar molta energia que contamina i comporta grans despeses.

 

La contaminació de les indústries és una de les principals causants del forat de la capa d’ozó | Arxiu

 

Objectiu: produir a gran escala el dispositiu

Amb el reactor actual, el laboratori va generar àcid fòrmic contínuament durant 100 hores amb una degradació insignificant dels components del reactor. Wang va suggerir que el reactor podria ser fàcilment modificat per a produir productes de més valor com àcid acètic, etanol o combustibles de propanol. A més, els impulsors del dispositiu pretenen que es produïsca a gran escala. 

 

«El panorama general és que la reducció de diòxid de carboni és molt important pel seu efecte sobre el calfament global i per la síntesi química verda», comenta Wang. «Si l’electricitat prové de fonts renovables com el sol o el vent, podem crear un circuit que convertisca el diòxid de carboni en alguna cosa important sense emetre més», conclou.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un camió dispersa 210 botelles de butà després de rebentar una roda en l’A-7 a Godella

Un camió de mercaderies perilloses ha patit la rebentada d'una roda en l'A-7 a l'altura de Godella i han caigut 210 botelles de butà. No hi ha hagut ferits, però sí retencions i s'ha activat el pla per a mercaderies perilloses

Cristina Ouviña va reaparéixer després de ser mare: 573 dies després del seu últim partit oficial

La base del València Basket va reaparéixer 573 dies després de la seua última trobada després de la seua maternitat i va tancar amb un triple el 83-66 davant el Spar Gran Canària.

Sarabia reivindica a l’Elx després del 3-0 al Girona: superiors des del primer minut

El tècnic de l'Elx va assegurar que el seu equip va ser superior des de l'inici en el 3-0 al Girona i va subratllar la pressió alta, el 3-4-3 i l'aportació de Fort i Rafa Mir. Va considerar que era un dia clau per a tallar la ratxa i reforçar la confiança.

Marcelino es convertix en el tècnic del Vila-real amb més victòries en Lliga: 93

La victòria davant el Getafe situa a Marcelino com l'entrenador del Vila-real amb més triomfs en Primera, amb 93, per davant de Pellegrini. La ratxa de lliga de l'equip encadena sis victòries i suma onze en quinze jornades.

3-0: L’Elx es retroba amb la victòria davant un Girona fràgil

L'Elx va tallar la seua mala ratxa huit jornades després amb un 3-0 sòlid davant el Girona. Valera va obrir el marcador i Rafa Mir va sentenciar amb dos punts després del descans, en un dol marcat per fallades del porter visitant.

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.