L’Ajuntament d’Alacant prohibix el bany en la ‘platja’ de Sant Gabriel

 

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que prohibirà el bany en l’arenal de Sant Gabriel, després de rebre una demanda de l’associació de veïns José María Mena. Segons informa el consistori en un comunicat, l’associació demana que, si no és considerat com una platja, es tanque al bany davant la sospita d’abocaments.

 

Els responsables i tècnics municipals, una volta analitzat l’escrit, han determinat el seu tancament per seguretat jurídica. Per a prendre la decisió, s’ha tingut en compte que l’arenal presenta problemes d’accessibilitat per a la neteja periòdica i de seguretat, ja que no compta amb elements de senyalització o vigilància.

 

El regidor de Medi Ambient i portaveu adjunt de l’equip de Govern municipal, Manuel Villar, ha descartat que el tancament es dega a la qualitat de les aigües, que són controlades per la Conselleria. Villar a afirmat que «l’Ajuntament no accepta l’existència d’abocaments, és mes, la qualitat de l’aigua té tots els paràmetres aptes i les anàlisis que es fan ho demostren». 

 

A pesar d’això, Villar ha destacat que la presentació de la demanda ha fet que s’acorde el tancament de la zona en ser incompatible el bany sense la seua catalogació com a platja. «Ens hem vist forçats a tancar la zona de bany ja que esta falta de servicis i infraestructures en la zona evidencia que no és una zona apta per al bany i d’esta manera s’ha indicat amb cartelleria», ha afegit l’edil.

 

En l’Ordenança Municipal de Platges i Cales del terme municipal d’Alacant, publicada el 30 d’octubre de 2008, no figura en Sant Gabriel cap espai contemplat com a platja o cala. A pesar d’això, l’Ajuntament, ateses les demandes del barri, va dotar a la zona costanera d’una passarel·la de fusta, papereres i palmeres. Però, en no constituir-se com a platja, no compta en temporada estival amb els servicis, equipaments i infraestructures que han de tindre els espais del Domini Públic Marítim Terrestre considerats com el servici de salvament i socorrisme, farmacioles, banderes per a senyalitzar l’estat de la mar, presència policial, llavapeus, lavabos, passarel·les d’accés d’entrada i eixida a l’arenal, servicis d’ombrel·les i gandules i altres servicis de temporada, com un que especifique el manteniment i neteja d’estes infraestructures.
 

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.