23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Les ajudes que el govern espanyol prorrogarà fins al mes de maig

 

El govern espanyol i les principals associacions d’autònoms negocien allargar les ajudes a este col·lectiu fins al 31 de maig, la mateixa data de la pròrroga que s’estudia per als Expedients de Regulació d’Ocupació Temporal (ERTO). Este dilluns les dos parts s’han reunit i diferents fonts destaquen el clima positiu de la negociació, que facilita l’acord per a implementar la mesura.

 

La patronal UATAE celebra que l’executiu reculla algunes de les seues propostes, com ara eliminar els requisits per accedir a la prestació extraordinària i per a la prestació ordinària compatible amb activitat. UPTA i ATA alerten, però, que queden per resoldre temes «fonamentals» com les rebaixes de cotitzacions en els casos de pèrdues de facturació acusades. 

 

Algunes de les propostes que negocien les patronals són, per exemple, que, en el cas de la prestació per a autònoms de temporada, la faena estacional no es circumscriga necessàriament al període estival, o que es rebaixe al 50% el requisit de pèrdues per a obtindre la prestació, establert ara com ara en el 75%.

 

Altres exigències de les patronals són la necessitat de calcular les prestacions dels autònoms (que servixen de base per a rebre les compensacions) sobre el 70% del que cotitzen, 20 punts per damunt del 50% que s’usa en el mecanisme actual.

 

Hi ha qüestions «fonamentals» pendents de resoldre

El president d’UPTA, Eduardo Abad, veu pròxim l’acord i celebra que la «desaparició» dels articles 13 i 14 del reial decret anterior «faciliten molt a milers d’autònoms l’accés al cessament d’activitat». Però també ha alertat que queden pendents temes «fonamentals», com ara que els autònoms als que l’Administració els tanqui l’activitat puguen acollir-se a l’ajut més enllà de l’1 de febrer.

 

 

Per la seua banda, el president d’ATA, Lorenzo Amor, ha celebrat que l’executiu encapçalat per Pedro Sánchez estiga «disposat» a eliminar «algunes traves» que tenia la prestació, com ara no haver cobrat la del març per a poder-hi accedir. També ha destacat la predisposició del govern a «millorar» les condicions per als autònoms de temporada. A demés assegura que l’executiu està disposat a «estudiar l’ajornament de quota».

 

Amb tot, ha considerat que hi ha qüestions «fonamentals» a resoldre abans d’arribar a un acord i ha considerat que «no és lògic» que el col·lectiu haja de cotitzar el 100% de les prestacions «quan les facturacions en molts casos no arriben al 50%».

 

Amor també ha criticat que el govern «està discriminant» als autònoms i deixant-los com a «ciutadans de segona» perquè «prima» treballadors i empreses amb exoneracions de cotitzacions de fins al 80%. Per això ha indicat que o bé el govern «soluciona» esta qüestió o l’acord no comptarà amb el suport d’ATA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.

Xúquer i Segura disparen les seues reserves després de les pluges i queden per damunt de la seua mitjana decennal

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 130 i 71 hm³ en l'última setmana i depassen la seua mitjana decennal. Espanya aconseguix 46.229 hm³, el 82,5%, màxim en 12 anys.

Pedro sacsejarà Espanya fins al dijous amb temporal, vent i neu des de 700 metres

La borrasca Pedro, setzena de la temporada, deixarà vent fort, temporal marítim i nevades des de 700-1.000 m. L'episodi arriba amb sòls negats i rius al límit.

Llevant i Vila-real es juguen tres punts extra per a curar ferides

El partit ajornat de la jornada 16 enfronta a Llevant i Vila-real en el Ciutat de València. Tres punts en joc que poden moure la taula immediatament.

La Generalitat prova la xarxa 5G pública per a validar el seu ús en emergències

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport de la infraestructura d'emergències, amb quatre pilots en entorns urbans, industrial i rural. El pla, finançat amb fons europeus i coordinat per ISTEC, mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo, continuïtat en zones d'ombra i combinació amb satèl·lit.