L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de Sant Nicolás acorden ajornar la romeria de la Santa Faç

Pràcticament impossible fer la Santa Faç pel coronavirus

Santa Faç en Alacant | Alicante.es

 

L’Ajuntament d’Alacant i el Cabildo de la Santa Església Cocatedral de Sant Nicolás han acordat este dimarts l‘ajornament de la Romeria al Monestir de Santa Faç. Esta celebració estava prevista per al pròxim 23 d’abril. D’eixa manera ho han fet públic el regidor de Festes, Manuel Jiménez, i el degà, Ramón Egío, a través d’un comunicat.

 

El consistori explica que, per ara, s’esperarà per a trobar una data adequada tenint en compte els criteris de l’Ajuntament, Cabildo i del Bisbe per a poder celebrar-la. L’Ajuntament i el Cabildo han pres esta decisió en qualitat d’integrants del Patronat de Santa Faç a causa de la crisi del coronavirus.

 

Manuel Jiménez ha explicat que «la importància de la Romeria de la Santa Faç implica un exercici de responsabilitat per part de l’Ajuntament i el Cabildo».

 

«L’ajornament és la millor solució»

Per això, «davant esta situació tan complicada entenem que un ajornament és la millor solució. Volem que els alacantins puguen participar en La Pelegrina, i caldrà fer-ho quan toque i en unes condicions òptimes per al seu bon desenvolupament, a causa de la climatologia i disponibilitat de les parts implicades amb la finalitat d’assegurar que tot el món s’ho passe bé i una gran participació dels alacantins i alacantines».

 

Per la seua part, Ramón Egío ha assenyalat que «era la postura més lògica. Obligada, a demés, per la legislació actual». «Estic convençut que esta decisió no anirà en minvament de la devoció a la Santa Faç. Tot el contrari. A ella hem d’invocar-nos d’una forma especial durant estos difícils dies. Ella, juntament amb la Verge del Remei, com ha ocorregut en diferents ocasions al llarg de la Història, han salvat al nostre Alacant».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP sosté que la situació judicial i política de Carlos Mazón no ha canviat

El PP ha assegurat que, malgrat l'escrit raonat de la jutgessa de Catarroja al TSJCV per la gestió de la dana, la posició de Carlos Mazón seguix igual. El grup evita especular i recalca el seu respecte a les decisions judicials.

Baldoví demana a Feijóo que exigisca a Mazón l’acta de diputat després de l’enviament del cas DANA al TSJCV

Baldoví ha reclamat al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat després que la jutgessa de la DANA haja elevat una exposició raonada al TSJCV per la seua condició d'aforat.

Mouriño vol guanyar al Barcelona per a retallar la distància en la taula

Mouriño fixa com a objectiu derrotar al líder Barcelona al Camp Nou per a reduir els 10 punts de diferència. El pla passa pel contraatac i l'eficàcia, amb l'uruguaià recuperat i una defensa més sòlida.

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.