300.000 € d’ajudes per a promoure alternatives a les cremes de restes agrícoles

La Conselleria de Transició Ecològica ha convocat per 300.000 euros les ajudes per a promoure alternatives a les cremes com a mètode d’eliminació de restes agrícoles per a l’exercici de 2022.

És la primera vegada que es convoca aquest tipus de subvencions, amb origen en una ordre nova de 2021, dins de l’Estratègia Mosaic impulsada per aquesta Conselleria, a fi d’anar substituint de manera progressiva la crema de restes agrícoles per tècniques més sostenibles i beneficioses per a la lluita contra l’emergència climàtica.

El director general de Prevenció d’Incendis Forestals, Diego Marín, ha assenyalat que la convocatòria d’ajudes és una mesura per a promoure la trituració, el compost o l’aprofitament de la biomassa de les restes agrícoles per a disminuir els impactes mediambientals que poden provocar les cremes de restes de podes, substituint les pràctiques actuals per altres més sostenibles i beneficioses per a lluitar contra l’emergència climàtica.

Marín ha afegit que «la prevenció, la planificació i la gestió són pilars fonamentals en la lluita contra els incendis forestals«.

Aquestes ajudes van dotades amb fons propis de la Conselleria i s’orienten a l’adquisició de maquinària per al tractament de restes agrícoles, contractació de personal per a la utilització d’aquesta maquinària (de nova adquisició o que ja estiguera a la disposició de l’ajuntament) i/o contractació del servei de trituració, compostatge o valorització de la biomassa de restes agràries a una empresa externa.

Podran accedir a aquesta ajuda els municipis que tinguen el Pla local de Prevenció d’Incendis Forestals (PLPIF) aprovat.

La intensitat de l’ajuda s’estableix en funció de la població del municipi, afavorint els municipis menys poblats (amb un cens inferior a 1500 habitants) i amb menor disponibilitat pressupostària. L’import màxim de despesa subvencionable per expedient serà de 30.000 euros.

La concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant procediment de concurrència competitiva, i entre els criteris de valoració tenen més punts els municipis del sistema rural de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, els que disposen d’instal·lacions d’agrocompostage, així com les entitats locals amb major superfície agrícola situada en la Zona d’Influència Forestal, influint també en la baremació que el municipi compte amb algun Espai Natural Protegit.

El termini de presentació de sol·licituds per a l’exercici 2022 serà d’un mes. La convocatòria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en: consultar ací

Últimes notícies

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.