5.7 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Ajudes de cinc milions d’euros a les pèrdues pel “cotonet” en cítrics i caqui

La conselleria d’Agricultura ha publicat hui la convocatòria d’ajudes directes, de cinc milions d’euros, per a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui durant la campanya 2021-2022, a conseqüència de l’afecció de la plaga del “cotonet” (Delottococcus aberiae).

La consellera Mireia Mollà ha explicat que es tracta d’una mesura “per a atendre la demanda dels agricultors afectats de manera rellevant per la presència de “cotonet” en cítrics i en caquis en determinats municipis, amb la finalitat de contribuir en tots els fronts a frenar l’impacte de la plaga sobre la rendibilitat de les explotacions”.

La convocatòria, publicada hui en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), indica que podran acollir-se a les ajudes tots aquells agricultors que acrediten l’existència en les seues parcel·les de pèrdues de producció superiors al 30% de la collita, respecte a la mitjana de les tres campanyes anteriors, a conseqüència dels danys causats per la referida plaga.

Les ajudes directes de la conselleria de Mireia Mollà s’afigen als 5,2 milions per a sufragar les actuacions de lluita contra la plaga i augmenta en un 217% l’esforç pressupostari en la lluita contra el “cotonet”. El departament autonòmic ve actuant contra la plaga a través de la lluita biològica, amb la solta del parasitoide Anagyrus aberiae i del depredador Cryptolaemus montrouzieri, la creació d’una xarxa d’insectaris per a contribuir a la producció d’aquests aliats i la instal·lació de paranys de feromones.

La del “cotonet” de Sud-àfrica és una plaga importada detectada per primera vegada en la Comunitat Valenciana l’any 2009. Causa, entre altres danys, la deformació del fruit i fruits de menor grandària, la qual cosa impedeix la seua comercialització en fresc i, en els casos més greus, també impedeix el seu aprofitament industrial.

La convocatòria, que conté la informació administrativa necessària per a sol·licitar l’ajuda, s’ha publicat en el DOGV i pot consultar-se ací.

Últimes notícies

La Policia Nacional ha detingut a Sagunt a una dona per robar a un ancià després de fer-se passar per cuidadora

Una dona ha sigut arrestada a Sagunt per entrar en la vivenda d'un home d'avançada edat fent-se passar per cuidadora i actuar amb altres dos còmplices. Després d'oblidar la seua motxilla, va intentar recuperar-la inventant-se un intent d'agressió sexual, segons la investigació policial.

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.