L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de Sant Nicolás acorden ajornar la romeria de la Santa Faç

Pràcticament impossible fer la Santa Faç pel coronavirus

Santa Faç en Alacant | Alicante.es

 

L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de la Santa Església Cocatedral de Sant Nicolás han acordat este dimarts l‘ajornament de la Romeria al Monestir de Santa Faç. Esta celebració estava prevista per al pròxim 23 d’abril. D’eixa manera ho han fet públic el regidor de Festes, Manuel Jiménez, i el degà, Ramón Egío, a través d’un comunicat.

 

El consistori explica que, per ara, s’esperarà per a trobar una data adequada tenint en compte els criteris de l’Ajuntament, Cabildo i del Bisbe per a poder celebrar-la. L’Ajuntament i el Cabildo han pres esta decisió en qualitat d’integrants del Patronat de Santa Faç a causa de la crisi del coronavirus.

 

Manuel Jiménez ha explicat que «la importància de la Romeria de la Santa Faç implica un exercici de responsabilitat per part de l’Ajuntament i el Cabildo».

 

«L’ajornament és la millor solució»

Per això, «davant esta situació tan complicada entenem que un ajornament és la millor solució. Volem que els alacantins puguen participar en La Pelegrina, i caldrà fer-ho quan toque i en unes condicions òptimes per al seu bon desenvolupament, a causa de la climatologia i disponibilitat de les parts implicades amb la finalitat d’assegurar que tot el món s’ho passe bé i una gran participació dels alacantins i alacantines».

 

Per la seua part, Ramón Egío ha assenyalat que «era la postura més lògica. Obligada, a demés, per la legislació actual». «Estic convençut que esta decisió no anirà en minvament de la devoció a la Santa Faç. Tot el contrari. A ella hem d’invocar-nos d’una forma especial durant estos difícils dies. Ella, juntament amb la Verge del Remei, com ha ocorregut en diferents ocasions al llarg de la Història, han salvat al nostre Alacant».

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.