Advertixen dels alts nivells de contaminació per ozó en l’aire de tota la Comuntat Valenciana

 

L’agrupació d’Ecologistes en Acció ha denunciat la mala qualitat de l’aire en la Comunitat Valenciana a causa dels alts valors d’ozó. De fet, segons l’organització, dels 54 captadors de mesurament d’ozó en la regió, «només tres no han superat els valors aconsellats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS)». 

 

«La gran majoria de la població, animals i plantes de la Comunitat han estat exposats a valors nocius d’este contaminant», ha alertat el grup en un comunicat, i ha afirmat que en 2019 els nivells d’ozó «s’han mantingut lleugerament més elevats que l’any anterior». «La contaminació generada des de les grans ciutats i ports, les autovies i autopistes i àrees industrials, com la zona ceràmica de Castelló, s’estén pel territori afectant zones més allunyades i rurals en la forma d’ozó», han explicat.

 

Les dades que utilitza Ecologistes en Acció per a vigilar els nivells dels contaminants naixen de la xarxa de mesuradors oficials de la Generalitat i, d’acord amb estos paràmetres, l’aire contaminat per ozó «ha afectat en 2019 a la totalitat de la població i dels territoris valencians». 

 

Crema de combustibles fòssils

A pesar de tot, Ecologistes en Acció ha puntualitzat que, «si es considera el valor objectiu establit per la normativa, més lax que la recomanació de l’OMS, la població que ha respirat aire contaminat per damunt de l’objectiu legal és de 400.000 persones en les zones interiors de Cérvol-Els Ports, Túria, Xúquer-Cabriel i Bètica-Serpis».

 

En concret, set estacions de mesurament d’este zones i de l’àrea costanera de Bètica «han incomplit l’objectiu legal en els últims tres mesos», segons l’organització, que detalla que el «límit legal és que en un any no s’ha de superar durant 25 dies els valors marcats pel RD102». A data del 31 de juliol en Zarra, s’han registrat 59 superacions i en Morella 49, sent estes les dades més altes entre els set mesuradors que han superat el valor legal.

 

Ecologistes en Acció atribuïx el «manteniment de la contaminació per ozó en 2019 al repunt en la crema de combustibles fòssils que està acompanyant al canvi de cicle econòmic». En este context, l’organització ecologista ha reivindicat que «la contaminació i els seus impactes en la salut, ramaderia i agricultura hauria de ser un assumpte de salut pública primordial» i ha recordat que este problema «hauria d’abordar-se com un problema sanitari de primer ordre», han reclamat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.