Conseguixen convertir el CO₂ en combustible líquid pur reutilitzable

L'enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor

L’enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor | JEFF FITLOW

 

Gran pas a nivell mediambiental per a reduir dràsticament la contaminació els pròxims anys. Un grup de científics de la Universitat de Rice ha conseguit convertir el diòxid de carboni (CO₂), un dels principals gasos d’efecte hivernacle, en un combustible líquid pur reutilitzable a través d’un electrolitzador que utilitza electricitat renovable.

 

Segons s’explica en la revista científica ‘Nature Energy’, l’enginyer químic i biomolecular del laboratori d’este centre universitari, Haotian Wang, ha desenvolupat un reactor catalític que utilitza el CO₂ com a matèria primera i, fins ara, ha conseguit crear un 42% d’energia emmagatzemada en àcid fòrmic com a combustible líquid pur.

 

El CO₂ que s’emet de forma constant és reutilitzable, cosa que fa que este gran avanç científic obriga la porta a reduir de forma clara la contaminació, ja que, si té èxit, els gasos d’efecte hivernacle que emetem podrien deixar de perjudicar l’aire i serien reutilitzats.

 

L’ús d’una nova fórmula química més eficient ha permés la creació d’este nou dispositiu, ja que tècniques utilitzades fins ara per a reduir el CO₂ requerixen, per exemple, l’ús de moltes sals, que al final del procés, s’han d’eliminar de l’aigua creada, havent d’utilitzar molta energia que contamina i comporta grans despeses.

 

La contaminació de les indústries és una de les principals causants del forat de la capa d’ozó | Arxiu

 

Objectiu: produir a gran escala el dispositiu

Amb el reactor actual, el laboratori va generar àcid fòrmic contínuament durant 100 hores amb una degradació insignificant dels components del reactor. Wang va suggerir que el reactor podria ser fàcilment modificat per a produir productes de més valor com àcid acètic, etanol o combustibles de propanol. A més, els impulsors del dispositiu pretenen que es produïsca a gran escala. 

 

«El panorama general és que la reducció de diòxid de carboni és molt important pel seu efecte sobre el calfament global i per la síntesi química verda», comenta Wang. «Si l’electricitat prové de fonts renovables com el sol o el vent, podem crear un circuit que convertisca el diòxid de carboni en alguna cosa important sense emetre més», conclou.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.