Advertixen dels alts nivells de contaminació per ozó en l’aire de tota la Comuntat Valenciana

 

L’agrupació d’Ecologistes en Acció ha denunciat la mala qualitat de l’aire en la Comunitat Valenciana a causa dels alts valors d’ozó. De fet, segons l’organització, dels 54 captadors de mesurament d’ozó en la regió, «només tres no han superat els valors aconsellats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS)». 

 

«La gran majoria de la població, animals i plantes de la Comunitat han estat exposats a valors nocius d’este contaminant», ha alertat el grup en un comunicat, i ha afirmat que en 2019 els nivells d’ozó «s’han mantingut lleugerament més elevats que l’any anterior». «La contaminació generada des de les grans ciutats i ports, les autovies i autopistes i àrees industrials, com la zona ceràmica de Castelló, s’estén pel territori afectant zones més allunyades i rurals en la forma d’ozó», han explicat.

 

Les dades que utilitza Ecologistes en Acció per a vigilar els nivells dels contaminants naixen de la xarxa de mesuradors oficials de la Generalitat i, d’acord amb estos paràmetres, l’aire contaminat per ozó «ha afectat en 2019 a la totalitat de la població i dels territoris valencians». 

 

Crema de combustibles fòssils

A pesar de tot, Ecologistes en Acció ha puntualitzat que, «si es considera el valor objectiu establit per la normativa, més lax que la recomanació de l’OMS, la població que ha respirat aire contaminat per damunt de l’objectiu legal és de 400.000 persones en les zones interiors de Cérvol-Els Ports, Túria, Xúquer-Cabriel i Bètica-Serpis».

 

En concret, set estacions de mesurament d’este zones i de l’àrea costanera de Bètica «han incomplit l’objectiu legal en els últims tres mesos», segons l’organització, que detalla que el «límit legal és que en un any no s’ha de superar durant 25 dies els valors marcats pel RD102». A data del 31 de juliol en Zarra, s’han registrat 59 superacions i en Morella 49, sent estes les dades més altes entre els set mesuradors que han superat el valor legal.

 

Ecologistes en Acció atribuïx el «manteniment de la contaminació per ozó en 2019 al repunt en la crema de combustibles fòssils que està acompanyant al canvi de cicle econòmic». En este context, l’organització ecologista ha reivindicat que «la contaminació i els seus impactes en la salut, ramaderia i agricultura hauria de ser un assumpte de salut pública primordial» i ha recordat que este problema «hauria d’abordar-se com un problema sanitari de primer ordre», han reclamat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Alexis Peterson reforça el Valencia Basket per al pròxim curs en la Lliga Femenina

L exterior nord-americana amb passaport alemany Alexis Peterson, de 31 anys, s incorpora al Valencia Basket per a la pròxima temporada i disputarà l Eurolliga sense clàusula de fuga a la WNBA.

Els veïns exigixen més concrecions al ministre Puente sobre el Parc Central d’Alacant

Les associacions veïnals de l’entorn del futur Parc Central d’Alacant han demanat al ministre Óscar Puente més dades, obres prèvies i compromisos clars per recuperar la confiança després de 23 anys d’espera.

Les 4.000 esmenes del PSPV als pressupostos: més professors, sanitaris i límit al preu de la vivenda

El PSPV ha registrat més de 4.000 esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a destinar 3.669 milions addicionals a contractar més docents i sanitaris, reduir llistes d’espera i impulsar un pla per a baixar el preu de la vivenda i ampliar el parc públic.

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.