15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Aglomeracions en la plaça de l’Ajuntament de València per a vore arribar als Reis Mags d’Orient

 

La recepció ‘secreta’ als Reis Mags finalment no ha sigut tan secreta. Centenars de persones han acudit a la plaça de l’Ajuntament de València en la vesprada d’este dimarts, 5 de gener, per a vore l’arribada dels Reis d’Orient.

 

Enguany s’ha suspès la cavalcada al Cap i Casal, i l’arribada de Ses Majestats a l’Ajuntament de València per a ser rebuts per l’alcalde, Joan Ribó, i la fallera major infantil, Carla García, s’ha fet amb el més absolut secret.

 

No obstant això, ni la pandèmia ha evitat aglomeracions en la plaça, fins al punt que la retransmissió oficial a través d’À Punt ha demanat en dos ocasions als veïns que no s’acostaren fins al consistori. 

 

Les imàtgens que s’han vist per televisió impressionen, sobretot perquè la recepció s’ha celebrat a la mateixa hora que Sanitat ha donat les noves dades de positius per coronavirus i morts en el territori valencià, dades, per cert, de rècord: 3.930 nous casos de coronavirus i 85 defuncions en el territori valencià

 

 

La reacció de la consellera de Sanitat

Les reaccions dels polítics no s’han fet esperar, ja que consideren lamentable les imàtgens de les aglomeracions. En este sentit, la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló s’ha mostrat totalment en contra de l’actitud dels assistents en plena pandèmia del coronavirus

 

Per la seua part, Manolo Mata, portaveu del PSOE en les Corts Valencianes ha dit «crec que el millor és callar». La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra ha manifestat: «Doncs no callem. Açò és incomprensible! No podem callar en la situació de gravetat en què estem».

 

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.