300.000 € d’ajudes per a promoure alternatives a les cremes de restes agrícoles

La Conselleria de Transició Ecològica ha convocat per 300.000 euros les ajudes per a promoure alternatives a les cremes com a mètode d’eliminació de restes agrícoles per a l’exercici de 2022.

És la primera vegada que es convoca aquest tipus de subvencions, amb origen en una ordre nova de 2021, dins de l’Estratègia Mosaic impulsada per aquesta Conselleria, a fi d’anar substituint de manera progressiva la crema de restes agrícoles per tècniques més sostenibles i beneficioses per a la lluita contra l’emergència climàtica.

El director general de Prevenció d’Incendis Forestals, Diego Marín, ha assenyalat que la convocatòria d’ajudes és una mesura per a promoure la trituració, el compost o l’aprofitament de la biomassa de les restes agrícoles per a disminuir els impactes mediambientals que poden provocar les cremes de restes de podes, substituint les pràctiques actuals per altres més sostenibles i beneficioses per a lluitar contra l’emergència climàtica.

Marín ha afegit que «la prevenció, la planificació i la gestió són pilars fonamentals en la lluita contra els incendis forestals«.

Aquestes ajudes van dotades amb fons propis de la Conselleria i s’orienten a l’adquisició de maquinària per al tractament de restes agrícoles, contractació de personal per a la utilització d’aquesta maquinària (de nova adquisició o que ja estiguera a la disposició de l’ajuntament) i/o contractació del servei de trituració, compostatge o valorització de la biomassa de restes agràries a una empresa externa.

Podran accedir a aquesta ajuda els municipis que tinguen el Pla local de Prevenció d’Incendis Forestals (PLPIF) aprovat.

La intensitat de l’ajuda s’estableix en funció de la població del municipi, afavorint els municipis menys poblats (amb un cens inferior a 1500 habitants) i amb menor disponibilitat pressupostària. L’import màxim de despesa subvencionable per expedient serà de 30.000 euros.

La concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant procediment de concurrència competitiva, i entre els criteris de valoració tenen més punts els municipis del sistema rural de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, els que disposen d’instal·lacions d’agrocompostage, així com les entitats locals amb major superfície agrícola situada en la Zona d’Influència Forestal, influint també en la baremació que el municipi compte amb algun Espai Natural Protegit.

El termini de presentació de sol·licituds per a l’exercici 2022 serà d’un mes. La convocatòria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en: consultar ací

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.