Conseguixen convertir el CO₂ en combustible líquid pur reutilitzable

L'enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor

L’enginyer de la Universitat de Rice, Haotian Wang, amb el nou reactor | JEFF FITLOW

 

Gran pas a nivell mediambiental per a reduir dràsticament la contaminació els pròxims anys. Un grup de científics de la Universitat de Rice ha conseguit convertir el diòxid de carboni (CO₂), un dels principals gasos d’efecte hivernacle, en un combustible líquid pur reutilitzable a través d’un electrolitzador que utilitza electricitat renovable.

 

Segons s’explica en la revista científica ‘Nature Energy’, l’enginyer químic i biomolecular del laboratori d’este centre universitari, Haotian Wang, ha desenvolupat un reactor catalític que utilitza el CO₂ com a matèria primera i, fins ara, ha conseguit crear un 42% d’energia emmagatzemada en àcid fòrmic com a combustible líquid pur.

 

El CO₂ que s’emet de forma constant és reutilitzable, cosa que fa que este gran avanç científic obriga la porta a reduir de forma clara la contaminació, ja que, si té èxit, els gasos d’efecte hivernacle que emetem podrien deixar de perjudicar l’aire i serien reutilitzats.

 

L’ús d’una nova fórmula química més eficient ha permés la creació d’este nou dispositiu, ja que tècniques utilitzades fins ara per a reduir el CO₂ requerixen, per exemple, l’ús de moltes sals, que al final del procés, s’han d’eliminar de l’aigua creada, havent d’utilitzar molta energia que contamina i comporta grans despeses.

 

La contaminació de les indústries és una de les principals causants del forat de la capa d’ozó | Arxiu

 

Objectiu: produir a gran escala el dispositiu

Amb el reactor actual, el laboratori va generar àcid fòrmic contínuament durant 100 hores amb una degradació insignificant dels components del reactor. Wang va suggerir que el reactor podria ser fàcilment modificat per a produir productes de més valor com àcid acètic, etanol o combustibles de propanol. A més, els impulsors del dispositiu pretenen que es produïsca a gran escala. 

 

«El panorama general és que la reducció de diòxid de carboni és molt important pel seu efecte sobre el calfament global i per la síntesi química verda», comenta Wang. «Si l’electricitat prové de fonts renovables com el sol o el vent, podem crear un circuit que convertisca el diòxid de carboni en alguna cosa important sense emetre més», conclou.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.