L’aeroport de Barajas va detectar 32 viatgers amb coronavirus entre maig i juny

 

La Comunitat de Madrid ha rebut 32 persones amb positiu en coronavirus per l’aeroport d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas, des de l’11 de maig a l’11 de juny. D’ells, cinc han sigut hospitalitzats a causa de la seua gravetat.

 

D’esta manera ho ha revelat la dirigent madrilenya Isabel Díaz Ayuso en la seua intervenció en el Ple de l’Assemblea de Madrid, en resposta a una pregunta sobre turisme del portaveu de Més Madrid, Pablo Gómez Perpinyà. «No podem tornar arrere», ha subratllat Ayuso.

 

Ayuso demana un control sobre els turistes

La presidenta regional ha recordat que fa més d’un mes que demanen reunir-se amb el Govern central per a establir un protocol conjunt, atés que és l’única manera d’aprofundir en la prevenció, perquè ella «no pot perseguir turistes per a que es fiquen en un hospital» .

 

El que sí es pot fer és que els turistes «reben un SMS en arribar al territori nacional» o posar en marxa «una estratègia en la mateixa frontera». Per a això, ha insistit que es necessita el treball de les dos administracions, que estes vagen «de la mà».

 

«Una epidèmia només es pot parar si els països treballen units»

«Em sorprén que per a tantes cimeres, per a posar-nos d’acord tantes voltes entre països, per a debats que després no arriben a res, coste poc; però que després no liderem una estratègia de l’epidèmia entre països, que Espanya no s’haja molestat», ha subratllat. Per a Ayuso, cal proposar «una estratègia a nivell mundial perquè una epidèmia només es pot parar si tots els països treballen units».

 

En este punt, Ayuso ha recordat les paraules d’alerta que el seu conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, va traslladar al Ministeri de Sanitat abans del 8 de març, Dia de la Dona, sobre el coronavirus. En este sentit, ha aconsellat que als companys, «a qui amb tant de gust sempre ataquen», potser «cal atacar menys i escoltar més». Segons la dirigent, «si no s’augmenta la seguretat enfront del Covid-19 en Barajas, el mateix que va passar pot tornar a produir-se en tot el país».

 

«Li demane al Govern d’Espanya més lideratge, que parle amb totes les comunitats», ha sol·licitat. Al mateix temps, ha insistit a demanar un «pla nacional urgent».

 

Crítiques de Més Madrid

Per la seua banda, Perpinyà també ha traslladat les seues crítiques al protocol de Barajas del Govern central, però ha incidit que tampoc el Govern regional està fent «els deures», atés que «la immensa majoria de les coses que falten per fer són mesures que depenen únicament i exclusivament» d’ell.

 

«La realitat és que vostés no estan preocupats ni per la salut del turisme ni per la salut del conjunt dels madrilenys, vostés estan preocupats exclusivament per trobar una víctima expiatòria per tornar a crear rebombori en el cas de què les coses isquen malament, i esta és la trista realitat del seu Govern», ha afirmat.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.