Advertixen dels alts nivells de contaminació per ozó en l’aire de tota la Comuntat Valenciana

 

L’agrupació d’Ecologistes en Acció ha denunciat la mala qualitat de l’aire en la Comunitat Valenciana a causa dels alts valors d’ozó. De fet, segons l’organització, dels 54 captadors de mesurament d’ozó en la regió, «només tres no han superat els valors aconsellats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS)». 

 

«La gran majoria de la població, animals i plantes de la Comunitat han estat exposats a valors nocius d’este contaminant», ha alertat el grup en un comunicat, i ha afirmat que en 2019 els nivells d’ozó «s’han mantingut lleugerament més elevats que l’any anterior». «La contaminació generada des de les grans ciutats i ports, les autovies i autopistes i àrees industrials, com la zona ceràmica de Castelló, s’estén pel territori afectant zones més allunyades i rurals en la forma d’ozó», han explicat.

 

Les dades que utilitza Ecologistes en Acció per a vigilar els nivells dels contaminants naixen de la xarxa de mesuradors oficials de la Generalitat i, d’acord amb estos paràmetres, l’aire contaminat per ozó «ha afectat en 2019 a la totalitat de la població i dels territoris valencians». 

 

Crema de combustibles fòssils

A pesar de tot, Ecologistes en Acció ha puntualitzat que, «si es considera el valor objectiu establit per la normativa, més lax que la recomanació de l’OMS, la població que ha respirat aire contaminat per damunt de l’objectiu legal és de 400.000 persones en les zones interiors de Cérvol-Els Ports, Túria, Xúquer-Cabriel i Bètica-Serpis».

 

En concret, set estacions de mesurament d’este zones i de l’àrea costanera de Bètica «han incomplit l’objectiu legal en els últims tres mesos», segons l’organització, que detalla que el «límit legal és que en un any no s’ha de superar durant 25 dies els valors marcats pel RD102». A data del 31 de juliol en Zarra, s’han registrat 59 superacions i en Morella 49, sent estes les dades més altes entre els set mesuradors que han superat el valor legal.

 

Ecologistes en Acció atribuïx el «manteniment de la contaminació per ozó en 2019 al repunt en la crema de combustibles fòssils que està acompanyant al canvi de cicle econòmic». En este context, l’organització ecologista ha reivindicat que «la contaminació i els seus impactes en la salut, ramaderia i agricultura hauria de ser un assumpte de salut pública primordial» i ha recordat que este problema «hauria d’abordar-se com un problema sanitari de primer ordre», han reclamat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.