L’Ajuntament d’Alacant prohibix el bany en la ‘platja’ de Sant Gabriel

 

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que prohibirà el bany en l’arenal de Sant Gabriel, després de rebre una demanda de l’associació de veïns José María Mena. Segons informa el consistori en un comunicat, l’associació demana que, si no és considerat com una platja, es tanque al bany davant la sospita d’abocaments.

 

Els responsables i tècnics municipals, una volta analitzat l’escrit, han determinat el seu tancament per seguretat jurídica. Per a prendre la decisió, s’ha tingut en compte que l’arenal presenta problemes d’accessibilitat per a la neteja periòdica i de seguretat, ja que no compta amb elements de senyalització o vigilància.

 

El regidor de Medi Ambient i portaveu adjunt de l’equip de Govern municipal, Manuel Villar, ha descartat que el tancament es dega a la qualitat de les aigües, que són controlades per la Conselleria. Villar a afirmat que «l’Ajuntament no accepta l’existència d’abocaments, és mes, la qualitat de l’aigua té tots els paràmetres aptes i les anàlisis que es fan ho demostren». 

 

A pesar d’això, Villar ha destacat que la presentació de la demanda ha fet que s’acorde el tancament de la zona en ser incompatible el bany sense la seua catalogació com a platja. «Ens hem vist forçats a tancar la zona de bany ja que esta falta de servicis i infraestructures en la zona evidencia que no és una zona apta per al bany i d’esta manera s’ha indicat amb cartelleria», ha afegit l’edil.

 

En l’Ordenança Municipal de Platges i Cales del terme municipal d’Alacant, publicada el 30 d’octubre de 2008, no figura en Sant Gabriel cap espai contemplat com a platja o cala. A pesar d’això, l’Ajuntament, ateses les demandes del barri, va dotar a la zona costanera d’una passarel·la de fusta, papereres i palmeres. Però, en no constituir-se com a platja, no compta en temporada estival amb els servicis, equipaments i infraestructures que han de tindre els espais del Domini Públic Marítim Terrestre considerats com el servici de salvament i socorrisme, farmacioles, banderes per a senyalitzar l’estat de la mar, presència policial, llavapeus, lavabos, passarel·les d’accés d’entrada i eixida a l’arenal, servicis d’ombrel·les i gandules i altres servicis de temporada, com un que especifique el manteniment i neteja d’estes infraestructures.
 

Últimes notícies

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.