L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de Sant Nicolás acorden ajornar la romeria de la Santa Faç

Pràcticament impossible fer la Santa Faç pel coronavirus

Santa Faç en Alacant | Alicante.es

 

L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de la Santa Església Cocatedral de Sant Nicolás han acordat este dimarts l‘ajornament de la Romeria al Monestir de Santa Faç. Esta celebració estava prevista per al pròxim 23 d’abril. D’eixa manera ho han fet públic el regidor de Festes, Manuel Jiménez, i el degà, Ramón Egío, a través d’un comunicat.

 

El consistori explica que, per ara, s’esperarà per a trobar una data adequada tenint en compte els criteris de l’Ajuntament, Cabildo i del Bisbe per a poder celebrar-la. L’Ajuntament i el Cabildo han pres esta decisió en qualitat d’integrants del Patronat de Santa Faç a causa de la crisi del coronavirus.

 

Manuel Jiménez ha explicat que «la importància de la Romeria de la Santa Faç implica un exercici de responsabilitat per part de l’Ajuntament i el Cabildo».

 

«L’ajornament és la millor solució»

Per això, «davant esta situació tan complicada entenem que un ajornament és la millor solució. Volem que els alacantins puguen participar en La Pelegrina, i caldrà fer-ho quan toque i en unes condicions òptimes per al seu bon desenvolupament, a causa de la climatologia i disponibilitat de les parts implicades amb la finalitat d’assegurar que tot el món s’ho passe bé i una gran participació dels alacantins i alacantines».

 

Per la seua part, Ramón Egío ha assenyalat que «era la postura més lògica. Obligada, a demés, per la legislació actual». «Estic convençut que esta decisió no anirà en minvament de la devoció a la Santa Faç. Tot el contrari. A ella hem d’invocar-nos d’una forma especial durant estos difícils dies. Ella, juntament amb la Verge del Remei, com ha ocorregut en diferents ocasions al llarg de la Història, han salvat al nostre Alacant».

Últimes notícies

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.

La sequera golejadora de Danjuma en Lliga amb el València ja frega l’any

Arnaut Danjuma porta quasi un any sense marcar en Lliga amb el València CF i acumula més de 1.600 minuts sense gol, tot i mantindre la confiança de l’entrenador en este inici de temporada.