Advertixen dels alts nivells de contaminació per ozó en l’aire de tota la Comuntat Valenciana

 

L’agrupació d’Ecologistes en Acció ha denunciat la mala qualitat de l’aire en la Comunitat Valenciana a causa dels alts valors d’ozó. De fet, segons l’organització, dels 54 captadors de mesurament d’ozó en la regió, «només tres no han superat els valors aconsellats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS)». 

 

«La gran majoria de la població, animals i plantes de la Comunitat han estat exposats a valors nocius d’este contaminant», ha alertat el grup en un comunicat, i ha afirmat que en 2019 els nivells d’ozó «s’han mantingut lleugerament més elevats que l’any anterior». «La contaminació generada des de les grans ciutats i ports, les autovies i autopistes i àrees industrials, com la zona ceràmica de Castelló, s’estén pel territori afectant zones més allunyades i rurals en la forma d’ozó», han explicat.

 

Les dades que utilitza Ecologistes en Acció per a vigilar els nivells dels contaminants naixen de la xarxa de mesuradors oficials de la Generalitat i, d’acord amb estos paràmetres, l’aire contaminat per ozó «ha afectat en 2019 a la totalitat de la població i dels territoris valencians». 

 

Crema de combustibles fòssils

A pesar de tot, Ecologistes en Acció ha puntualitzat que, «si es considera el valor objectiu establit per la normativa, més lax que la recomanació de l’OMS, la població que ha respirat aire contaminat per damunt de l’objectiu legal és de 400.000 persones en les zones interiors de Cérvol-Els Ports, Túria, Xúquer-Cabriel i Bètica-Serpis».

 

En concret, set estacions de mesurament d’este zones i de l’àrea costanera de Bètica «han incomplit l’objectiu legal en els últims tres mesos», segons l’organització, que detalla que el «límit legal és que en un any no s’ha de superar durant 25 dies els valors marcats pel RD102». A data del 31 de juliol en Zarra, s’han registrat 59 superacions i en Morella 49, sent estes les dades més altes entre els set mesuradors que han superat el valor legal.

 

Ecologistes en Acció atribuïx el «manteniment de la contaminació per ozó en 2019 al repunt en la crema de combustibles fòssils que està acompanyant al canvi de cicle econòmic». En este context, l’organització ecologista ha reivindicat que «la contaminació i els seus impactes en la salut, ramaderia i agricultura hauria de ser un assumpte de salut pública primordial» i ha recordat que este problema «hauria d’abordar-se com un problema sanitari de primer ordre», han reclamat.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.