L’Ajuntament d’Alacant prohibix el bany en la ‘platja’ de Sant Gabriel

 

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que prohibirà el bany en l’arenal de Sant Gabriel, després de rebre una demanda de l’associació de veïns José María Mena. Segons informa el consistori en un comunicat, l’associació demana que, si no és considerat com una platja, es tanque al bany davant la sospita d’abocaments.

 

Els responsables i tècnics municipals, una volta analitzat l’escrit, han determinat el seu tancament per seguretat jurídica. Per a prendre la decisió, s’ha tingut en compte que l’arenal presenta problemes d’accessibilitat per a la neteja periòdica i de seguretat, ja que no compta amb elements de senyalització o vigilància.

 

El regidor de Medi Ambient i portaveu adjunt de l’equip de Govern municipal, Manuel Villar, ha descartat que el tancament es dega a la qualitat de les aigües, que són controlades per la Conselleria. Villar a afirmat que «l’Ajuntament no accepta l’existència d’abocaments, és mes, la qualitat de l’aigua té tots els paràmetres aptes i les anàlisis que es fan ho demostren». 

 

A pesar d’això, Villar ha destacat que la presentació de la demanda ha fet que s’acorde el tancament de la zona en ser incompatible el bany sense la seua catalogació com a platja. «Ens hem vist forçats a tancar la zona de bany ja que esta falta de servicis i infraestructures en la zona evidencia que no és una zona apta per al bany i d’esta manera s’ha indicat amb cartelleria», ha afegit l’edil.

 

En l’Ordenança Municipal de Platges i Cales del terme municipal d’Alacant, publicada el 30 d’octubre de 2008, no figura en Sant Gabriel cap espai contemplat com a platja o cala. A pesar d’això, l’Ajuntament, ateses les demandes del barri, va dotar a la zona costanera d’una passarel·la de fusta, papereres i palmeres. Però, en no constituir-se com a platja, no compta en temporada estival amb els servicis, equipaments i infraestructures que han de tindre els espais del Domini Públic Marítim Terrestre considerats com el servici de salvament i socorrisme, farmacioles, banderes per a senyalitzar l’estat de la mar, presència policial, llavapeus, lavabos, passarel·les d’accés d’entrada i eixida a l’arenal, servicis d’ombrel·les i gandules i altres servicis de temporada, com un que especifique el manteniment i neteja d’estes infraestructures.
 

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.