Aglomeracions en els exàmens de la Universitat de València (UV), en plena pandèmia del coronavirus

 

Este dilluns, 18 de gener, cap a les 08.30 hores, va tindre lloc en el campus de Tarongers de la Universitat de València (UV), un examen per als alumnes de Ciències Polítiques i del doble grau de Sociologia i Ciències Polítiques.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Universitat de València va distribuir als alumnes en quatre classes diferents per a respectar les mesures de seguretat. No obstant això, ràpidament, les classes van començar a omplir-se i deixar de respectar-se la distància de seguretat.

 

Dos treballadores d’este centre universitari van haver d’atendre quasi una vintena d’espais amb centenars de persones i es van vore desbordades per la situació

 

Les queixes dels alumnes

La Facultat de Dret comptava amb el cens de les classes des de setembre i sabia els aforaments reduïts de les aules, però pareix que no es van revisar perquè el protocol no va funcionar.

 

Els estudiants van començar a queixar-se, van fer fotos per a denunciar la situació i no van dubtar en criticar que la meitat de les finestres estaven tancades. Açò va exposar a tots els presents a un risc major

 

La classe no va tardar a omplir-se i per a mantindre la distància es va buscar una altra nova aula perquè pogueren fer allí l’examen els seus alumnes.

 

Espais insuficients per als exàmens

D’esta forma, va quedar en evidència que les tres sales que s’havien previst per a les quatre classes de l’assignatura, tots matriculats i presents en el registre de la UV, eren més que insuficients i per a evitar riscos en un dels pitjors moments de la pandèmia el que feia falta era disposar de cinc.

 

Ningú ho va predir i es va exposar als alumnes a un risc innecessari per falta de planificació. Esta situació contrasta amb altres experiències d’alumnes de la mateixa universitat, ja que el mateix dia en altres aules es van dur a terme les recomanacions, els professors van guiar als alumnes, hi havien llistes preparades i revisades i es van ventilar molt millor els espais.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.