L’Ajuntament de Llíria endurix les mesures per l’augment «significatiu» de la incidència acumulada

 

La junta de govern de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha acordat este dimarts una sèrie de mesures extraordinàries davant de l’increment «significatiu» de la incidència acumulada, l’augment de contagis i la preocupació de les autoritats sanitàries.

 

Entre les noves restriccions destaca l’obligació als locals d’hostaleria de retirar les terrasses a les 20.00 hores de la vesprada i fins a l’hora de tancament. Totes les mesures entren en vigor a les 00.00 hores d’este dimecres, 30 de desembre, i estan vigents fins al 15 de gener.

 

Segons les últimes xifres publicades per la Conselleria de Sanitat, la incidència acumulada se situa en un 468,76 en el municipi, amb 109 casos actius actualment. També s’han originat diferents focus de contagi, amb un gran focus social que va afectar 27 persones, informa el consistori en un comunicat.

 

Davant d’esta situació, l’alcalde de Llíria, Manolo Civera, fa una crida a complir estrictament les indicacions de les autoritats sanitàries «sense baixar la guàrdia en esta recta final de les festes nadalenques: Ara toca màxima responsabilitat, prudència i disciplina per a no haver de lamentar-se després, perquè el risc seguix present».

 

Les restriccions

Entre les mesures, se suspenen totes les activitats culturals i tallers organitzats per l’Ajuntament, i l’Escoleta de Nadal i la resta de programació infantil i juvenil. També es cancel·la l’autorització d’actes de les associacions o entitats privades que se celebren en instal·lacions municipals.

 

Els parcs i jardins estaran tancats, mentres que el Parc de Sant Vicent només es podrà usar per a passejos i exercici individual. I s’anul·len les activitats deportives en instal·lacions municipals, a excepció dels entrenaments i competicions federades (sense públic), i es tanquen els vestuaris de les instal·lacions.

 

Respecte als servicis municipals, es manté l’atenció presencial en l’oficina d’atenció ciutadana, servicis socials i oficina de recaptació amb cita prèvia. En la resta de dependències s’atendrà només telefònicament. L’Espai Jove i la biblioteca municipal estaran tancats, encara que en este últim cas es manté el servici de préstec i devolució de llibres. També se suspenen les activitats dels tallers municipals de diversitat funcional.

 

D’altra banda, es mantindran oberts els mercats no sedentaris i el cementeri municipal, encara que en eixos espais es reforçarà el protocol COVID. I encara que no estava prevista la celebració de la cavalcada de Reis Mags, en suspendre’s la visita de les seues majestats prevista per al 5 de gener, l’Ajuntament l’oferirà a través del seu canal de Youtube perquè tots els xiquets puguen vore’ls en eixa màgica vesprada.

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.