Aglomeracions en la plaça de l’Ajuntament de València per a vore arribar als Reis Mags d’Orient

 

La recepció ‘secreta’ als Reis Mags finalment no ha sigut tan secreta. Centenars de persones han acudit a la plaça de l’Ajuntament de València en la vesprada d’este dimarts, 5 de gener, per a vore l’arribada dels Reis d’Orient.

 

Enguany s’ha suspès la cavalcada al Cap i Casal, i l’arribada de Ses Majestats a l’Ajuntament de València per a ser rebuts per l’alcalde, Joan Ribó, i la fallera major infantil, Carla García, s’ha fet amb el més absolut secret.

 

No obstant això, ni la pandèmia ha evitat aglomeracions en la plaça, fins al punt que la retransmissió oficial a través d’À Punt ha demanat en dos ocasions als veïns que no s’acostaren fins al consistori. 

 

Les imàtgens que s’han vist per televisió impressionen, sobretot perquè la recepció s’ha celebrat a la mateixa hora que Sanitat ha donat les noves dades de positius per coronavirus i morts en el territori valencià, dades, per cert, de rècord: 3.930 nous casos de coronavirus i 85 defuncions en el territori valencià

 

 

La reacció de la consellera de Sanitat

Les reaccions dels polítics no s’han fet esperar, ja que consideren lamentable les imàtgens de les aglomeracions. En este sentit, la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló s’ha mostrat totalment en contra de l’actitud dels assistents en plena pandèmia del coronavirus

 

Per la seua part, Manolo Mata, portaveu del PSOE en les Corts Valencianes ha dit «crec que el millor és callar». La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra ha manifestat: «Doncs no callem. Açò és incomprensible! No podem callar en la situació de gravetat en què estem».

 

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.