Les ajudes que el govern espanyol prorrogarà fins al mes de maig

 

El govern espanyol i les principals associacions d’autònoms negocien allargar les ajudes a este col·lectiu fins al 31 de maig, la mateixa data de la pròrroga que s’estudia per als Expedients de Regulació d’Ocupació Temporal (ERTO). Este dilluns les dos parts s’han reunit i diferents fonts destaquen el clima positiu de la negociació, que facilita l’acord per a implementar la mesura.

 

La patronal UATAE celebra que l’executiu reculla algunes de les seues propostes, com ara eliminar els requisits per accedir a la prestació extraordinària i per a la prestació ordinària compatible amb activitat. UPTA i ATA alerten, però, que queden per resoldre temes «fonamentals» com les rebaixes de cotitzacions en els casos de pèrdues de facturació acusades. 

 

Algunes de les propostes que negocien les patronals són, per exemple, que, en el cas de la prestació per a autònoms de temporada, la faena estacional no es circumscriga necessàriament al període estival, o que es rebaixe al 50% el requisit de pèrdues per a obtindre la prestació, establert ara com ara en el 75%.

 

Altres exigències de les patronals són la necessitat de calcular les prestacions dels autònoms (que servixen de base per a rebre les compensacions) sobre el 70% del que cotitzen, 20 punts per damunt del 50% que s’usa en el mecanisme actual.

 

Hi ha qüestions «fonamentals» pendents de resoldre

El president d’UPTA, Eduardo Abad, veu pròxim l’acord i celebra que la «desaparició» dels articles 13 i 14 del reial decret anterior «faciliten molt a milers d’autònoms l’accés al cessament d’activitat». Però també ha alertat que queden pendents temes «fonamentals», com ara que els autònoms als que l’Administració els tanqui l’activitat puguen acollir-se a l’ajut més enllà de l’1 de febrer.

 

 

Per la seua banda, el president d’ATA, Lorenzo Amor, ha celebrat que l’executiu encapçalat per Pedro Sánchez estiga «disposat» a eliminar «algunes traves» que tenia la prestació, com ara no haver cobrat la del març per a poder-hi accedir. També ha destacat la predisposició del govern a «millorar» les condicions per als autònoms de temporada. A demés assegura que l’executiu està disposat a «estudiar l’ajornament de quota».

 

Amb tot, ha considerat que hi ha qüestions «fonamentals» a resoldre abans d’arribar a un acord i ha considerat que «no és lògic» que el col·lectiu haja de cotitzar el 100% de les prestacions «quan les facturacions en molts casos no arriben al 50%».

 

Amor també ha criticat que el govern «està discriminant» als autònoms i deixant-los com a «ciutadans de segona» perquè «prima» treballadors i empreses amb exoneracions de cotitzacions de fins al 80%. Per això ha indicat que o bé el govern «soluciona» esta qüestió o l’acord no comptarà amb el suport d’ATA.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.