15.4 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

300.000 € d’ajudes per a promoure alternatives a les cremes de restes agrícoles

La Conselleria de Transició Ecològica ha convocat per 300.000 euros les ajudes per a promoure alternatives a les cremes com a mètode d’eliminació de restes agrícoles per a l’exercici de 2022.

És la primera vegada que es convoca aquest tipus de subvencions, amb origen en una ordre nova de 2021, dins de l’Estratègia Mosaic impulsada per aquesta Conselleria, a fi d’anar substituint de manera progressiva la crema de restes agrícoles per tècniques més sostenibles i beneficioses per a la lluita contra l’emergència climàtica.

El director general de Prevenció d’Incendis Forestals, Diego Marín, ha assenyalat que la convocatòria d’ajudes és una mesura per a promoure la trituració, el compost o l’aprofitament de la biomassa de les restes agrícoles per a disminuir els impactes mediambientals que poden provocar les cremes de restes de podes, substituint les pràctiques actuals per altres més sostenibles i beneficioses per a lluitar contra l’emergència climàtica.

Marín ha afegit que “la prevenció, la planificació i la gestió són pilars fonamentals en la lluita contra els incendis forestals“.

Aquestes ajudes van dotades amb fons propis de la Conselleria i s’orienten a l’adquisició de maquinària per al tractament de restes agrícoles, contractació de personal per a la utilització d’aquesta maquinària (de nova adquisició o que ja estiguera a la disposició de l’ajuntament) i/o contractació del servei de trituració, compostatge o valorització de la biomassa de restes agràries a una empresa externa.

Podran accedir a aquesta ajuda els municipis que tinguen el Pla local de Prevenció d’Incendis Forestals (PLPIF) aprovat.

La intensitat de l’ajuda s’estableix en funció de la població del municipi, afavorint els municipis menys poblats (amb un cens inferior a 1500 habitants) i amb menor disponibilitat pressupostària. L’import màxim de despesa subvencionable per expedient serà de 30.000 euros.

La concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant procediment de concurrència competitiva, i entre els criteris de valoració tenen més punts els municipis del sistema rural de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, els que disposen d’instal·lacions d’agrocompostage, així com les entitats locals amb major superfície agrícola situada en la Zona d’Influència Forestal, influint també en la baremació que el municipi compte amb algun Espai Natural Protegit.

El termini de presentació de sol·licituds per a l’exercici 2022 serà d’un mes. La convocatòria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en: consultar ací

Últimes notícies

València tanca demà parcs, jardins i cementeris per alerta taronja de pluges

L'Ajuntament de València tancarà des de les 08.00 del diumenge parcs, jardins i cementeris davant l'alerta taronja per pluges i suspén les activitats esportives a l'aire lliure.

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.