10 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

300.000 € d’ajudes per a promoure alternatives a les cremes de restes agrícoles

La Conselleria de Transició Ecològica ha convocat per 300.000 euros les ajudes per a promoure alternatives a les cremes com a mètode d’eliminació de restes agrícoles per a l’exercici de 2022.

És la primera vegada que es convoca aquest tipus de subvencions, amb origen en una ordre nova de 2021, dins de l’Estratègia Mosaic impulsada per aquesta Conselleria, a fi d’anar substituint de manera progressiva la crema de restes agrícoles per tècniques més sostenibles i beneficioses per a la lluita contra l’emergència climàtica.

El director general de Prevenció d’Incendis Forestals, Diego Marín, ha assenyalat que la convocatòria d’ajudes és una mesura per a promoure la trituració, el compost o l’aprofitament de la biomassa de les restes agrícoles per a disminuir els impactes mediambientals que poden provocar les cremes de restes de podes, substituint les pràctiques actuals per altres més sostenibles i beneficioses per a lluitar contra l’emergència climàtica.

Marín ha afegit que “la prevenció, la planificació i la gestió són pilars fonamentals en la lluita contra els incendis forestals“.

Aquestes ajudes van dotades amb fons propis de la Conselleria i s’orienten a l’adquisició de maquinària per al tractament de restes agrícoles, contractació de personal per a la utilització d’aquesta maquinària (de nova adquisició o que ja estiguera a la disposició de l’ajuntament) i/o contractació del servei de trituració, compostatge o valorització de la biomassa de restes agràries a una empresa externa.

Podran accedir a aquesta ajuda els municipis que tinguen el Pla local de Prevenció d’Incendis Forestals (PLPIF) aprovat.

La intensitat de l’ajuda s’estableix en funció de la població del municipi, afavorint els municipis menys poblats (amb un cens inferior a 1500 habitants) i amb menor disponibilitat pressupostària. L’import màxim de despesa subvencionable per expedient serà de 30.000 euros.

La concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant procediment de concurrència competitiva, i entre els criteris de valoració tenen més punts els municipis del sistema rural de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, els que disposen d’instal·lacions d’agrocompostage, així com les entitats locals amb major superfície agrícola situada en la Zona d’Influència Forestal, influint també en la baremació que el municipi compte amb algun Espai Natural Protegit.

El termini de presentació de sol·licituds per a l’exercici 2022 serà d’un mes. La convocatòria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en: consultar ací

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.