12.5 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

L’advertència de l’OMS a les portes del 2021: «Per damunt de qualsevol cosa»

 

En unes hores posem punt final a l’any 2020 i donem la benvinguda al 2021. La pandèmia del Covid-19 ha sigut la gran protagonista i, lamentablement, ho seguirà sent en 2021, encara que esperem, per a millor. A demés, amb la vacuna tenim més esperances i veiem la llum al final del túnel.

 

COVAX necessita 4.000 milions de dòlars

Ara més que mai, és hora d’acomiadar un any com mai ho havíem fet, amb màxima precaució, evitant festes i reunions innecessàries. Serà un cap d’any estrany, com tot el 2020, però valdrà la pena. I com sempre, ja s’estan emetent els discursos de cap d’any. Toca fer balanç de què és bo i del que és dolent. És hora de pensar en els errors duts a terme per no repetir-los, de pensar en el que vindrà amb els peus a terra.

 

El director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha sigut un dels primers a donar el discurs de cap d’any i ha demanat que «totes les persones en risc, no només en els països que poden permetre’s les vacunes, siguen immunitzades» contra el Covid-19.

 

«Este és el repte per este nou any», ha afirmat. I és per això que, segons Tedros, COVAX, el sistema de repartiment de vacunes a escala mundial, necessita «urgentment un poc més de 4.000 milions de dòlars per comprar vacunes per als països d’ingressos baixos».

 

És evident que la vacuna ens ha portat llum i optimisme. «Les vacunes oferixen esperança en el rumb de la pandèmia», ha assegurat el director general de l’OMS, que considera essencial, en este sentit, l’equitat.

 

«Hi ha llum al final del túnel, i arribarem junts. L’OMS està amb tu. Som una família i estem junts en això. Us desitjo a vosaltres i als vostres éssers estimats un any nou pacífic, segur i saludable». Tedros ha tancat el discurs pronunciant els tres desitjos de l’OMS per a l’any vinent.

 

Què demana l’OMS per a este 2021?

Podríem dir, doncs, que la carta als Reis Mags de Tedros i de l’OMS, es reduïx a tres desitjos bàsics. Primer, més inversió en Salut Pública per part dels governs. Este 2020 ha demostrat que no és suficient. «Tenim en el punt de mira la inversió en la cobertura sanitària universal per fer realitat la salut per a tothom», ha apuntat el director de l’OMS.

 

En segon lloc, Tedros recorda que el procés de vacunació serà llarg i, per tant, és essencial que la població seguisca «respectant les mesures provades i comprovades que ens mantenen segurs». Es refereix, per descomptat, al compromís tan necessari per part dels ciutadans de seguir mantenint la distància de seguretat, protegir-se amb la mascareta, rentar-se les mans contínuament i evitar aglomeracions, entre d’altres.

 

«Estes mesures simples, però efectives, salvaran vides i reduiran el sofriment que tantes persones han viscut en 2020», assegura, instant a la població a complir les normes i restriccions i a interioritzar les mesures de seguretat individuals en el nostre dia a dia.

 

I en tercer i últim lloc, el director general de l’OMS demana, «treballar junts de forma solidària, com a comunitat mundial, per promoure i protegir la salut avui i en el futur».

 

«Hem vist com les divisions en la política i en les comunitats alimenten el virus i fomenten la crisi», ha volgut recordar Tedros a tots els països europeus. «El 2020, una crisi sanitària de proporcions històriques ens ha demostrat que tot el món està connectat», ha finalitzat.

 

L’OMS aposta per la col·laboració i l’associació per salvar vides i guanyar la lluita contra la malícia, la desinformació i, sobretot, contra una pandèmia que no entén de nacionalitats.

Últimes notícies

Concentració a València reconeix un any de lluita per les víctimes de la DANA

Diversos centenars de persones s'han reunit en la Plaça de la Verge per a agrair el suport dels moviments socials a les víctimes de la DANA. La jornada ha coincidit amb la renúncia de Carlos Mazón com president de la Generalitat.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia com president de la Generalitat

Carlos Mazón ha registrat la seua renúncia com president de la Generalitat en Les Corts, després d'anunciar-la al matí. S'activa el relleu i el calendari d'investidura.

Una concentració reconeix un any de suport a les víctimes de la DANA a València

Diversos centenars de persones s'han concentrat en la Plaça de la Verge per a agrair un any de suport a les víctimes de la DANA, coincidint amb la renúncia de Mazón.

Tristesa i alleujament en la cúpula del PP per la dimissió de Carlos Mazón

La renúncia del president valencià ha coincidit amb la reunió mensual del PP a Gènova, marcada per absències i per un to contingut. Dirigents l'han qualificada d'inevitable.

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.

Baldoví acusa a Mazón de ser un president indigne fins a l’últim dia

Baldoví ha acusat a Mazón d'intentar difuminar la seua culpa per la DANA i de faltar al respecte a les Corts i a les víctimes al no registrar la seua renúncia. Ha advertit que, segons ell, Vox decidirà el relleu en la Generalitat.

Víctimes de la DANA veuen la dimissió de Mazón com primer pas i demanen presó

Col·lectius d'afectats han celebrat la renúncia com un èxit de la dignitat valenciana, però han advertit que seguiran fins a depurar responsabilitats penals i polítiques.

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.