Ajudes de cinc milions d’euros a les pèrdues pel “cotonet” en cítrics i caqui

La conselleria d’Agricultura ha publicat hui la convocatòria d’ajudes directes, de cinc milions d’euros, per a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui durant la campanya 2021-2022, a conseqüència de l’afecció de la plaga del “cotonet” (Delottococcus aberiae).

La consellera Mireia Mollà ha explicat que es tracta d’una mesura “per a atendre la demanda dels agricultors afectats de manera rellevant per la presència de “cotonet” en cítrics i en caquis en determinats municipis, amb la finalitat de contribuir en tots els fronts a frenar l’impacte de la plaga sobre la rendibilitat de les explotacions”.

La convocatòria, publicada hui en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), indica que podran acollir-se a les ajudes tots aquells agricultors que acrediten l’existència en les seues parcel·les de pèrdues de producció superiors al 30% de la collita, respecte a la mitjana de les tres campanyes anteriors, a conseqüència dels danys causats per la referida plaga.

Les ajudes directes de la conselleria de Mireia Mollà s’afigen als 5,2 milions per a sufragar les actuacions de lluita contra la plaga i augmenta en un 217% l’esforç pressupostari en la lluita contra el “cotonet”. El departament autonòmic ve actuant contra la plaga a través de la lluita biològica, amb la solta del parasitoide Anagyrus aberiae i del depredador Cryptolaemus montrouzieri, la creació d’una xarxa d’insectaris per a contribuir a la producció d’aquests aliats i la instal·lació de paranys de feromones.

La del “cotonet” de Sud-àfrica és una plaga importada detectada per primera vegada en la Comunitat Valenciana l’any 2009. Causa, entre altres danys, la deformació del fruit i fruits de menor grandària, la qual cosa impedeix la seua comercialització en fresc i, en els casos més greus, també impedeix el seu aprofitament industrial.

La convocatòria, que conté la informació administrativa necessària per a sol·licitar l’ajuda, s’ha publicat en el DOGV i pot consultar-se ací.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres detinguts, dos d’ells menors, per un doble apunyalament en ple centre de València

La Policia Nacional ha detingut a València a tres jóvens, dos menors i un de 19 anys, per un doble apunyalament del 21 de novembre en la plaça de l'Ajuntament. S'ha identificat a un quart implicat inimputable; un dels ferits va ser operat d'urgència i la investigació continua oberta.

Cap de setmana de pluja en la Comunitat Valenciana, amb tempestes i neu des de 1.400 m

La pluja s'estén en tota la Comunitat, amb episodis localment forts i tempestes. La cota de neu se situa entre 1.400 i 1.600 metres, amb ambient fresc.

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.