26.6 C
València
Dilluns, 9 juny, 2025

Un estudi revela que el canvi climàtic podria causar greus problemes en la salut de les persones

El canvi climàtic ja és real i els seus efectes podran ser devastadors | Arxiu

 

Cada dia es coneixen més efectes que podria causar el canvi climàtic per tot el món. Des del desgel de les glaceres, a l’increment del nivell del mar, a la desforestació i un major número d’incendis, la sequera… I així fins a un gran número de conseqüències, totes lligades, al calfament global.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Però en estudis recents, també s’ha vist que la crisi climàtica podria afectar directament en l’estat de salut de les persones, ocasionant deficiències psíquiques, defectes de naixement, obesitat, asma, depressió, entre altres problemes.

 

Un estudi ha analitzat els efectes del canvi climàtic en la salut dels habitants de l’Àsia-Pacífic, especialment en les zones propenses a majors desastres naturals i a on els cultius han sigut afectats per la intensa calor.

Imatge d'arxiu d'un home amb depressió.

Imatge d’arxiu d’un home amb depressió. | Pixabay

 

L’informe, elaborat per l’Aliança Australiana de Salut Global (GHAA), alerta que els fills de les dones que han experimentat un dany, entre moderat i sever per casos objectivament avaluats i vinculats a les tempestes, sobretot durant el primer i segon trimestre de l’embaràs, han perdut capacitat cognitiva.

 

Els efectes s’aprecien amb la pèrdua d’almenys 14 punts en el coeficient intel·lectual una volta els xiquets tenen dos anys. A més, s’ha vist que desenrotllen un menor vocabulari, mentres que a llarg termini s’observa que tenen deficiències en el procés d’aprenentatge, així com problemes d’obesitat i mentals durant l’adolescència.

 

La calor causarà molts altres problemes de salut

L’estudi també subratlla que l’augment de les temperatures i de la forta calor pot produir l’expansió de pandèmies com el Zika i altres malalties transmeses per mosquits. També se’n vorà perjudicat la qualitat de l’aire i de l’aigua, augmentant el seu deteriorament i agreujant problemes com l’asma, al·lèrgies, pneumònies o diarrees.  

 

El calfament global farà que cada vegada hi haja més escassetat de recursos i un augment dels desastres naturals, provocant un augment de la depressió en les persones. L’increment del nivell del mar o les prolongades sequeres causaran enormes danys en els cultius, agreujant els problemes de desnutrició entre les poblacions més vulnerables. Segons l’estudi, les collites de dacsa, arròs, blat o la soja cauran almenys un 10% l’any 2050.

 

Els països pobres pateixen especialment les conseqüències del canvi climàtic

Els països pobres patixen especialment les conseqüències del canvi climàtic | Arxiu

 

A més, alerten que cap a l’any 2100, les fortes onades de calor provocaran que una de cada tres persones es veja exposada a temperatures extremes suficientment elevades per a poder causar-li la mort.

 

La investigació també destaca que l’augment de les temperatures provoca un major absentisme laboral per estrés que, en el cas d’Austràlia, costa cada any uns 5.369 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Videojocs en línia: un caldo de cultiu per a l’assetjament sexual i conductes tòxiques

Un estudi revela que el 20% dels jugadors en línia patixen assetjament sexual, afectant especialment dones, comunitat LGBTQIA+ i jugadors majors.

Carlos Mazón exposarà en Les Corts la seua gestió de la DANA i la Conferència de Presidents

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, compareixerà en Les Corts per a explicar la gestió de la DANA del 29 d'octubre i els resultats de l'última Conferència de Presidents a Barcelona.

35 Vespas Danyades per la DANA a València Troben Nova Llar a Valladolid

Una col·lecció de 35 motos clàssiques Vespa afectades per inundacions a València es traslladen a un museu a Valladolid. El projecte contempla una exposició i posterior restauració.

Aturs de taxis a València durant la nit de Sant Joan i tots els dissabtes de juliol per la política tarifària

La Federació del Taxi de València convoca aturs nocturns en protesta per la política tarifària. La vaga comença en la nit de Sant Joan i es repetirà tots els dissabtes de juliol.

Ciutadans col·laboren per a desencriptar carta del segle XVI dels Borgia i revelen secrets històrics

La col·laboració ciutadana va permetre desxifrar una carta encriptada del segle XVI vinculada a la família Borgia, revelant temes eclesiàstics i revolucions històriques.

Soledad Sevilla ingressa en la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Ferran reflexionant sobre l’art i la bellesa

La pintora Soledad Sevilla s'incorpora a la Reial Acadèmia de Sant Ferran amb un discurs que destaca l'art com a experiència estètica i el compromís amb la bellesa transformadora.

Compromís decidix el seu futur dins del grup parlamentari Sumar després de desacords interns

Compromís es reunix per a decidir si continua en el grup Sumar en el Congrés després de desacords sobre la comissió d'investigació de la dana d'octubre.

El català en Valéncia fomenta el castellà

Article d'opinió de Carmel Roda