300.000 € d’ajudes per a promoure alternatives a les cremes de restes agrícoles

La Conselleria de Transició Ecològica ha convocat per 300.000 euros les ajudes per a promoure alternatives a les cremes com a mètode d’eliminació de restes agrícoles per a l’exercici de 2022.

És la primera vegada que es convoca aquest tipus de subvencions, amb origen en una ordre nova de 2021, dins de l’Estratègia Mosaic impulsada per aquesta Conselleria, a fi d’anar substituint de manera progressiva la crema de restes agrícoles per tècniques més sostenibles i beneficioses per a la lluita contra l’emergència climàtica.

El director general de Prevenció d’Incendis Forestals, Diego Marín, ha assenyalat que la convocatòria d’ajudes és una mesura per a promoure la trituració, el compost o l’aprofitament de la biomassa de les restes agrícoles per a disminuir els impactes mediambientals que poden provocar les cremes de restes de podes, substituint les pràctiques actuals per altres més sostenibles i beneficioses per a lluitar contra l’emergència climàtica.

Marín ha afegit que “la prevenció, la planificació i la gestió són pilars fonamentals en la lluita contra els incendis forestals“.

Aquestes ajudes van dotades amb fons propis de la Conselleria i s’orienten a l’adquisició de maquinària per al tractament de restes agrícoles, contractació de personal per a la utilització d’aquesta maquinària (de nova adquisició o que ja estiguera a la disposició de l’ajuntament) i/o contractació del servei de trituració, compostatge o valorització de la biomassa de restes agràries a una empresa externa.

Podran accedir a aquesta ajuda els municipis que tinguen el Pla local de Prevenció d’Incendis Forestals (PLPIF) aprovat.

La intensitat de l’ajuda s’estableix en funció de la població del municipi, afavorint els municipis menys poblats (amb un cens inferior a 1500 habitants) i amb menor disponibilitat pressupostària. L’import màxim de despesa subvencionable per expedient serà de 30.000 euros.

La concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant procediment de concurrència competitiva, i entre els criteris de valoració tenen més punts els municipis del sistema rural de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, els que disposen d’instal·lacions d’agrocompostage, així com les entitats locals amb major superfície agrícola situada en la Zona d’Influència Forestal, influint també en la baremació que el municipi compte amb algun Espai Natural Protegit.

El termini de presentació de sol·licituds per a l’exercici 2022 serà d’un mes. La convocatòria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en: consultar ací

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.