19.2 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Un estudi revela que el canvi climàtic podria causar greus problemes en la salut de les persones

El canvi climàtic ja és real i els seus efectes podran ser devastadors | Arxiu

 

Cada dia es coneixen més efectes que podria causar el canvi climàtic per tot el món. Des del desgel de les glaceres, a l’increment del nivell del mar, a la desforestació i un major número d’incendis, la sequera… I així fins a un gran número de conseqüències, totes lligades, al calfament global.

 

Però en estudis recents, també s’ha vist que la crisi climàtica podria afectar directament en l’estat de salut de les persones, ocasionant deficiències psíquiques, defectes de naixement, obesitat, asma, depressió, entre altres problemes.

 

Un estudi ha analitzat els efectes del canvi climàtic en la salut dels habitants de l’Àsia-Pacífic, especialment en les zones propenses a majors desastres naturals i a on els cultius han sigut afectats per la intensa calor.

Imatge d'arxiu d'un home amb depressió.

Imatge d’arxiu d’un home amb depressió. | Pixabay

 

L’informe, elaborat per l’Aliança Australiana de Salut Global (GHAA), alerta que els fills de les dones que han experimentat un dany, entre moderat i sever per casos objectivament avaluats i vinculats a les tempestes, sobretot durant el primer i segon trimestre de l’embaràs, han perdut capacitat cognitiva.

 

Els efectes s’aprecien amb la pèrdua d’almenys 14 punts en el coeficient intel·lectual una volta els xiquets tenen dos anys. A més, s’ha vist que desenrotllen un menor vocabulari, mentres que a llarg termini s’observa que tenen deficiències en el procés d’aprenentatge, així com problemes d’obesitat i mentals durant l’adolescència.

 

La calor causarà molts altres problemes de salut

L’estudi també subratlla que l’augment de les temperatures i de la forta calor pot produir l’expansió de pandèmies com el Zika i altres malalties transmeses per mosquits. També se’n vorà perjudicat la qualitat de l’aire i de l’aigua, augmentant el seu deteriorament i agreujant problemes com l’asma, al·lèrgies, pneumònies o diarrees.  

 

El calfament global farà que cada vegada hi haja més escassetat de recursos i un augment dels desastres naturals, provocant un augment de la depressió en les persones. L’increment del nivell del mar o les prolongades sequeres causaran enormes danys en els cultius, agreujant els problemes de desnutrició entre les poblacions més vulnerables. Segons l’estudi, les collites de dacsa, arròs, blat o la soja cauran almenys un 10% l’any 2050.

 

Els països pobres pateixen especialment les conseqüències del canvi climàtic

Els països pobres patixen especialment les conseqüències del canvi climàtic | Arxiu

 

A més, alerten que cap a l’any 2100, les fortes onades de calor provocaran que una de cada tres persones es veja exposada a temperatures extremes suficientment elevades per a poder causar-li la mort.

 

La investigació també destaca que l’augment de les temperatures provoca un major absentisme laboral per estrés que, en el cas d’Austràlia, costa cada any uns 5.369 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mazón, segon president més efímer de la Generalitat després de 27 mesos

Carlos Mazón s'ha convertit en el segon president més efímer de la Generalitat: 27 mesos de mandat. La seua eixida arriba després de la gestió de la dana de 2024, amb 229 morts.

Sara Sorribes ha anunciat el seu retorn el 17 de novembre després d’una pausa per salut mental

Sara Sorribes ha confirmat que tornarà a competir el 17 de novembre després de detindre la seua temporada per a prioritzar la seua salut mental. La castellonenca enquadra la pausa com una decisió difícil que li ha donat calma i perspectiva.

El relleu de Mazón en la Generalitat podria resoldre’s a la fi de novembre

El relleu després de la dimissió de Carlos Mazón podria aprovar-se en l'última setmana de novembre si la vacant es comunica ja a les Corts. El PP necessita a Vox per a la investidura.

El Govern defén la seua actuació en la dana i assegura que no ha rebutjat ajudes

Transició Ecològica sosté que Aemet i la CHJ van actuar amb rigor i recolza la seua gestió amb actuacions judicials. Detalla més de 1.200 milions per a la reconstrucció.

Mazón presidirà este dimarts el ple del Consell malgrat la seua renúncia

Carlos Mazón, que va anunciar la seua renúncia este dilluns, presidirà el ple del Consell este dimarts tal com estava previst. Presidència descarta que tinga una baixa mèdica.

Vilaplana ha assegurat que Mazón va mostrar una actitud distesa i sense pressa el dia de la DANA

Maribel Vilaplana ha declarat que Carlos Mazón s'ha mostrat distés i sense pressa després del menjar en la jornada de la DANA. Ha detallat el passeig cap a l'aparcament, la proposta d'anar a l'estadi del Llevant UD i una conversa sobre À Punt i l'ús del valencià.

El València Basket busca la seua primera victòria davant Fenerbahce a Istanbul

El València Basket visita a Fenerbahce en la quinta jornada d'Eurolliga amb l'objectiu d'estrenar-se davant un rival que sempre li ha guanyat. Arriba amb cinc triomfs seguits i recupera efectius.

El Vila-real complirà el seu partit 50 en la Lliga de Campions davant el Pafos

El Vila-real complirà el seu partit número 50 en la Lliga de Campions davant el Pafos. Després de cinc participacions i una prèvia, acumula 49 partits amb balanç 14-16-19