Un estudi revela que el canvi climàtic podria causar greus problemes en la salut de les persones

El canvi climàtic ja és real i els seus efectes podran ser devastadors | Arxiu

 

Cada dia es coneixen més efectes que podria causar el canvi climàtic per tot el món. Des del desgel de les glaceres, a l’increment del nivell del mar, a la desforestació i un major número d’incendis, la sequera… I així fins a un gran número de conseqüències, totes lligades, al calfament global.

 

Però en estudis recents, també s’ha vist que la crisi climàtica podria afectar directament en l’estat de salut de les persones, ocasionant deficiències psíquiques, defectes de naixement, obesitat, asma, depressió, entre altres problemes.

 

Un estudi ha analitzat els efectes del canvi climàtic en la salut dels habitants de l’Àsia-Pacífic, especialment en les zones propenses a majors desastres naturals i a on els cultius han sigut afectats per la intensa calor.

Imatge d'arxiu d'un home amb depressió.

Imatge d’arxiu d’un home amb depressió. | Pixabay

 

L’informe, elaborat per l’Aliança Australiana de Salut Global (GHAA), alerta que els fills de les dones que han experimentat un dany, entre moderat i sever per casos objectivament avaluats i vinculats a les tempestes, sobretot durant el primer i segon trimestre de l’embaràs, han perdut capacitat cognitiva.

 

Els efectes s’aprecien amb la pèrdua d’almenys 14 punts en el coeficient intel·lectual una volta els xiquets tenen dos anys. A més, s’ha vist que desenrotllen un menor vocabulari, mentres que a llarg termini s’observa que tenen deficiències en el procés d’aprenentatge, així com problemes d’obesitat i mentals durant l’adolescència.

 

La calor causarà molts altres problemes de salut

L’estudi també subratlla que l’augment de les temperatures i de la forta calor pot produir l’expansió de pandèmies com el Zika i altres malalties transmeses per mosquits. També se’n vorà perjudicat la qualitat de l’aire i de l’aigua, augmentant el seu deteriorament i agreujant problemes com l’asma, al·lèrgies, pneumònies o diarrees.  

 

El calfament global farà que cada vegada hi haja més escassetat de recursos i un augment dels desastres naturals, provocant un augment de la depressió en les persones. L’increment del nivell del mar o les prolongades sequeres causaran enormes danys en els cultius, agreujant els problemes de desnutrició entre les poblacions més vulnerables. Segons l’estudi, les collites de dacsa, arròs, blat o la soja cauran almenys un 10% l’any 2050.

 

Els països pobres pateixen especialment les conseqüències del canvi climàtic

Els països pobres patixen especialment les conseqüències del canvi climàtic | Arxiu

 

A més, alerten que cap a l’any 2100, les fortes onades de calor provocaran que una de cada tres persones es veja exposada a temperatures extremes suficientment elevades per a poder causar-li la mort.

 

La investigació també destaca que l’augment de les temperatures provoca un major absentisme laboral per estrés que, en el cas d’Austràlia, costa cada any uns 5.369 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.