Les ajudes que el govern espanyol prorrogarà fins al mes de maig

Ejemplo de shortcode con estilo
  El govern espanyol i les principals associacions d’autònoms negocien allargar les ajudes a este col·lectiu fins al 31 de maig, la mateixa data de la pròrroga que s’estudia per als Expedients de Regulació d’Ocupació Temporal (ERTO). Este dilluns les dos parts s’han reunit i diferents fonts destaquen el clima positiu de la negociació, que facilita […]

 

El govern espanyol i les principals associacions d’autònoms negocien allargar les ajudes a este col·lectiu fins al 31 de maig, la mateixa data de la pròrroga que s’estudia per als Expedients de Regulació d’Ocupació Temporal (ERTO). Este dilluns les dos parts s’han reunit i diferents fonts destaquen el clima positiu de la negociació, que facilita l’acord per a implementar la mesura.

 

La patronal UATAE celebra que l’executiu reculla algunes de les seues propostes, com ara eliminar els requisits per accedir a la prestació extraordinària i per a la prestació ordinària compatible amb activitat. UPTA i ATA alerten, però, que queden per resoldre temes «fonamentals» com les rebaixes de cotitzacions en els casos de pèrdues de facturació acusades. 

 

Algunes de les propostes que negocien les patronals són, per exemple, que, en el cas de la prestació per a autònoms de temporada, la faena estacional no es circumscriga necessàriament al període estival, o que es rebaixe al 50% el requisit de pèrdues per a obtindre la prestació, establert ara com ara en el 75%.

 

Altres exigències de les patronals són la necessitat de calcular les prestacions dels autònoms (que servixen de base per a rebre les compensacions) sobre el 70% del que cotitzen, 20 punts per damunt del 50% que s’usa en el mecanisme actual.

 

Hi ha qüestions «fonamentals» pendents de resoldre

El president d’UPTA, Eduardo Abad, veu pròxim l’acord i celebra que la «desaparició» dels articles 13 i 14 del reial decret anterior «faciliten molt a milers d’autònoms l’accés al cessament d’activitat». Però també ha alertat que queden pendents temes «fonamentals», com ara que els autònoms als que l’Administració els tanqui l’activitat puguen acollir-se a l’ajut més enllà de l’1 de febrer.

 

 

Per la seua banda, el president d’ATA, Lorenzo Amor, ha celebrat que l’executiu encapçalat per Pedro Sánchez estiga «disposat» a eliminar «algunes traves» que tenia la prestació, com ara no haver cobrat la del març per a poder-hi accedir. També ha destacat la predisposició del govern a «millorar» les condicions per als autònoms de temporada. A demés assegura que l’executiu està disposat a «estudiar l’ajornament de quota».

 

Amb tot, ha considerat que hi ha qüestions «fonamentals» a resoldre abans d’arribar a un acord i ha considerat que «no és lògic» que el col·lectiu haja de cotitzar el 100% de les prestacions «quan les facturacions en molts casos no arriben al 50%».

 

Amor també ha criticat que el govern «està discriminant» als autònoms i deixant-los com a «ciutadans de segona» perquè «prima» treballadors i empreses amb exoneracions de cotitzacions de fins al 80%. Per això ha indicat que o bé el govern «soluciona» esta qüestió o l’acord no comptarà amb el suport d’ATA.

Últimes notícies

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.

Set canvis de Iñigo Pérez en el Villarreal per a visitar el Liverpool amb Araújo de titular

Iñigo Pérez ha renovat l’onze del Villarreal amb set canvis respecte a la Lliga per a enfrontar-se al Liverpool, que ix amb Ronald Araújo en la defensa.

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.

Empat sense gols entre Liverpool i Villarreal en la Lliga de Campions juvenil

Liverpool i Villarreal han empatat 0-0 en la tercera jornada de la Lliga de Campions juvenil, en un partit molt igualat que manté el conjunt groguet líder del seu grup amb set punts.

Emergències continua buidant aigua i assistint els veïns atrapats per la dana Adam

Els servicis d’Emergències continuen buidant aigua i ajudant veïns a Bellreguard, Piles, Miramar i la marjal Oliva-Pego, mentre es consolida la neteja i recuperació després de la dana Adam.

València desbloqueja definitivament el PAI de Benimaclet amb 1.345 vivendes noves

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres de manera definitiva el PAI de Benimaclet, amb 1.345 vivendes i un gran augment de zones verdes i equipaments públics al barri.