7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

L’aeroport de Barajas va detectar 32 viatgers amb coronavirus entre maig i juny

 

La Comunitat de Madrid ha rebut 32 persones amb positiu en coronavirus per l’aeroport d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas, des de l’11 de maig a l’11 de juny. D’ells, cinc han sigut hospitalitzats a causa de la seua gravetat.

 

D’esta manera ho ha revelat la dirigent madrilenya Isabel Díaz Ayuso en la seua intervenció en el Ple de l’Assemblea de Madrid, en resposta a una pregunta sobre turisme del portaveu de Més Madrid, Pablo Gómez Perpinyà. «No podem tornar arrere», ha subratllat Ayuso.

 

Ayuso demana un control sobre els turistes

La presidenta regional ha recordat que fa més d’un mes que demanen reunir-se amb el Govern central per a establir un protocol conjunt, atés que és l’única manera d’aprofundir en la prevenció, perquè ella «no pot perseguir turistes per a que es fiquen en un hospital» .

 

El que sí es pot fer és que els turistes «reben un SMS en arribar al territori nacional» o posar en marxa «una estratègia en la mateixa frontera». Per a això, ha insistit que es necessita el treball de les dos administracions, que estes vagen «de la mà».

 

«Una epidèmia només es pot parar si els països treballen units»

«Em sorprén que per a tantes cimeres, per a posar-nos d’acord tantes voltes entre països, per a debats que després no arriben a res, coste poc; però que després no liderem una estratègia de l’epidèmia entre països, que Espanya no s’haja molestat», ha subratllat. Per a Ayuso, cal proposar «una estratègia a nivell mundial perquè una epidèmia només es pot parar si tots els països treballen units».

 

En este punt, Ayuso ha recordat les paraules d’alerta que el seu conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, va traslladar al Ministeri de Sanitat abans del 8 de març, Dia de la Dona, sobre el coronavirus. En este sentit, ha aconsellat que als companys, «a qui amb tant de gust sempre ataquen», potser «cal atacar menys i escoltar més». Segons la dirigent, «si no s’augmenta la seguretat enfront del Covid-19 en Barajas, el mateix que va passar pot tornar a produir-se en tot el país».

 

«Li demane al Govern d’Espanya més lideratge, que parle amb totes les comunitats», ha sol·licitat. Al mateix temps, ha insistit a demanar un «pla nacional urgent».

 

Crítiques de Més Madrid

Per la seua banda, Perpinyà també ha traslladat les seues crítiques al protocol de Barajas del Govern central, però ha incidit que tampoc el Govern regional està fent «els deures», atés que «la immensa majoria de les coses que falten per fer són mesures que depenen únicament i exclusivament» d’ell.

 

«La realitat és que vostés no estan preocupats ni per la salut del turisme ni per la salut del conjunt dels madrilenys, vostés estan preocupats exclusivament per trobar una víctima expiatòria per tornar a crear rebombori en el cas de què les coses isquen malament, i esta és la trista realitat del seu Govern», ha afirmat.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.