L’Ajuntament d’Alacant prohibix el bany en la ‘platja’ de Sant Gabriel

 

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que prohibirà el bany en l’arenal de Sant Gabriel, després de rebre una demanda de l’associació de veïns José María Mena. Segons informa el consistori en un comunicat, l’associació demana que, si no és considerat com una platja, es tanque al bany davant la sospita d’abocaments.

 

Els responsables i tècnics municipals, una volta analitzat l’escrit, han determinat el seu tancament per seguretat jurídica. Per a prendre la decisió, s’ha tingut en compte que l’arenal presenta problemes d’accessibilitat per a la neteja periòdica i de seguretat, ja que no compta amb elements de senyalització o vigilància.

 

El regidor de Medi Ambient i portaveu adjunt de l’equip de Govern municipal, Manuel Villar, ha descartat que el tancament es dega a la qualitat de les aigües, que són controlades per la Conselleria. Villar a afirmat que «l’Ajuntament no accepta l’existència d’abocaments, és mes, la qualitat de l’aigua té tots els paràmetres aptes i les anàlisis que es fan ho demostren». 

 

A pesar d’això, Villar ha destacat que la presentació de la demanda ha fet que s’acorde el tancament de la zona en ser incompatible el bany sense la seua catalogació com a platja. «Ens hem vist forçats a tancar la zona de bany ja que esta falta de servicis i infraestructures en la zona evidencia que no és una zona apta per al bany i d’esta manera s’ha indicat amb cartelleria», ha afegit l’edil.

 

En l’Ordenança Municipal de Platges i Cales del terme municipal d’Alacant, publicada el 30 d’octubre de 2008, no figura en Sant Gabriel cap espai contemplat com a platja o cala. A pesar d’això, l’Ajuntament, ateses les demandes del barri, va dotar a la zona costanera d’una passarel·la de fusta, papereres i palmeres. Però, en no constituir-se com a platja, no compta en temporada estival amb els servicis, equipaments i infraestructures que han de tindre els espais del Domini Públic Marítim Terrestre considerats com el servici de salvament i socorrisme, farmacioles, banderes per a senyalitzar l’estat de la mar, presència policial, llavapeus, lavabos, passarel·les d’accés d’entrada i eixida a l’arenal, servicis d’ombrel·les i gandules i altres servicis de temporada, com un que especifique el manteniment i neteja d’estes infraestructures.
 

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.