L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de Sant Nicolás acorden ajornar la romeria de la Santa Faç

Pràcticament impossible fer la Santa Faç pel coronavirus

Santa Faç en Alacant | Alicante.es

 

L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de la Santa Església Cocatedral de Sant Nicolás han acordat este dimarts l‘ajornament de la Romeria al Monestir de Santa Faç. Esta celebració estava prevista per al pròxim 23 d’abril. D’eixa manera ho han fet públic el regidor de Festes, Manuel Jiménez, i el degà, Ramón Egío, a través d’un comunicat.

 

El consistori explica que, per ara, s’esperarà per a trobar una data adequada tenint en compte els criteris de l’Ajuntament, Cabildo i del Bisbe per a poder celebrar-la. L’Ajuntament i el Cabildo han pres esta decisió en qualitat d’integrants del Patronat de Santa Faç a causa de la crisi del coronavirus.

 

Manuel Jiménez ha explicat que «la importància de la Romeria de la Santa Faç implica un exercici de responsabilitat per part de l’Ajuntament i el Cabildo».

 

«L’ajornament és la millor solució»

Per això, «davant esta situació tan complicada entenem que un ajornament és la millor solució. Volem que els alacantins puguen participar en La Pelegrina, i caldrà fer-ho quan toque i en unes condicions òptimes per al seu bon desenvolupament, a causa de la climatologia i disponibilitat de les parts implicades amb la finalitat d’assegurar que tot el món s’ho passe bé i una gran participació dels alacantins i alacantines».

 

Per la seua part, Ramón Egío ha assenyalat que «era la postura més lògica. Obligada, a demés, per la legislació actual». «Estic convençut que esta decisió no anirà en minvament de la devoció a la Santa Faç. Tot el contrari. A ella hem d’invocar-nos d’una forma especial durant estos difícils dies. Ella, juntament amb la Verge del Remei, com ha ocorregut en diferents ocasions al llarg de la Història, han salvat al nostre Alacant».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.