L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de Sant Nicolás acorden ajornar la romeria de la Santa Faç

Pràcticament impossible fer la Santa Faç pel coronavirus

Santa Faç en Alacant | Alicante.es

 

L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de la Santa Església Cocatedral de Sant Nicolás han acordat este dimarts l‘ajornament de la Romeria al Monestir de Santa Faç. Esta celebració estava prevista per al pròxim 23 d’abril. D’eixa manera ho han fet públic el regidor de Festes, Manuel Jiménez, i el degà, Ramón Egío, a través d’un comunicat.

 

El consistori explica que, per ara, s’esperarà per a trobar una data adequada tenint en compte els criteris de l’Ajuntament, Cabildo i del Bisbe per a poder celebrar-la. L’Ajuntament i el Cabildo han pres esta decisió en qualitat d’integrants del Patronat de Santa Faç a causa de la crisi del coronavirus.

 

Manuel Jiménez ha explicat que «la importància de la Romeria de la Santa Faç implica un exercici de responsabilitat per part de l’Ajuntament i el Cabildo».

 

«L’ajornament és la millor solució»

Per això, «davant esta situació tan complicada entenem que un ajornament és la millor solució. Volem que els alacantins puguen participar en La Pelegrina, i caldrà fer-ho quan toque i en unes condicions òptimes per al seu bon desenvolupament, a causa de la climatologia i disponibilitat de les parts implicades amb la finalitat d’assegurar que tot el món s’ho passe bé i una gran participació dels alacantins i alacantines».

 

Per la seua part, Ramón Egío ha assenyalat que «era la postura més lògica. Obligada, a demés, per la legislació actual». «Estic convençut que esta decisió no anirà en minvament de la devoció a la Santa Faç. Tot el contrari. A ella hem d’invocar-nos d’una forma especial durant estos difícils dies. Ella, juntament amb la Verge del Remei, com ha ocorregut en diferents ocasions al llarg de la Història, han salvat al nostre Alacant».

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.