L’aeroport de Barajas va detectar 32 viatgers amb coronavirus entre maig i juny

 

La Comunitat de Madrid ha rebut 32 persones amb positiu en coronavirus per l’aeroport d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas, des de l’11 de maig a l’11 de juny. D’ells, cinc han sigut hospitalitzats a causa de la seua gravetat.

 

D’esta manera ho ha revelat la dirigent madrilenya Isabel Díaz Ayuso en la seua intervenció en el Ple de l’Assemblea de Madrid, en resposta a una pregunta sobre turisme del portaveu de Més Madrid, Pablo Gómez Perpinyà. «No podem tornar arrere», ha subratllat Ayuso.

 

Ayuso demana un control sobre els turistes

La presidenta regional ha recordat que fa més d’un mes que demanen reunir-se amb el Govern central per a establir un protocol conjunt, atés que és l’única manera d’aprofundir en la prevenció, perquè ella «no pot perseguir turistes per a que es fiquen en un hospital» .

 

El que sí es pot fer és que els turistes «reben un SMS en arribar al territori nacional» o posar en marxa «una estratègia en la mateixa frontera». Per a això, ha insistit que es necessita el treball de les dos administracions, que estes vagen «de la mà».

 

«Una epidèmia només es pot parar si els països treballen units»

«Em sorprén que per a tantes cimeres, per a posar-nos d’acord tantes voltes entre països, per a debats que després no arriben a res, coste poc; però que després no liderem una estratègia de l’epidèmia entre països, que Espanya no s’haja molestat», ha subratllat. Per a Ayuso, cal proposar «una estratègia a nivell mundial perquè una epidèmia només es pot parar si tots els països treballen units».

 

En este punt, Ayuso ha recordat les paraules d’alerta que el seu conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, va traslladar al Ministeri de Sanitat abans del 8 de març, Dia de la Dona, sobre el coronavirus. En este sentit, ha aconsellat que als companys, «a qui amb tant de gust sempre ataquen», potser «cal atacar menys i escoltar més». Segons la dirigent, «si no s’augmenta la seguretat enfront del Covid-19 en Barajas, el mateix que va passar pot tornar a produir-se en tot el país».

 

«Li demane al Govern d’Espanya més lideratge, que parle amb totes les comunitats», ha sol·licitat. Al mateix temps, ha insistit a demanar un «pla nacional urgent».

 

Crítiques de Més Madrid

Per la seua banda, Perpinyà també ha traslladat les seues crítiques al protocol de Barajas del Govern central, però ha incidit que tampoc el Govern regional està fent «els deures», atés que «la immensa majoria de les coses que falten per fer són mesures que depenen únicament i exclusivament» d’ell.

 

«La realitat és que vostés no estan preocupats ni per la salut del turisme ni per la salut del conjunt dels madrilenys, vostés estan preocupats exclusivament per trobar una víctima expiatòria per tornar a crear rebombori en el cas de què les coses isquen malament, i esta és la trista realitat del seu Govern», ha afirmat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.

López-Arostegui: ser fidels al nostre joc per a competir al màxim davant Baskonia

López-Arostegui va remarcar que València Basket ha de defendre, rebotar i córrer per a imposar el seu ritme en la visita al Kosner Baskonia en la jornada 29 d'Eurolliga. Va rebutjar que la recent Copa del Rei relaxe al rival i va avisar d'un equip reforçat.