L’aeroport de Barajas va detectar 32 viatgers amb coronavirus entre maig i juny

 

La Comunitat de Madrid ha rebut 32 persones amb positiu en coronavirus per l’aeroport d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas, des de l’11 de maig a l’11 de juny. D’ells, cinc han sigut hospitalitzats a causa de la seua gravetat.

 

D’esta manera ho ha revelat la dirigent madrilenya Isabel Díaz Ayuso en la seua intervenció en el Ple de l’Assemblea de Madrid, en resposta a una pregunta sobre turisme del portaveu de Més Madrid, Pablo Gómez Perpinyà. «No podem tornar arrere», ha subratllat Ayuso.

 

Ayuso demana un control sobre els turistes

La presidenta regional ha recordat que fa més d’un mes que demanen reunir-se amb el Govern central per a establir un protocol conjunt, atés que és l’única manera d’aprofundir en la prevenció, perquè ella «no pot perseguir turistes per a que es fiquen en un hospital» .

 

El que sí es pot fer és que els turistes «reben un SMS en arribar al territori nacional» o posar en marxa «una estratègia en la mateixa frontera». Per a això, ha insistit que es necessita el treball de les dos administracions, que estes vagen «de la mà».

 

«Una epidèmia només es pot parar si els països treballen units»

«Em sorprén que per a tantes cimeres, per a posar-nos d’acord tantes voltes entre països, per a debats que després no arriben a res, coste poc; però que després no liderem una estratègia de l’epidèmia entre països, que Espanya no s’haja molestat», ha subratllat. Per a Ayuso, cal proposar «una estratègia a nivell mundial perquè una epidèmia només es pot parar si tots els països treballen units».

 

En este punt, Ayuso ha recordat les paraules d’alerta que el seu conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, va traslladar al Ministeri de Sanitat abans del 8 de març, Dia de la Dona, sobre el coronavirus. En este sentit, ha aconsellat que als companys, «a qui amb tant de gust sempre ataquen», potser «cal atacar menys i escoltar més». Segons la dirigent, «si no s’augmenta la seguretat enfront del Covid-19 en Barajas, el mateix que va passar pot tornar a produir-se en tot el país».

 

«Li demane al Govern d’Espanya més lideratge, que parle amb totes les comunitats», ha sol·licitat. Al mateix temps, ha insistit a demanar un «pla nacional urgent».

 

Crítiques de Més Madrid

Per la seua banda, Perpinyà també ha traslladat les seues crítiques al protocol de Barajas del Govern central, però ha incidit que tampoc el Govern regional està fent «els deures», atés que «la immensa majoria de les coses que falten per fer són mesures que depenen únicament i exclusivament» d’ell.

 

«La realitat és que vostés no estan preocupats ni per la salut del turisme ni per la salut del conjunt dels madrilenys, vostés estan preocupats exclusivament per trobar una víctima expiatòria per tornar a crear rebombori en el cas de què les coses isquen malament, i esta és la trista realitat del seu Govern», ha afirmat.

Últimes notícies

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.