10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Les ajudes que el govern espanyol prorrogarà fins al mes de maig

 

El govern espanyol i les principals associacions d’autònoms negocien allargar les ajudes a este col·lectiu fins al 31 de maig, la mateixa data de la pròrroga que s’estudia per als Expedients de Regulació d’Ocupació Temporal (ERTO). Este dilluns les dos parts s’han reunit i diferents fonts destaquen el clima positiu de la negociació, que facilita l’acord per a implementar la mesura.

 

La patronal UATAE celebra que l’executiu reculla algunes de les seues propostes, com ara eliminar els requisits per accedir a la prestació extraordinària i per a la prestació ordinària compatible amb activitat. UPTA i ATA alerten, però, que queden per resoldre temes «fonamentals» com les rebaixes de cotitzacions en els casos de pèrdues de facturació acusades. 

 

Algunes de les propostes que negocien les patronals són, per exemple, que, en el cas de la prestació per a autònoms de temporada, la faena estacional no es circumscriga necessàriament al període estival, o que es rebaixe al 50% el requisit de pèrdues per a obtindre la prestació, establert ara com ara en el 75%.

 

Altres exigències de les patronals són la necessitat de calcular les prestacions dels autònoms (que servixen de base per a rebre les compensacions) sobre el 70% del que cotitzen, 20 punts per damunt del 50% que s’usa en el mecanisme actual.

 

Hi ha qüestions «fonamentals» pendents de resoldre

El president d’UPTA, Eduardo Abad, veu pròxim l’acord i celebra que la «desaparició» dels articles 13 i 14 del reial decret anterior «faciliten molt a milers d’autònoms l’accés al cessament d’activitat». Però també ha alertat que queden pendents temes «fonamentals», com ara que els autònoms als que l’Administració els tanqui l’activitat puguen acollir-se a l’ajut més enllà de l’1 de febrer.

 

 

Per la seua banda, el president d’ATA, Lorenzo Amor, ha celebrat que l’executiu encapçalat per Pedro Sánchez estiga «disposat» a eliminar «algunes traves» que tenia la prestació, com ara no haver cobrat la del març per a poder-hi accedir. També ha destacat la predisposició del govern a «millorar» les condicions per als autònoms de temporada. A demés assegura que l’executiu està disposat a «estudiar l’ajornament de quota».

 

Amb tot, ha considerat que hi ha qüestions «fonamentals» a resoldre abans d’arribar a un acord i ha considerat que «no és lògic» que el col·lectiu haja de cotitzar el 100% de les prestacions «quan les facturacions en molts casos no arriben al 50%».

 

Amor també ha criticat que el govern «està discriminant» als autònoms i deixant-los com a «ciutadans de segona» perquè «prima» treballadors i empreses amb exoneracions de cotitzacions de fins al 80%. Per això ha indicat que o bé el govern «soluciona» esta qüestió o l’acord no comptarà amb el suport d’ATA.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.