Conseguixen convertir el CO₂ en combustible líquid pur reutilitzable

L'enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor

L’enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor | JEFF FITLOW

 

Gran pas a nivell mediambiental per a reduir dràsticament la contaminació els pròxims anys. Un grup de científics de la Universitat de Rice ha conseguit convertir el diòxid de carboni (CO₂), un dels principals gasos d’efecte hivernacle, en un combustible líquid pur reutilitzable a través d’un electrolitzador que utilitza electricitat renovable.

 

Segons s’explica en la revista científica ‘Nature Energy’, l’enginyer químic i biomolecular del laboratori d’este centre universitari, Haotian Wang, ha desenvolupat un reactor catalític que utilitza el CO₂ com a matèria primera i, fins ara, ha conseguit crear un 42% d’energia emmagatzemada en àcid fòrmic com a combustible líquid pur.

 

El CO₂ que s’emet de forma constant és reutilitzable, cosa que fa que este gran avanç científic obriga la porta a reduir de forma clara la contaminació, ja que, si té èxit, els gasos d’efecte hivernacle que emetem podrien deixar de perjudicar l’aire i serien reutilitzats.

 

L’ús d’una nova fórmula química més eficient ha permés la creació d’este nou dispositiu, ja que tècniques utilitzades fins ara per a reduir el CO₂ requerixen, per exemple, l’ús de moltes sals, que al final del procés, s’han d’eliminar de l’aigua creada, havent d’utilitzar molta energia que contamina i comporta grans despeses.

 

La contaminació de les indústries és una de les principals causants del forat de la capa d’ozó | Arxiu

 

Objectiu: produir a gran escala el dispositiu

Amb el reactor actual, el laboratori va generar àcid fòrmic contínuament durant 100 hores amb una degradació insignificant dels components del reactor. Wang va suggerir que el reactor podria ser fàcilment modificat per a produir productes de més valor com àcid acètic, etanol o combustibles de propanol. A més, els impulsors del dispositiu pretenen que es produïsca a gran escala. 

 

«El panorama general és que la reducció de diòxid de carboni és molt important pel seu efecte sobre el calfament global i per la síntesi química verda», comenta Wang. «Si l’electricitat prové de fonts renovables com el sol o el vent, podem crear un circuit que convertisca el diòxid de carboni en alguna cosa important sense emetre més», conclou.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.