7.9 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Un estudi revela que el canvi climàtic podria causar greus problemes en la salut de les persones

El canvi climàtic ja és real i els seus efectes podran ser devastadors | Arxiu

 

Cada dia es coneixen més efectes que podria causar el canvi climàtic per tot el món. Des del desgel de les glaceres, a l’increment del nivell del mar, a la desforestació i un major número d’incendis, la sequera… I així fins a un gran número de conseqüències, totes lligades, al calfament global.

 

Però en estudis recents, també s’ha vist que la crisi climàtica podria afectar directament en l’estat de salut de les persones, ocasionant deficiències psíquiques, defectes de naixement, obesitat, asma, depressió, entre altres problemes.

 

Un estudi ha analitzat els efectes del canvi climàtic en la salut dels habitants de l’Àsia-Pacífic, especialment en les zones propenses a majors desastres naturals i a on els cultius han sigut afectats per la intensa calor.

Imatge d'arxiu d'un home amb depressió.

Imatge d’arxiu d’un home amb depressió. | Pixabay

 

L’informe, elaborat per l’Aliança Australiana de Salut Global (GHAA), alerta que els fills de les dones que han experimentat un dany, entre moderat i sever per casos objectivament avaluats i vinculats a les tempestes, sobretot durant el primer i segon trimestre de l’embaràs, han perdut capacitat cognitiva.

 

Els efectes s’aprecien amb la pèrdua d’almenys 14 punts en el coeficient intel·lectual una volta els xiquets tenen dos anys. A més, s’ha vist que desenrotllen un menor vocabulari, mentres que a llarg termini s’observa que tenen deficiències en el procés d’aprenentatge, així com problemes d’obesitat i mentals durant l’adolescència.

 

La calor causarà molts altres problemes de salut

L’estudi també subratlla que l’augment de les temperatures i de la forta calor pot produir l’expansió de pandèmies com el Zika i altres malalties transmeses per mosquits. També se’n vorà perjudicat la qualitat de l’aire i de l’aigua, augmentant el seu deteriorament i agreujant problemes com l’asma, al·lèrgies, pneumònies o diarrees.  

 

El calfament global farà que cada vegada hi haja més escassetat de recursos i un augment dels desastres naturals, provocant un augment de la depressió en les persones. L’increment del nivell del mar o les prolongades sequeres causaran enormes danys en els cultius, agreujant els problemes de desnutrició entre les poblacions més vulnerables. Segons l’estudi, les collites de dacsa, arròs, blat o la soja cauran almenys un 10% l’any 2050.

 

Els països pobres pateixen especialment les conseqüències del canvi climàtic

Els països pobres patixen especialment les conseqüències del canvi climàtic | Arxiu

 

A més, alerten que cap a l’any 2100, les fortes onades de calor provocaran que una de cada tres persones es veja exposada a temperatures extremes suficientment elevades per a poder causar-li la mort.

 

La investigació també destaca que l’augment de les temperatures provoca un major absentisme laboral per estrés que, en el cas d’Austràlia, costa cada any uns 5.369 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

el Japó es rendix davant les slippers valencianes amb sola de pneumàtic i ressons venecians

La firma Muné ha adaptat el calçat venecià a unes slippers amb sola de pneumàtic reciclat i plantilla de gel, i ha aconseguit obrir mercat al Japó amb un punt fix en Aichi.

Nit de Nadal amb cels coberts i ruixats en la Comunitat Valenciana

La Nit de Nadal arriba en la Comunitat Valenciana amb cels molt nuvolosos i ruixats, més probables i localment moderats en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. Les mínimes baixen de manera lleugera i s'esperen gelades febles a l'interior, amb vent que rolará a nord en les hores centrals.

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.