Aglomeracions en els exàmens de la Universitat de València (UV), en plena pandèmia del coronavirus

 

Este dilluns, 18 de gener, cap a les 08.30 hores, va tindre lloc en el campus de Tarongers de la Universitat de València (UV), un examen per als alumnes de Ciències Polítiques i del doble grau de Sociologia i Ciències Polítiques.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Universitat de València va distribuir als alumnes en quatre classes diferents per a respectar les mesures de seguretat. No obstant això, ràpidament, les classes van començar a omplir-se i deixar de respectar-se la distància de seguretat.

 

Dos treballadores d’este centre universitari van haver d’atendre quasi una vintena d’espais amb centenars de persones i es van vore desbordades per la situació

 

Les queixes dels alumnes

La Facultat de Dret comptava amb el cens de les classes des de setembre i sabia els aforaments reduïts de les aules, però pareix que no es van revisar perquè el protocol no va funcionar.

 

Els estudiants van començar a queixar-se, van fer fotos per a denunciar la situació i no van dubtar en criticar que la meitat de les finestres estaven tancades. Açò va exposar a tots els presents a un risc major

 

La classe no va tardar a omplir-se i per a mantindre la distància es va buscar una altra nova aula perquè pogueren fer allí l’examen els seus alumnes.

 

Espais insuficients per als exàmens

D’esta forma, va quedar en evidència que les tres sales que s’havien previst per a les quatre classes de l’assignatura, tots matriculats i presents en el registre de la UV, eren més que insuficients i per a evitar riscos en un dels pitjors moments de la pandèmia el que feia falta era disposar de cinc.

 

Ningú ho va predir i es va exposar als alumnes a un risc innecessari per falta de planificació. Esta situació contrasta amb altres experiències d’alumnes de la mateixa universitat, ja que el mateix dia en altres aules es van dur a terme les recomanacions, els professors van guiar als alumnes, hi havien llistes preparades i revisades i es van ventilar molt millor els espais.

Últimes notícies

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.