Ajudes de cinc milions d’euros a les pèrdues pel “cotonet” en cítrics i caqui

La conselleria d’Agricultura ha publicat hui la convocatòria d’ajudes directes, de cinc milions d’euros, per a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui durant la campanya 2021-2022, a conseqüència de l’afecció de la plaga del “cotonet” (Delottococcus aberiae).

La consellera Mireia Mollà ha explicat que es tracta d’una mesura “per a atendre la demanda dels agricultors afectats de manera rellevant per la presència de “cotonet” en cítrics i en caquis en determinats municipis, amb la finalitat de contribuir en tots els fronts a frenar l’impacte de la plaga sobre la rendibilitat de les explotacions”.

La convocatòria, publicada hui en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), indica que podran acollir-se a les ajudes tots aquells agricultors que acrediten l’existència en les seues parcel·les de pèrdues de producció superiors al 30% de la collita, respecte a la mitjana de les tres campanyes anteriors, a conseqüència dels danys causats per la referida plaga.

Les ajudes directes de la conselleria de Mireia Mollà s’afigen als 5,2 milions per a sufragar les actuacions de lluita contra la plaga i augmenta en un 217% l’esforç pressupostari en la lluita contra el “cotonet”. El departament autonòmic ve actuant contra la plaga a través de la lluita biològica, amb la solta del parasitoide Anagyrus aberiae i del depredador Cryptolaemus montrouzieri, la creació d’una xarxa d’insectaris per a contribuir a la producció d’aquests aliats i la instal·lació de paranys de feromones.

La del “cotonet” de Sud-àfrica és una plaga importada detectada per primera vegada en la Comunitat Valenciana l’any 2009. Causa, entre altres danys, la deformació del fruit i fruits de menor grandària, la qual cosa impedeix la seua comercialització en fresc i, en els casos més greus, també impedeix el seu aprofitament industrial.

La convocatòria, que conté la informació administrativa necessària per a sol·licitar l’ajuda, s’ha publicat en el DOGV i pot consultar-se ací.

Últimes notícies

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.