Aglomeracions en la plaça de l’Ajuntament de València per a vore arribar als Reis Mags d’Orient

 

La recepció ‘secreta’ als Reis Mags finalment no ha sigut tan secreta. Centenars de persones han acudit a la plaça de l’Ajuntament de València en la vesprada d’este dimarts, 5 de gener, per a vore l’arribada dels Reis d’Orient.

 

Enguany s’ha suspès la cavalcada al Cap i Casal, i l’arribada de Ses Majestats a l’Ajuntament de València per a ser rebuts per l’alcalde, Joan Ribó, i la fallera major infantil, Carla García, s’ha fet amb el més absolut secret.

 

No obstant això, ni la pandèmia ha evitat aglomeracions en la plaça, fins al punt que la retransmissió oficial a través d’À Punt ha demanat en dos ocasions als veïns que no s’acostaren fins al consistori. 

 

Les imàtgens que s’han vist per televisió impressionen, sobretot perquè la recepció s’ha celebrat a la mateixa hora que Sanitat ha donat les noves dades de positius per coronavirus i morts en el territori valencià, dades, per cert, de rècord: 3.930 nous casos de coronavirus i 85 defuncions en el territori valencià

 

 

La reacció de la consellera de Sanitat

Les reaccions dels polítics no s’han fet esperar, ja que consideren lamentable les imàtgens de les aglomeracions. En este sentit, la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló s’ha mostrat totalment en contra de l’actitud dels assistents en plena pandèmia del coronavirus

 

Per la seua part, Manolo Mata, portaveu del PSOE en les Corts Valencianes ha dit «crec que el millor és callar». La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra ha manifestat: «Doncs no callem. Açò és incomprensible! No podem callar en la situació de gravetat en què estem».

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.