L’aeroport de Barajas va detectar 32 viatgers amb coronavirus entre maig i juny

 

La Comunitat de Madrid ha rebut 32 persones amb positiu en coronavirus per l’aeroport d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas, des de l’11 de maig a l’11 de juny. D’ells, cinc han sigut hospitalitzats a causa de la seua gravetat.

 

D’esta manera ho ha revelat la dirigent madrilenya Isabel Díaz Ayuso en la seua intervenció en el Ple de l’Assemblea de Madrid, en resposta a una pregunta sobre turisme del portaveu de Més Madrid, Pablo Gómez Perpinyà. «No podem tornar arrere», ha subratllat Ayuso.

 

Ayuso demana un control sobre els turistes

La presidenta regional ha recordat que fa més d’un mes que demanen reunir-se amb el Govern central per a establir un protocol conjunt, atés que és l’única manera d’aprofundir en la prevenció, perquè ella «no pot perseguir turistes per a que es fiquen en un hospital» .

 

El que sí es pot fer és que els turistes «reben un SMS en arribar al territori nacional» o posar en marxa «una estratègia en la mateixa frontera». Per a això, ha insistit que es necessita el treball de les dos administracions, que estes vagen «de la mà».

 

«Una epidèmia només es pot parar si els països treballen units»

«Em sorprén que per a tantes cimeres, per a posar-nos d’acord tantes voltes entre països, per a debats que després no arriben a res, coste poc; però que després no liderem una estratègia de l’epidèmia entre països, que Espanya no s’haja molestat», ha subratllat. Per a Ayuso, cal proposar «una estratègia a nivell mundial perquè una epidèmia només es pot parar si tots els països treballen units».

 

En este punt, Ayuso ha recordat les paraules d’alerta que el seu conseller de Sanitat, Enrique Ruiz Escudero, va traslladar al Ministeri de Sanitat abans del 8 de març, Dia de la Dona, sobre el coronavirus. En este sentit, ha aconsellat que als companys, «a qui amb tant de gust sempre ataquen», potser «cal atacar menys i escoltar més». Segons la dirigent, «si no s’augmenta la seguretat enfront del Covid-19 en Barajas, el mateix que va passar pot tornar a produir-se en tot el país».

 

«Li demane al Govern d’Espanya més lideratge, que parle amb totes les comunitats», ha sol·licitat. Al mateix temps, ha insistit a demanar un «pla nacional urgent».

 

Crítiques de Més Madrid

Per la seua banda, Perpinyà també ha traslladat les seues crítiques al protocol de Barajas del Govern central, però ha incidit que tampoc el Govern regional està fent «els deures», atés que «la immensa majoria de les coses que falten per fer són mesures que depenen únicament i exclusivament» d’ell.

 

«La realitat és que vostés no estan preocupats ni per la salut del turisme ni per la salut del conjunt dels madrilenys, vostés estan preocupats exclusivament per trobar una víctima expiatòria per tornar a crear rebombori en el cas de què les coses isquen malament, i esta és la trista realitat del seu Govern», ha afirmat.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.