Un estudi revela que el canvi climàtic podria causar greus problemes en la salut de les persones

El canvi climàtic ja és real i els seus efectes podran ser devastadors | Arxiu

 

Cada dia es coneixen més efectes que podria causar el canvi climàtic per tot el món. Des del desgel de les glaceres, a l’increment del nivell del mar, a la desforestació i un major número d’incendis, la sequera… I així fins a un gran número de conseqüències, totes lligades, al calfament global.

 

Però en estudis recents, també s’ha vist que la crisi climàtica podria afectar directament en l’estat de salut de les persones, ocasionant deficiències psíquiques, defectes de naixement, obesitat, asma, depressió, entre altres problemes.

 

Un estudi ha analitzat els efectes del canvi climàtic en la salut dels habitants de l’Àsia-Pacífic, especialment en les zones propenses a majors desastres naturals i a on els cultius han sigut afectats per la intensa calor.

Imatge d'arxiu d'un home amb depressió.

Imatge d’arxiu d’un home amb depressió. | Pixabay

 

L’informe, elaborat per l’Aliança Australiana de Salut Global (GHAA), alerta que els fills de les dones que han experimentat un dany, entre moderat i sever per casos objectivament avaluats i vinculats a les tempestes, sobretot durant el primer i segon trimestre de l’embaràs, han perdut capacitat cognitiva.

 

Els efectes s’aprecien amb la pèrdua d’almenys 14 punts en el coeficient intel·lectual una volta els xiquets tenen dos anys. A més, s’ha vist que desenrotllen un menor vocabulari, mentres que a llarg termini s’observa que tenen deficiències en el procés d’aprenentatge, així com problemes d’obesitat i mentals durant l’adolescència.

 

La calor causarà molts altres problemes de salut

L’estudi també subratlla que l’augment de les temperatures i de la forta calor pot produir l’expansió de pandèmies com el Zika i altres malalties transmeses per mosquits. També se’n vorà perjudicat la qualitat de l’aire i de l’aigua, augmentant el seu deteriorament i agreujant problemes com l’asma, al·lèrgies, pneumònies o diarrees.  

 

El calfament global farà que cada vegada hi haja més escassetat de recursos i un augment dels desastres naturals, provocant un augment de la depressió en les persones. L’increment del nivell del mar o les prolongades sequeres causaran enormes danys en els cultius, agreujant els problemes de desnutrició entre les poblacions més vulnerables. Segons l’estudi, les collites de dacsa, arròs, blat o la soja cauran almenys un 10% l’any 2050.

 

Els països pobres pateixen especialment les conseqüències del canvi climàtic

Els països pobres patixen especialment les conseqüències del canvi climàtic | Arxiu

 

A més, alerten que cap a l’any 2100, les fortes onades de calor provocaran que una de cada tres persones es veja exposada a temperatures extremes suficientment elevades per a poder causar-li la mort.

 

La investigació també destaca que l’augment de les temperatures provoca un major absentisme laboral per estrés que, en el cas d’Austràlia, costa cada any uns 5.369 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.