Conseguixen convertir el CO₂ en combustible líquid pur reutilitzable

L'enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor

L’enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor | JEFF FITLOW

 

Gran pas a nivell mediambiental per a reduir dràsticament la contaminació els pròxims anys. Un grup de científics de la Universitat de Rice ha conseguit convertir el diòxid de carboni (CO₂), un dels principals gasos d’efecte hivernacle, en un combustible líquid pur reutilitzable a través d’un electrolitzador que utilitza electricitat renovable.

 

Segons s’explica en la revista científica ‘Nature Energy’, l’enginyer químic i biomolecular del laboratori d’este centre universitari, Haotian Wang, ha desenvolupat un reactor catalític que utilitza el CO₂ com a matèria primera i, fins ara, ha conseguit crear un 42% d’energia emmagatzemada en àcid fòrmic com a combustible líquid pur.

 

El CO₂ que s’emet de forma constant és reutilitzable, cosa que fa que este gran avanç científic obriga la porta a reduir de forma clara la contaminació, ja que, si té èxit, els gasos d’efecte hivernacle que emetem podrien deixar de perjudicar l’aire i serien reutilitzats.

 

L’ús d’una nova fórmula química més eficient ha permés la creació d’este nou dispositiu, ja que tècniques utilitzades fins ara per a reduir el CO₂ requerixen, per exemple, l’ús de moltes sals, que al final del procés, s’han d’eliminar de l’aigua creada, havent d’utilitzar molta energia que contamina i comporta grans despeses.

 

La contaminació de les indústries és una de les principals causants del forat de la capa d’ozó | Arxiu

 

Objectiu: produir a gran escala el dispositiu

Amb el reactor actual, el laboratori va generar àcid fòrmic contínuament durant 100 hores amb una degradació insignificant dels components del reactor. Wang va suggerir que el reactor podria ser fàcilment modificat per a produir productes de més valor com àcid acètic, etanol o combustibles de propanol. A més, els impulsors del dispositiu pretenen que es produïsca a gran escala. 

 

«El panorama general és que la reducció de diòxid de carboni és molt important pel seu efecte sobre el calfament global i per la síntesi química verda», comenta Wang. «Si l’electricitat prové de fonts renovables com el sol o el vent, podem crear un circuit que convertisca el diòxid de carboni en alguna cosa important sense emetre més», conclou.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.