22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

El Consell llança les ajudes del Programa Erasmus+ per a cursar estudis en l’estranger

 

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la convocatòria d’ajudes per a complementar les beques de mobilitat d’estudiants valencians per estudis del Programa Erasmus+ durant el curs 2021-2022.

La Generalitat ofereix aquestes ajudes als estudiants universitaris amb la ferma voluntat de garantir i millorar la participació dels estudiants valencians en els programes de mobilitat per a la realització d’estudis en altres països; així com fomentar la dimensió europea en les universitats valencianes.

Poden sol·licitar aquestes ajudes els estudiants universitaris que tenen la seua residència administrativa en qualsevol municipi de la Comunitat i vagen a cursar part dels seus estudis en institucions europees d’Educació Superior d’altres països del Programa Erasmus+.

A més, els alumnes han d’estar matriculats en qualsevol de les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià o dels seus centres públics adscrits en ensenyaments conduents a l’obtenció de títols oficials de grau, o matriculats en ensenyaments artístics superiors dels centres adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

El muntant global destinat per la Direcció General d’Universitats a aquestes ajudes ascendeix a 600.000 euros.

L’import de l’ajuda s’estableix per més d’estada fins a completar un màxim de 9 mesos i la quantitat assignada ve determinada pel país de destinació de la persona sol·licitant.

Així doncs, els alumnes que vagen a cursar els seus estudis a Dinamarca, Finlàndia, Irlanda, Islàndia, Liechtenstein, Luxemburg, Noruega, el Regne Unit i Suècia, rebran una ajuda de 310 euros mensuals.

Als estudiants amb destinació Alemanya, Àustria, Bèlgica, Xipre, França, Grècia, Itàlia, Malta, Països Baixos o Portugal, se’ls assignarà una ajuda mensual per import de 260 euros.

Finalment, als estudiants que tenen per destí Bulgària, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Hongria, Letònia, Lituània, Polònia, República Txeca, República de Macedònia del Nord, Romania, Sèrbia i Turquia se’ls dotarà amb una ajuda mensual de 210 euros.

El període per a presentar les sol·licituds és de 15 dies comptats a partir del següent a la publicació de la Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds es presentaran telemàticament a través de la Seu Electrònica de la GVA: consultar ací

Últimes notícies

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.