Aglomeracions en els exàmens de la Universitat de València (UV), en plena pandèmia del coronavirus

 

Este dilluns, 18 de gener, cap a les 08.30 hores, va tindre lloc en el campus de Tarongers de la Universitat de València (UV), un examen per als alumnes de Ciències Polítiques i del doble grau de Sociologia i Ciències Polítiques.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Universitat de València va distribuir als alumnes en quatre classes diferents per a respectar les mesures de seguretat. No obstant això, ràpidament, les classes van començar a omplir-se i deixar de respectar-se la distància de seguretat.

 

Dos treballadores d’este centre universitari van haver d’atendre quasi una vintena d’espais amb centenars de persones i es van vore desbordades per la situació

 

Les queixes dels alumnes

La Facultat de Dret comptava amb el cens de les classes des de setembre i sabia els aforaments reduïts de les aules, però pareix que no es van revisar perquè el protocol no va funcionar.

 

Els estudiants van començar a queixar-se, van fer fotos per a denunciar la situació i no van dubtar en criticar que la meitat de les finestres estaven tancades. Açò va exposar a tots els presents a un risc major

 

La classe no va tardar a omplir-se i per a mantindre la distància es va buscar una altra nova aula perquè pogueren fer allí l’examen els seus alumnes.

 

Espais insuficients per als exàmens

D’esta forma, va quedar en evidència que les tres sales que s’havien previst per a les quatre classes de l’assignatura, tots matriculats i presents en el registre de la UV, eren més que insuficients i per a evitar riscos en un dels pitjors moments de la pandèmia el que feia falta era disposar de cinc.

 

Ningú ho va predir i es va exposar als alumnes a un risc innecessari per falta de planificació. Esta situació contrasta amb altres experiències d’alumnes de la mateixa universitat, ja que el mateix dia en altres aules es van dur a terme les recomanacions, els professors van guiar als alumnes, hi havien llistes preparades i revisades i es van ventilar molt millor els espais.

Últimes notícies

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.

El València Basket tanca el mínim de jugadors ‘cupo’ però encara vol reforçar la plantilla

El València Basket ha assolit el mínim de quatre jugadors 'cupo' amb el fitxatge de Mario Saint-Supéry, però el club encara vol incorporar almenys un jugador més per a mantindre marge de maniobra en l’ACB.

El PSPV acusa el PP de frenar el blindatge del finançament de la dependència

El PSPV ha criticat que el PP haja votat en contra en el Congrés de la reforma que fixa per llei que l’Estat financie el 50% del sistema de dependència, malgrat reivindicar més fons per a la Comunitat Valenciana.

Onze detinguts per venda de droga en vivendes, trasters i una granja d’El Campello

La Guàrdia Civil ha detingut onze persones a El Campello per presumpta venda de cocaïna, marihuana i haixix en vivendes, trasters, un comerç i una granja avícola, i ha intervingut diners, vehicles i material per al tràfic de drogues.

Sato vol debutar prompte amb el València i guanyar-se la confiança de l’afició

El migcampista japonés Ryunosuke Sato ha expressat que vol debutar com més prompte millor amb el València CF i convertir-se en un futbolista fiable per a l’afició i el vestidor en l’última temporada a Mestalla.