Les ajudes que el govern espanyol prorrogarà fins al mes de maig

 

El govern espanyol i les principals associacions d’autònoms negocien allargar les ajudes a este col·lectiu fins al 31 de maig, la mateixa data de la pròrroga que s’estudia per als Expedients de Regulació d’Ocupació Temporal (ERTO). Este dilluns les dos parts s’han reunit i diferents fonts destaquen el clima positiu de la negociació, que facilita l’acord per a implementar la mesura.

 

La patronal UATAE celebra que l’executiu reculla algunes de les seues propostes, com ara eliminar els requisits per accedir a la prestació extraordinària i per a la prestació ordinària compatible amb activitat. UPTA i ATA alerten, però, que queden per resoldre temes «fonamentals» com les rebaixes de cotitzacions en els casos de pèrdues de facturació acusades. 

 

Algunes de les propostes que negocien les patronals són, per exemple, que, en el cas de la prestació per a autònoms de temporada, la faena estacional no es circumscriga necessàriament al període estival, o que es rebaixe al 50% el requisit de pèrdues per a obtindre la prestació, establert ara com ara en el 75%.

 

Altres exigències de les patronals són la necessitat de calcular les prestacions dels autònoms (que servixen de base per a rebre les compensacions) sobre el 70% del que cotitzen, 20 punts per damunt del 50% que s’usa en el mecanisme actual.

 

Hi ha qüestions «fonamentals» pendents de resoldre

El president d’UPTA, Eduardo Abad, veu pròxim l’acord i celebra que la «desaparició» dels articles 13 i 14 del reial decret anterior «faciliten molt a milers d’autònoms l’accés al cessament d’activitat». Però també ha alertat que queden pendents temes «fonamentals», com ara que els autònoms als que l’Administració els tanqui l’activitat puguen acollir-se a l’ajut més enllà de l’1 de febrer.

 

 

Per la seua banda, el president d’ATA, Lorenzo Amor, ha celebrat que l’executiu encapçalat per Pedro Sánchez estiga «disposat» a eliminar «algunes traves» que tenia la prestació, com ara no haver cobrat la del març per a poder-hi accedir. També ha destacat la predisposició del govern a «millorar» les condicions per als autònoms de temporada. A demés assegura que l’executiu està disposat a «estudiar l’ajornament de quota».

 

Amb tot, ha considerat que hi ha qüestions «fonamentals» a resoldre abans d’arribar a un acord i ha considerat que «no és lògic» que el col·lectiu haja de cotitzar el 100% de les prestacions «quan les facturacions en molts casos no arriben al 50%».

 

Amor també ha criticat que el govern «està discriminant» als autònoms i deixant-los com a «ciutadans de segona» perquè «prima» treballadors i empreses amb exoneracions de cotitzacions de fins al 80%. Per això ha indicat que o bé el govern «soluciona» esta qüestió o l’acord no comptarà amb el suport d’ATA.

Últimes notícies

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.