13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Ajudes de cinc milions d’euros a les pèrdues pel “cotonet” en cítrics i caqui

La conselleria d’Agricultura ha publicat hui la convocatòria d’ajudes directes, de cinc milions d’euros, per a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui durant la campanya 2021-2022, a conseqüència de l’afecció de la plaga del “cotonet” (Delottococcus aberiae).

La consellera Mireia Mollà ha explicat que es tracta d’una mesura “per a atendre la demanda dels agricultors afectats de manera rellevant per la presència de “cotonet” en cítrics i en caquis en determinats municipis, amb la finalitat de contribuir en tots els fronts a frenar l’impacte de la plaga sobre la rendibilitat de les explotacions”.

La convocatòria, publicada hui en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), indica que podran acollir-se a les ajudes tots aquells agricultors que acrediten l’existència en les seues parcel·les de pèrdues de producció superiors al 30% de la collita, respecte a la mitjana de les tres campanyes anteriors, a conseqüència dels danys causats per la referida plaga.

Les ajudes directes de la conselleria de Mireia Mollà s’afigen als 5,2 milions per a sufragar les actuacions de lluita contra la plaga i augmenta en un 217% l’esforç pressupostari en la lluita contra el “cotonet”. El departament autonòmic ve actuant contra la plaga a través de la lluita biològica, amb la solta del parasitoide Anagyrus aberiae i del depredador Cryptolaemus montrouzieri, la creació d’una xarxa d’insectaris per a contribuir a la producció d’aquests aliats i la instal·lació de paranys de feromones.

La del “cotonet” de Sud-àfrica és una plaga importada detectada per primera vegada en la Comunitat Valenciana l’any 2009. Causa, entre altres danys, la deformació del fruit i fruits de menor grandària, la qual cosa impedeix la seua comercialització en fresc i, en els casos més greus, també impedeix el seu aprofitament industrial.

La convocatòria, que conté la informació administrativa necessària per a sol·licitar l’ajuda, s’ha publicat en el DOGV i pot consultar-se ací.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.