Ajudes de cinc milions d’euros a les pèrdues pel “cotonet” en cítrics i caqui

La conselleria d’Agricultura ha publicat hui la convocatòria d’ajudes directes, de cinc milions d’euros, per a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui durant la campanya 2021-2022, a conseqüència de l’afecció de la plaga del “cotonet” (Delottococcus aberiae).

La consellera Mireia Mollà ha explicat que es tracta d’una mesura “per a atendre la demanda dels agricultors afectats de manera rellevant per la presència de “cotonet” en cítrics i en caquis en determinats municipis, amb la finalitat de contribuir en tots els fronts a frenar l’impacte de la plaga sobre la rendibilitat de les explotacions”.

La convocatòria, publicada hui en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), indica que podran acollir-se a les ajudes tots aquells agricultors que acrediten l’existència en les seues parcel·les de pèrdues de producció superiors al 30% de la collita, respecte a la mitjana de les tres campanyes anteriors, a conseqüència dels danys causats per la referida plaga.

Les ajudes directes de la conselleria de Mireia Mollà s’afigen als 5,2 milions per a sufragar les actuacions de lluita contra la plaga i augmenta en un 217% l’esforç pressupostari en la lluita contra el “cotonet”. El departament autonòmic ve actuant contra la plaga a través de la lluita biològica, amb la solta del parasitoide Anagyrus aberiae i del depredador Cryptolaemus montrouzieri, la creació d’una xarxa d’insectaris per a contribuir a la producció d’aquests aliats i la instal·lació de paranys de feromones.

La del “cotonet” de Sud-àfrica és una plaga importada detectada per primera vegada en la Comunitat Valenciana l’any 2009. Causa, entre altres danys, la deformació del fruit i fruits de menor grandària, la qual cosa impedeix la seua comercialització en fresc i, en els casos més greus, també impedeix el seu aprofitament industrial.

La convocatòria, que conté la informació administrativa necessària per a sol·licitar l’ajuda, s’ha publicat en el DOGV i pot consultar-se ací.

Últimes notícies

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.