El Consell llança les ajudes del Programa Erasmus+ per a cursar estudis en l’estranger

 

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la convocatòria d’ajudes per a complementar les beques de mobilitat d’estudiants valencians per estudis del Programa Erasmus+ durant el curs 2021-2022.

La Generalitat ofereix aquestes ajudes als estudiants universitaris amb la ferma voluntat de garantir i millorar la participació dels estudiants valencians en els programes de mobilitat per a la realització d’estudis en altres països; així com fomentar la dimensió europea en les universitats valencianes.

Poden sol·licitar aquestes ajudes els estudiants universitaris que tenen la seua residència administrativa en qualsevol municipi de la Comunitat i vagen a cursar part dels seus estudis en institucions europees d’Educació Superior d’altres països del Programa Erasmus+.

A més, els alumnes han d’estar matriculats en qualsevol de les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià o dels seus centres públics adscrits en ensenyaments conduents a l’obtenció de títols oficials de grau, o matriculats en ensenyaments artístics superiors dels centres adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

El muntant global destinat per la Direcció General d’Universitats a aquestes ajudes ascendeix a 600.000 euros.

L’import de l’ajuda s’estableix per més d’estada fins a completar un màxim de 9 mesos i la quantitat assignada ve determinada pel país de destinació de la persona sol·licitant.

Així doncs, els alumnes que vagen a cursar els seus estudis a Dinamarca, Finlàndia, Irlanda, Islàndia, Liechtenstein, Luxemburg, Noruega, el Regne Unit i Suècia, rebran una ajuda de 310 euros mensuals.

Als estudiants amb destinació Alemanya, Àustria, Bèlgica, Xipre, França, Grècia, Itàlia, Malta, Països Baixos o Portugal, se’ls assignarà una ajuda mensual per import de 260 euros.

Finalment, als estudiants que tenen per destí Bulgària, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Hongria, Letònia, Lituània, Polònia, República Txeca, República de Macedònia del Nord, Romania, Sèrbia i Turquia se’ls dotarà amb una ajuda mensual de 210 euros.

El període per a presentar les sol·licituds és de 15 dies comptats a partir del següent a la publicació de la Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds es presentaran telemàticament a través de la Seu Electrònica de la GVA: consultar ací

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.