L’Ajuntament de Llíria endurix les mesures per l’augment «significatiu» de la incidència acumulada

 

La junta de govern de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha acordat este dimarts una sèrie de mesures extraordinàries davant de l’increment «significatiu» de la incidència acumulada, l’augment de contagis i la preocupació de les autoritats sanitàries.

 

Entre les noves restriccions destaca l’obligació als locals d’hostaleria de retirar les terrasses a les 20.00 hores de la vesprada i fins a l’hora de tancament. Totes les mesures entren en vigor a les 00.00 hores d’este dimecres, 30 de desembre, i estan vigents fins al 15 de gener.

 

Segons les últimes xifres publicades per la Conselleria de Sanitat, la incidència acumulada se situa en un 468,76 en el municipi, amb 109 casos actius actualment. També s’han originat diferents focus de contagi, amb un gran focus social que va afectar 27 persones, informa el consistori en un comunicat.

 

Davant d’esta situació, l’alcalde de Llíria, Manolo Civera, fa una crida a complir estrictament les indicacions de les autoritats sanitàries «sense baixar la guàrdia en esta recta final de les festes nadalenques: Ara toca màxima responsabilitat, prudència i disciplina per a no haver de lamentar-se després, perquè el risc seguix present».

 

Les restriccions

Entre les mesures, se suspenen totes les activitats culturals i tallers organitzats per l’Ajuntament, i l’Escoleta de Nadal i la resta de programació infantil i juvenil. També es cancel·la l’autorització d’actes de les associacions o entitats privades que se celebren en instal·lacions municipals.

 

Els parcs i jardins estaran tancats, mentres que el Parc de Sant Vicent només es podrà usar per a passejos i exercici individual. I s’anul·len les activitats deportives en instal·lacions municipals, a excepció dels entrenaments i competicions federades (sense públic), i es tanquen els vestuaris de les instal·lacions.

 

Respecte als servicis municipals, es manté l’atenció presencial en l’oficina d’atenció ciutadana, servicis socials i oficina de recaptació amb cita prèvia. En la resta de dependències s’atendrà només telefònicament. L’Espai Jove i la biblioteca municipal estaran tancats, encara que en este últim cas es manté el servici de préstec i devolució de llibres. També se suspenen les activitats dels tallers municipals de diversitat funcional.

 

D’altra banda, es mantindran oberts els mercats no sedentaris i el cementeri municipal, encara que en eixos espais es reforçarà el protocol COVID. I encara que no estava prevista la celebració de la cavalcada de Reis Mags, en suspendre’s la visita de les seues majestats prevista per al 5 de gener, l’Ajuntament l’oferirà a través del seu canal de Youtube perquè tots els xiquets puguen vore’ls en eixa màgica vesprada.

Últimes notícies

Aemet activa avís roig per 44 graus en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a dimecres l’avís roig per calor extrema al litoral de València i al litoral nord d’Alacant, on les màximes podrien arribar als 44 graus a partir de les 13.00 hores.

El Valencia Basket estrena la segona equipació negra ‘Carácter’ per al curs 2026-27

El Valencia Basket ha presentat ‘Carácter’, la nova segona equipació per a la temporada 2026-27, que manté el negre com a color principal i adopta la identitat del 40 aniversari del club.

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.