L’Ajuntament de Llíria endurix les mesures per l’augment «significatiu» de la incidència acumulada

 

La junta de govern de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha acordat este dimarts una sèrie de mesures extraordinàries davant de l’increment «significatiu» de la incidència acumulada, l’augment de contagis i la preocupació de les autoritats sanitàries.

 

Entre les noves restriccions destaca l’obligació als locals d’hostaleria de retirar les terrasses a les 20.00 hores de la vesprada i fins a l’hora de tancament. Totes les mesures entren en vigor a les 00.00 hores d’este dimecres, 30 de desembre, i estan vigents fins al 15 de gener.

 

Segons les últimes xifres publicades per la Conselleria de Sanitat, la incidència acumulada se situa en un 468,76 en el municipi, amb 109 casos actius actualment. També s’han originat diferents focus de contagi, amb un gran focus social que va afectar 27 persones, informa el consistori en un comunicat.

 

Davant d’esta situació, l’alcalde de Llíria, Manolo Civera, fa una crida a complir estrictament les indicacions de les autoritats sanitàries «sense baixar la guàrdia en esta recta final de les festes nadalenques: Ara toca màxima responsabilitat, prudència i disciplina per a no haver de lamentar-se després, perquè el risc seguix present».

 

Les restriccions

Entre les mesures, se suspenen totes les activitats culturals i tallers organitzats per l’Ajuntament, i l’Escoleta de Nadal i la resta de programació infantil i juvenil. També es cancel·la l’autorització d’actes de les associacions o entitats privades que se celebren en instal·lacions municipals.

 

Els parcs i jardins estaran tancats, mentres que el Parc de Sant Vicent només es podrà usar per a passejos i exercici individual. I s’anul·len les activitats deportives en instal·lacions municipals, a excepció dels entrenaments i competicions federades (sense públic), i es tanquen els vestuaris de les instal·lacions.

 

Respecte als servicis municipals, es manté l’atenció presencial en l’oficina d’atenció ciutadana, servicis socials i oficina de recaptació amb cita prèvia. En la resta de dependències s’atendrà només telefònicament. L’Espai Jove i la biblioteca municipal estaran tancats, encara que en este últim cas es manté el servici de préstec i devolució de llibres. També se suspenen les activitats dels tallers municipals de diversitat funcional.

 

D’altra banda, es mantindran oberts els mercats no sedentaris i el cementeri municipal, encara que en eixos espais es reforçarà el protocol COVID. I encara que no estava prevista la celebració de la cavalcada de Reis Mags, en suspendre’s la visita de les seues majestats prevista per al 5 de gener, l’Ajuntament l’oferirà a través del seu canal de Youtube perquè tots els xiquets puguen vore’ls en eixa màgica vesprada.

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU