Advertixen dels alts nivells de contaminació per ozó en l’aire de tota la Comuntat Valenciana

 

L’agrupació d’Ecologistes en Acció ha denunciat la mala qualitat de l’aire en la Comunitat Valenciana a causa dels alts valors d’ozó. De fet, segons l’organització, dels 54 captadors de mesurament d’ozó en la regió, «només tres no han superat els valors aconsellats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS)». 

 

«La gran majoria de la població, animals i plantes de la Comunitat han estat exposats a valors nocius d’este contaminant», ha alertat el grup en un comunicat, i ha afirmat que en 2019 els nivells d’ozó «s’han mantingut lleugerament més elevats que l’any anterior». «La contaminació generada des de les grans ciutats i ports, les autovies i autopistes i àrees industrials, com la zona ceràmica de Castelló, s’estén pel territori afectant zones més allunyades i rurals en la forma d’ozó», han explicat.

 

Les dades que utilitza Ecologistes en Acció per a vigilar els nivells dels contaminants naixen de la xarxa de mesuradors oficials de la Generalitat i, d’acord amb estos paràmetres, l’aire contaminat per ozó «ha afectat en 2019 a la totalitat de la població i dels territoris valencians». 

 

Crema de combustibles fòssils

A pesar de tot, Ecologistes en Acció ha puntualitzat que, «si es considera el valor objectiu establit per la normativa, més lax que la recomanació de l’OMS, la població que ha respirat aire contaminat per damunt de l’objectiu legal és de 400.000 persones en les zones interiors de Cérvol-Els Ports, Túria, Xúquer-Cabriel i Bètica-Serpis».

 

En concret, set estacions de mesurament d’este zones i de l’àrea costanera de Bètica «han incomplit l’objectiu legal en els últims tres mesos», segons l’organització, que detalla que el «límit legal és que en un any no s’ha de superar durant 25 dies els valors marcats pel RD102». A data del 31 de juliol en Zarra, s’han registrat 59 superacions i en Morella 49, sent estes les dades més altes entre els set mesuradors que han superat el valor legal.

 

Ecologistes en Acció atribuïx el «manteniment de la contaminació per ozó en 2019 al repunt en la crema de combustibles fòssils que està acompanyant al canvi de cicle econòmic». En este context, l’organització ecologista ha reivindicat que «la contaminació i els seus impactes en la salut, ramaderia i agricultura hauria de ser un assumpte de salut pública primordial» i ha recordat que este problema «hauria d’abordar-se com un problema sanitari de primer ordre», han reclamat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.