L’advertència de l’OMS a les portes del 2021: «Per damunt de qualsevol cosa»

 

En unes hores posem punt final a l’any 2020 i donem la benvinguda al 2021. La pandèmia del Covid-19 ha sigut la gran protagonista i, lamentablement, ho seguirà sent en 2021, encara que esperem, per a millor. A demés, amb la vacuna tenim més esperances i veiem la llum al final del túnel.

 

COVAX necessita 4.000 milions de dòlars

Ara més que mai, és hora d’acomiadar un any com mai ho havíem fet, amb màxima precaució, evitant festes i reunions innecessàries. Serà un cap d’any estrany, com tot el 2020, però valdrà la pena. I com sempre, ja s’estan emetent els discursos de cap d’any. Toca fer balanç de què és bo i del que és dolent. És hora de pensar en els errors duts a terme per no repetir-los, de pensar en el que vindrà amb els peus a terra.

 

El director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha sigut un dels primers a donar el discurs de cap d’any i ha demanat que «totes les persones en risc, no només en els països que poden permetre’s les vacunes, siguen immunitzades» contra el Covid-19.

 

«Este és el repte per este nou any», ha afirmat. I és per això que, segons Tedros, COVAX, el sistema de repartiment de vacunes a escala mundial, necessita «urgentment un poc més de 4.000 milions de dòlars per comprar vacunes per als països d’ingressos baixos».

 

És evident que la vacuna ens ha portat llum i optimisme. «Les vacunes oferixen esperança en el rumb de la pandèmia», ha assegurat el director general de l’OMS, que considera essencial, en este sentit, l’equitat.

 

«Hi ha llum al final del túnel, i arribarem junts. L’OMS està amb tu. Som una família i estem junts en això. Us desitjo a vosaltres i als vostres éssers estimats un any nou pacífic, segur i saludable». Tedros ha tancat el discurs pronunciant els tres desitjos de l’OMS per a l’any vinent.

 

Què demana l’OMS per a este 2021?

Podríem dir, doncs, que la carta als Reis Mags de Tedros i de l’OMS, es reduïx a tres desitjos bàsics. Primer, més inversió en Salut Pública per part dels governs. Este 2020 ha demostrat que no és suficient. «Tenim en el punt de mira la inversió en la cobertura sanitària universal per fer realitat la salut per a tothom», ha apuntat el director de l’OMS.

 

En segon lloc, Tedros recorda que el procés de vacunació serà llarg i, per tant, és essencial que la població seguisca «respectant les mesures provades i comprovades que ens mantenen segurs». Es refereix, per descomptat, al compromís tan necessari per part dels ciutadans de seguir mantenint la distància de seguretat, protegir-se amb la mascareta, rentar-se les mans contínuament i evitar aglomeracions, entre d’altres.

 

«Estes mesures simples, però efectives, salvaran vides i reduiran el sofriment que tantes persones han viscut en 2020», assegura, instant a la població a complir les normes i restriccions i a interioritzar les mesures de seguretat individuals en el nostre dia a dia.

 

I en tercer i últim lloc, el director general de l’OMS demana, «treballar junts de forma solidària, com a comunitat mundial, per promoure i protegir la salut avui i en el futur».

 

«Hem vist com les divisions en la política i en les comunitats alimenten el virus i fomenten la crisi», ha volgut recordar Tedros a tots els països europeus. «El 2020, una crisi sanitària de proporcions històriques ens ha demostrat que tot el món està connectat», ha finalitzat.

 

L’OMS aposta per la col·laboració i l’associació per salvar vides i guanyar la lluita contra la malícia, la desinformació i, sobretot, contra una pandèmia que no entén de nacionalitats.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU